پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۱، ۰۱:۱۵ ب.ظ

۰

تشکیل نهضت جهانی اسلام

چهارشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۱، ۰۱:۱۵ ب.ظ

محمد حسن قدیری ابیانه تصریح کرد: به سازمان دانشجویان جهان اسلام پیشنهاد می‌کنم با دانشجویان خارجی که برای زیارت به مشهد وارد مشهد می‌شوند تماس برقرار کرده و یا با خارجیانی که از دانشگاه‌های این شهر استفاده می‌کند همکاری کنند تا بعد از بازگشت در کشور خودشان شعبه از این سازمان را راه اندازی کند.

تشکیل نهضت جهانی اسلام

آی پرس۱۳۹۱/۶/۸: با آغاز خیزش های اسلامی نهضت فراگیر ارزش های دینی در سراسر جهان اسلام شکل گرفته و در این میان به عقیده صاحب نظران اتحاد حوزه و دانشگاه به عنوان رایزنان فرهنگی درعرصه بیداری اسلامی و نقش آنها در شکست استکبار جهانی غیرقابل انکار است.

به گزارش مهر، شکل گیری نهضت بیداری اسلامی و اهمیت واکاوی این رویداد تاریخی از سوی دانشجویان مسلمان سراسر جهان به اندازه ای است که امروز میراث خواران و عوامل سلطه با طرح مثلث "صلح، امنیت و دموکراسی" به دنبال تهاجم و مقابله با مسیر فکری دانشجویان مسلمان در بیان مولفه های اسلامی و کمرنگ سازی نقش دین در بیداری کشورهای منطقه هستند.

روشنگری دانشجویان مسلمان در تاثیرپذیری از انقلاب اسلامی

هم اکنون بسیاری از صاحب نظران و کارشناسان سیاسی معتقدند، دانشجویان مسلمان باید ضمن تبیین الگوپذیری نهضت بیداری اسلامی از انقلاب شکوهمند ایران که به رهبری امام خمینی انجام گرفته، نقش آفرینی به هنگام خویش را به عنوان یکی از مهمترین اقشارتاثیرگذار و سفیران حقیقت در زمینه حفظ ماهیت اسلامی و بازگشت ملتهای اسلامی به هویت و تمدن فراموش شده خود داشته باشند.

در حال حاضر دانشجویان مسلمان الگو و مرجعی برای دانشجویان سایر فرقه ها محسوب می شوند و امروز یک دانشجوی مسلمان می تواند ابعاد بیداری و میزان تاثیرپذیری از انقلاب اسلامی را در سایر کشورها بیان و روشنگری کند.

بر این اساس تفاهم، تعامل و شکوفایی از نتایج مهم وحدت میان دانشجویان اسلامی در سراسر جهان و سبب نقش آفرینی آنان در زنده نگه داشتن جنبش های بیداری اسلامی در کشورهای منطقه است.

برپایی اولین نشست گفتمان دانشجویان جهان اسلام

بر پایه این گزارش، شامگاه سه شنبه در اولین نشست گفتمان دانشجویان جهان اسلام، نقش دانشجویان مسلمان در بیداری اسلامی، واکاوی جایگاه دانشجویان مسلمان در جهان و فرآیندهای تشکیل سازمان دانشجویان جهان اسلام با حضور دانشجویان و طلاب غیر ایرانی مشغول به تحصیل در ایران بررسی شد.

در این مراسم ابتدا کارشناس عالی وزارت امور خارجه تشکیل تشکل دانشجویان جهان اسلام را ضروری خواند و افزود: در حال حاضر سازمان دانشجویان جهان اسلام مراحل قانونی خود را طی کرده و مراحل تصویب را می گذراند.

محمد حسن قدیری ابیانه تصریح کرد: به سازمان دانشجویان جهان اسلام پیشنهاد می‌کنم با دانشجویان خارجی که برای زیارت به مشهد وارد مشهد می‌شوند تماس برقرار کرده و یا با خارجیانی که از دانشگاه‌های این شهر استفاده می‌کند همکاری کنند تا بعد از بازگشت در کشور خودشان شعبه از این سازمان را راه اندازی کند.

تشکیل سازمان های غیردولتی با اهداف اسلامی

وی تصریح کرد: باید سازمان های غیردولتی را با اهداف اسلامی و مقدس تشکیل داد و پیشنهاد من این است که نباید تنها به سازمان دانشجویان اسلام کفایت کرد بلکه می توانیم سازمان اساتید جهان اسلام و حتی سازمان زنان را هم داشته باشیم.

 

وی تصریح کرد: دانشجویان روابط امور بین الملل و حقوق باید اساسنامه سازمان های غیردولتی را مطالعه کرده و سازمان های غیردولتی را با اهداف اسلامی طراحی کنند.

