پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۱، ۰۱:۱۳ ق.ظ

۰

تنها مکتب اسلام می‌تواند خلأ جهان غرب را پر کند

پنجشنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۱، ۰۱:۱۳ ق.ظ

قدیری ابیانه در ضیافت اندیشه واحد همدان: تنها مکتب اسلام می‌تواند خلأ جهان غرب را پر کند

خبرگزاری آنا: عضو شورای بین الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندشه اسلامی در جمع دانشجویان پسر شرکت کننده در طرح ضیافت اندیشه قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: دشمنان اسلام به نزدیکی ایجاد تمدن اسلامی در جهان اعتراف کرده‌اند و اسلام تنها مکتبی است که می‌تواند خلأ جهان غرب را پر کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس مسائل سیاسی و استراتژیک  در نشستی با عنوان "بیداری اسلامی و منطقه با تأکید بر نقش ایران" در طرح ضیافت اندیشه قرآنی دانشجویان پسر دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: حرکت بیداری اسلامی رو به پیشرفت است، البته این روند با فراز و نشیب و موانعی روبروست؛ ولی حکومتهای دست نشانده یکی پس از دیگری صحنه را ترک خواهند کرد و جای آنها عناصری که به اسلام معتقدند بر سر کار خواهند آمد.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک اظهار داشت: در جهان 14 نقطه استراتژیک وجود دارد که هفت تای این نقاط از جمله تنگه هرمز، کانال سوئز در جهان اسلام می باشد. از سوی دیگر، جهان اسلام با وسعت زیادی از اندونزی تا مراکش با منابع نفت و گاز فراوان و جمعیت زیاد همواره مورد توجه کشورهای غرب بوده است.

قدیری ابیانه با بیان اینکه شعار از بحر تا نهر در برابر شعار از نیل تا فرات مطرح شده است، گفت: تحمیل حکومت‌های دست‌نشانده و ایجاد ادیان ساختگی نظیر بهائیت، وهابیت و قادیان‌گری نیز در راستای تجزیه ملت‌هامسلمان است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی آمریکا گفت: اکنون دولت فدرال آمریکا 16 هزار میلیارد دلار بدهی دارد که این رقم 16 برابر 33 سال درآمد نفتی ایران است، البته باید به این میزان بدهی، بدهی دولت‌های ایالتی و خود مردم را نیز اضافه کرد که در این صورت هر آمریکایی‌ای که متولد می‌شود بین 50 تا 60 هزار دلار بدهی فدرال دارد.

قدیری ابیانه با اشاره به نظریه ساموئل هانتینگتون خاطرنشان کرد: هانتینگتون صاحب نظریه جنگ تمدن‌ها است، او معتقد است با ایجاد ارتباطات و توسعه آن در سطح جهان نهایتاً تمام فرهنگ‌ها در یکدیگر حل می‌شوند و تنها دو فرهنگ مهم در جهان باقی می‌ماند که یکی فرهنگ اسلامی است و دیگری فرهنگ مسیحی-غربی است که چون این دو با یکدیگر تضاد منافع دارند تقابل آنها به رویارویی و جنگ تمدن‌ها می‌انجامد. در واقع این نظریه است که باعث می‌شود تحلیل‌ها و تهدیدها علیه نظام اسلامی ایران انجام شود، به عبارتی آنها کلید جنگ تمدن‌ها را با این کارها از هم‌اکنون زده‌اند.

کارشناس عالی وزارت امور خارجه با اشاره به بیداری‌های شکل گرفته در منطقه خاورمیانه تصریح کرد: در گزارشی که از سوی CIA منتشر شده بود تاکید شده که اسرائیل تا سال 2025 دیگر وجود نخواهد داشت و این در حالیست که از جمعیت فعلی این رژیم حدود 500 هزار نفر پاسپورت آمریکایی دارند که عمدتا مایلند به آمریکا برگردند؛ البته به نظر من نابودی اسرائیل خیلی زودتر اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران برای تمام کشورهای اسلامی به صورت یک الگو و آرزو درآمده است، گفت: ما هم از همه مسلمانان دفاع می‌کنیم و از هرگونه حرکتی که به بیداری جهان اسلام بیانجامد حمایت خواهیم کرد؛ قرآن هم هدف را مشخص کرده است و هم مسیر را و ما نمی‌توانیم در مقابل جهان اسلام بی‌تفاوت باشیم، حالا هر برداشتی که غربی‌ها می‌خواهند داشته باشند مهم نیست، موتور این انقلاب هم جوانان هستند که با انرژی زیاد آن را دنبال می‌کنند.

