پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۶، ۰۵:۳۱ ب.ظ

۰

تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: اعتبارات عمرانی کشور در لایحه بودجه ۹۷ قربانی هزینه‌های جاری دولت خواهد شد.

قدیری ابیانه در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، گفت: هزینه‌های دولت به ازای هر نفر در هر ماه ۲۸۷ هزار تومان، اما درآمدهای دولت ۲۵۸ هزار تومان است و این یعنی دولت به ازای هر ایرانی ماهی ۳۰ هزار تومان دچار کسری بودجه است.

وی افزود: معمولا دولت‌ها وقتی دچار کسری بودجه می‌شوند از بودجه عمرانی می‌زنند، چون نمی‌توانند حقوق کارکنان را پرداخت نکنند؛ بودجه عمرانی کشور نیز بر اساس لایحه بودجه سال ۹۷ قربانی هزینه‌های جاری خواهد شد.

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه دولت به جای اختصاص یارانه پنهان به بنزین و دیگر فرآورده‌های نفتی می‌تواند کسری بودجه را ترمیم کند، گفت: تولید هر لیتر بنزین دستکم ۲۷۰۰ تومان برای ما تمام می‌شود، با این وجود دولت دارد بنزین را هر لیتر ۱۰۰۰ تومان عرضه می‌کند و ۱۷۰۰ تومان یارانه پنهان به آن اختصاص می‌دهد.

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه دولت برای هر ایرانی ماهیانه ۳۰ هزار تومان کسری بودجه دارد افزود: درآمدهای نفتی در لایحه بودجه سال ۹۷، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است اگر این درآمد را نفر، ماه، تومانی در نظر بگیریم درآمد نفت به ازای هر ایرانی ۱۰۵ هزار تومان ماهیانه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید فکری برای ترمیم بودجه و کاهش هزینه‌ها بکند، چون با این وضع اقتصاد کشور بدهکارتر و پایه‌های اقتصاد سست‌تر می‌شود، تصریح کرد: یکی از کار‌ها این است دولت برنامه ریزی درست کند و یکی از کارهای ضروری هم این است مردم در فرهنگ کار و مصرف تجدید نظر کنند. باید بدانیم الان ساعت مفید کاری در ادارات دولتی به طور متوسط ۲۲ دقیقه در روز است.

کارشناس مسائل اقتصادی با استقبال از افزایش قیمت بنزین در سال آینده گفت: افزایش هزینه سوخت یک روی سکه است، اما روی دوم آن این است که درآمدهای این افزایش باید جای بهتری هزینه شود و البته مردم نیز باید در این رابطه روشن شوند تا با تبعات افزایش قیمت بنزین مواجه نشویم.

قدیری ابیانه گفت: در حال حاضر سهم ۱۰ درصد جمعیت کشور که از بقیه ثروتمند‌تر هستند از یارانه پنهان سوخت ۳۰ برابر فقیرترین‌ها است و این در حالی است که یارانه را برای فقر زدایی پرداخت می‌کنند، اما ما داریم از بیت المال ۳۰ برابر یارانه بیشتر به ثروتمند‌ها می‌دهیم و این پول را هم از جیب محرومین می‌دهیم.

وی با بیان اینکه از ابتدا نباید به همه یارانه می‌دادیم که الان بگوییم تعدادی از آن‌ها حذف شوند، اظهار کرد: معتقدم بر اساس لایحه بودجه سال ۹۷ قطع یارانه ۳۰ میلیون نفر هم کم است. در هر حال ما باید یارانه را به فقیرتر‌ها می‌دادیم مثلا می‌گفتیم کسانی که توانایی مالی ندارند یارانه به آن‌ها تعلق می‌گیرد. ما الان کسانی را داریم در سطل زباله دنبال غذا می‌گردند و این قابل تحمل نیست.

کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه من معتقد نیستم بهترین راه این است که منابع حاصل از قطع یارانه ۳۰ میلیون نفر به طرح تحول سلامت اختصاص یابد، افزود: این منابع می‌تواند به ایجاد اشتغال اختصاص یابد. معتقدم دریافتی پزشکان باید متناسب با وضعیت اقتصادی کشور باشد، اما در جاهایی خیلی بیشتر است.

قدیری ابیانه تصریح کرد: وزیر بهداشت زمانی می‌گفت اگر پزشکان دست به اعتصاب بزنند وضعیت جان مردم به خطر می‌افتد. بحث این است که مگر پزشکان ما جانی هستند که دست از سلامت مردم بکشند شاید ناراضی باشند، ولی آن کار را نمی‌کنند کما اینکه در اعتراضات اخیر گفتند خدمات اورژانس را قطع نمی‌کنیم.

www.snn.ir/fa/news/653783

۹۶/۰۹/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">