وی با اشاره به بیداری اسلامی اظهار کرد: امروز زمینه برای گسترش اسلام به شدت فراهم است چرا که اکنون بیداری اسلامی در کشورهای منطقه اتفاق افتاده است.

سفیر سابق ایران در استرالیا ادامه داد: روزگاری تمام تلاش ایران اسلامی این بود که ملت ها را بیدار کند اما امروز این بیداری و حرکت و مبارزه علیه استکبار شکل گرفته است.

وظیفه ایران اسلامی حمایت از جنبش بیداری اسلامی

کارشناس عالی وزارت امور خارجه با اشاره به ملت بحرین افزود: ملت بحرین ملتی بیدار بوده و امروز این کشور الگویی برای بسیاری از کشورها است، در این زمینه وظیفه جمهوری اسلامی ایران حمایت از مبارزین و افشای جنایت و فجایع آل خلیفه به گوش جهانیان است.

سفیر سابق ایران در مکزیک بیان کرد: بیداری ملت های سراسر جهان و حمایت و تقویت این خیزش ها مهمترین اقداماتی است که ایران اسلامی باید انجام دهد.

وی با بیان اینکه امروز برای تبلیغ جهانی به امکانات نیاز نیست، افزود: هر زن خانه دار اگر ذره ای کار با اینترنت را بلد باشد می تواند منزل خود را به مرکز بین المللی تبلیغات اسلامی تبدیل کند.

وی با تاکید بر اینکه امروز تبلیغ جهانی اسلام نیازمند هزینه و یا سفیر و وزیر بودن نیست، تصریح کرد: فرصت تبلیغات اسلامی به ویژه در مشهد بسیار زیاد بوده و می توان ملت ها را با بهره گیری از روش های تبلیغی مسلمان کرد.

شکل گیری نهضت جهانی اسلام

وی با بیان اینکه مشهد باید به مرکز جهانی تبلیغات اسلام تبدیل شود، ادامه داد: سفر هر زائر داخلی و خارجی برای پایتخت معنوی یک فرصت است و آستان قدس رضوی می تواند بیش از اینکه به رفاهیات زائران توجه می کند از امکانات خود برای شکل گیری نهضت جهانی اسلام استفاده نماید.

وی سپس با اشاره به این مطلب که صهیونیست ها با اینکه در جهان اقلیت هستند بیشترین عضو سازمان غیردولتی تحت سلطه آنها است، افزود: چرا ما نتوانیم با راه اندازی یک بانک ایمیل از اساتید و دانشجویان سایر کشورها اسلام را تبلیغ کنیم.

وی بیان کرد: اگر ما یک میلیون ایمیل از مصری ها داشته باشیم می توانیم به پایداری انقلاب و بیداری اسلامی کمک کنیم.

قدیری ابیانه با بیان اینکه آمریکا روزی 8 میلیون ایمیل را به ایران و چین ارسال می کند، افزود: ما باید برنامه های خود و اسلام را از طریق ایمیل برای مخاطبان خود در دنیا ارسال کنیم.

راه اندازی جنگ نرم

وی با اشاره به این سخن اوباما که خانواده سربازان آمریکایی باید به فرزندان خود که در کشورهای دیگر حضور دارند افتخار کنند، افزود: آمریکا بعد از این سخن رئیس جمهور فیلم‌هایی را برای این کار تولید می‌ کند.

وی ادامه داد: ایران باید برعکس عمل کند و با راه اندازی جنگ نرم و ارسال عکس جنایت فرزندان شان از طریق ایمیل به خانواده های آمریکایی نشان دهدکه فرزند آنها در افغانستان و عراق کودکان را می کشد و در نتیجه احساس افتخار آنان را از بین ببرند.

کارشناس عالی وزارت امور خارجه تاکید کرد: صهیونیست ها که بر علیه ایران اسلامی تبلیغ می کنند باید توسط این کشور منزوی شود.

وی با بیان این مطلب که در قرآن سوره ای به نام مریم وجود دارد، عنوان کرد: مسیحیان و یهودیان نمی دانند ما حضرت مریم را قبول داریم و برای آن حضرت احترام و تقدس قائل هستیم.

وی ادامه داد: یهودیان برای حضرت مریم معجزه ای قائل نیستند، ایشان را مستحق سنگسار دانسته و حضرت مسیح را نیز نه خدا و نه پیغمبر خدا می دانند بلکه او را فرزند یک رابطه نامشروع محسوب می کنند و تمامی این موارد باید توسط ایران اسلامی در جهان منعکس شود.