عضو شورای بین الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندشه اسلامی تصریح کرد: شاید 40 سال پیش باید تلاش می‌کردیم که به جوانان بقبولانیم کمونیسم یا لیبرالیسم راه‌ حل نیست اما امروز در این رابطه هیچ مشکلی نداریم چون به اذعان همه جهانیان کمونیسم به تاریخ پیوسته و لیبرالیسم هم همین‌طور چون 99 درصد مردم غرب در مقابل لیبرالیسم قد علم کرده‌اند. اکنون می‌بینیم که حتی فوکویاما صاحب‌نظر آمریکایی که کتاب پایان تاریخ را نوشته و در آن لیبرالیسم را آخرین مکتب بشری دانسته نظریه‌اش را پس گرفته چون خلأیی که در غرب احساس می‌شود با کمونیسم و لیبرالیسم پر نمی‌شود.

قدیری ابیانه با بیان اینکه هم‌اکنون هم در جهان اسلام و هم در جهان غرب زمینه گسترش اسلام وجود دارد، گفت: اگر جهانیان با اسلام آشنا شوند قطعا جذب می شوند، این مسئله تجربه شخصی من در سال‌هایی است که به عنوان سفیر در کشورهای مختلف بوده‌ام، اصلا به همین دلیل است که در آمریکا و اروپا سعی دارند با هوچی‌گری نگذارند قرآن و اسلام به مردم معرفی شود. ما می‌توانیم اسلام را در غرب گسترش دهیم و حتی صهیونیسم را در غرب منزوی سازیم.

 

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک، بیان داشت: مسیحیان و غربیان با قرآن آشنا نیستند، حتی آنها نگاه قرآن را به حضرت مریم (س) و عیسی (ع) نمی‌دانند، جالب است که در قرآن حتی نسبت به انجیل معجزات بیشتری برای این دو بزرگوار ذکر شده است، مثلاً اینکه مائده‌ای از آسمان برای حضرت مریم به روی زمین آمده و یا اینکه حضرت عیسی در گهواره سخن گفته است از مسایلی است که در قرآن مطرح شده ولی در انجیل نیامده است.

قدیری ابیانه با اشاره به نگاه یهودی‌ها به حضرت مسیح گفت: یهودیان اعتقادی به حضرت مسیح ندارند و تولد او را نامشروع می‌دانند، مسیحیان از این نگاه یهودیان هم بی‌خبرند که من معتقدم اگر مسیحیان از نگاه یهودی‌ها و نگاه مسلمانان به دین‌شان مطلع شوند خودش زمینه‌ساز گرایش آنها به مطالعه اسلام می‌شود که اگر کسی اسلام را مطالعه کند به سرعت به آن می‌گروید.

کارشناس عالی وزارت امور خارجه وظیفه مسلمانان را رسانیدن پیام قرآن به جهانیان دانست و گفت: حتی از طریق اینترنت و بدون هیچ‌گونه هزینه‌ای می‌توان پیام قرآن را به جهانیان رساند و بیداری اسلامی را در جهان غرب گسترش داد که این بیداری مقدمه‌ای است برای تمدن بزرگ اسلامی.

 

وی نقش مسلمانان را حمایت از بیداری اسلامی در دو بعد دانست و ادامه داد: اولین بعد حمایتی مسلمانان ایران از بیداری اسلامی انتقال تجربه‌ها و کمک فکری و اعتقاد سیاسی به آنها است و دومین بعد آن معرفی اسلام در جهان غیر اسلام است. دانشجویان و حوزویان ما باید در این دو عرصه فعالیت کنند و بدانیم این معرفی اثرگذار است و با توجه به خلأیی که در جهان غرب مشاهده می‌شود می‌تواند منجر به این شود که فوج فوج افراد به دین اسلام بگرویند.

قدیری ابیانیه با اشاره به کشتار مردم میانمار گفت: این تنها یک نمونه از جنایات غیر مسلمانان برای تحریف اسلام و تخریب جوامع اسلامی است. ما باید منتظر اوج‌گیری بیداری اسلامی بعد از ماه مبارک رمضان باشیم چون مسلمانان در این ماه با توشه‌ای که می‌گیرند با قدرت دوچندان در مقابل غرب قد علم می‌کنند.

گفتنی است، طرح ضیافت اندیشه قرآنی پسران دانشگاه آزاد اسلامی همدان از دهمین روز ماه مبارک رمضان آغاز شده و تا بیستم همین ماه ادامه خواهد داشت.

تاریخ انتشار: 17 مرداد 1391

۹۱/۰۶/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">