نقش زن مسلمان

وی با بیان مطلب فوق افزود: یهودیان خود را انسان و سایر ملت ها و قومیت ها را حیوان می دانند که در این راستا نیز نیاز است، جمهوری اسلامی ایران و جامعه دانشجو مسلمان به عنوان قشری تاثیرگذار اطلاع رسانی کنند.

قدیری ابیانه با تاکید بر اینکه از سویی زنان ما نیز باید زنان غرب را بیدار کنند، گفت: یکی از مسائلی که در اروپا و آمریکا مطرح می شود اسارت زنان مسلمان به دلیل داشتن حجاب است.

وی عنوان کرد: نقش زن مسلمان این است که به زنان جوامع اروپایی و آمریکایی نشان دهد که فلسفه حجاب و اهمیت آن چیست.

کارشناس عالی وزارت امور خارجه یادآور شد: باید از فرصت استفاده کرد و زنان غربی را که می خواهند بانوان مسلمان از اسارت نجات یابند با تبلیغات و روشنگری توسط همان زن مسلمان از اسیری نجات یابد.

وی ادامه داد: در اسلام جذابیت فیزیکی و زیبایی یک نعمت و روابط زناشویی امری مطلوب است اما در مسیحیت ازدواج امری بد ضروری بوده و تنها برای بقا نسل بشر ضرورت دارد.

حجاب مانع اسارت زن می شود

قدیری ابیانه تاکید کرد: دین اسلام به وسیله حجاب از بی ارزش شدن و اسارت زن جلوگیری می کند و این امر در حالی است که زن غربی با بی حجابی همانند سلاحی شیمیایی است که با اضافه کردن بوی عطر تنها به لحاظ ظاهری خوشایند جلوه می کنند.

وی با اشاره به قرآن نیزعنوان کرد: غربیان از قرآن می ترسند زیرا می دانند مردم آنها با خواندن این کتاب مقدس مسلمان می شوند.

وی تاکید کرد: مزدم غرب دریافته اند که نظام کمونیستی و لیبرالیستی عادلانه نیست و از سویی آنان اسلام را نیز نمی‌خواهند چون آن را نمی‌شناسند.

وی تاکید کرد: غربی ها قرآن را آتش می زنند زیرا می خواهند کسی آن را نخواند و جذب آن نشود. در این راستا باید این کتاب الهی را به صدها زبان مختلف به سراسر دنیا ایمیل کنیم چرا که بی تردید این امر تأثیرگذار است.

مسیحیان تفکر را بزرگ‌ترین دشمن ایمان می دانند

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه مسیحیان تعقل و تفکر را بزرگ‌ترین دشمن ایمان می دانند، افزود: در اسلام یک ساعت تفکر بهتر از 70 سال عبادت است.

وی عنوان کرد: دین اسلام ظلم پذیر نیست در حالی که در دین مسیحیت تحریف شده امروزی ظلم پذیری را نشانه ایمان به خدا عنوان می کنند و ما باید این مسائل را تبلیغ کنیم.

وی سپس با بیان اینکه زنان و دانشجویان ایران اسلامی باید در سراسر جهان سرآمد باشند، افزود: اگر یهودیان و مسیحیان توانستند در برخی امور سرآمد باشند مسلمانان نیز با وجود نعمتی همچون قرآن می‌توانند و باید سرآمد باشند.

در ادامه این مراسم دانشجوی ترکیه ای با بیان اینکه غربی ها بعد از جنگ جهانی اول بر کشورهای اسلامی مسلط شده و با اسلام مبارزه کردند، گفت: سیاست سرکوبانه غرب موجب شد مردم مسلمان عکس العمل نشان دهند و با رهبری علمای روشن بینی همچون امام خمینی به تدریج بیداری در کشورهای اسلامی بوجود آید.

بتول قلیچ با بیان مطلب فوق افزود: در نتیجه انقلاب الهی در سرزمین ایران به وقوع پیوست و بعد از انقلاب اسلامی، بیداری در کشورها بیشتر و انقلاب ایران موج های بزرگ تری را ایجاد کرد.

اتحاد حوزه و دانشگاه شکست استکبار جهانی را به دنبال دارد

وی ادامه داد: سرانجام امروز کشورهای تونس، مصر، لیبی و بحرین طالب سرکوب رژیم مزدور شده اند اما استکبار می خواهد این حرکت ها را به طرف خود سوق دهد و کشورهایی را بوجود آورد که با رژیم صهیونیستی هم سو باشند که در این راستا دانشجویان مسلمان باید بیدار باشند تا با این بیداری استکبار به اعمال شوم خود نرسد و این امر با اتحاد حوزه و دانشگاه محقق می شود.

۹۱/۰۶/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">