پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۷ دی ۱۳۹۶، ۰۸:۳۶ ق.ظ

۰

دکتر قدیری ابیانه کارشناس مسائل استراتژیک گفت: کشورهای استعمارگر با استراتژی تضعیف فرهنگ کار و ترویج فرهنگ مصرف‌گرایی، کشورهای نفت‌خیز را به خام فروشی نیازمند کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری صبح محلات، محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس مسائل استراتژیک و سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزسک پیش از ظهر ۶ دیماه ۹۶ در جمع پژوهشگران مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی شهرستان محلات گفت: طبق آموزه‌های دینی، کسی که برای خدمت به مردم به علم‌آموزی بپردازد راه ورود به بهشت را برای خود هموار کرده است.

وی با اشاره به اینکه علم آموزی نباید منحصر به دانشگاه باشد، ادامه داد: باید ساعت مفید مطالعه در کشور افزوده شود. متاسفانه الان در جایگاه پایینی هستیم و برای پیدا کردن راهکار افزایش زمان مطالعه مفید در کشور نیز باید تحقیق شود و علاوه بر تشویق مردم به مطالعه باید دانش آموزان و دانشجویان را به نویسندگی و کتاب نوشتن نیز ترغیب کنیم.

دانشجویان به سمت تحقیق و پژوهش در مسائل محوری حرکت کنند

قدیری ابیانه با اشاره به بیشتر بودن جمعیت دانشجویان کشور ما نسبت به مجموع کل جمعیت بومی کشورهای کویت، قطر، بحرین و امارات متحده عربی اظهار کرد: در سال‌های پس از انقلاب افزایش ظرفیت ورود به دانشگاه‌ها بسیار چشمگیر بوده و اگر تمام این دانشجویان به دنبال تحقیق و پژوهش باشند وضعیت کشور بسیار متفاوت‌تر از این خواهد بود ولی متاسفانه در حال حاضر بسیاری از دانشجویان تنها به دنبال اخذ مدرک و استخدام هستند. باید این روحیه تغییر کند. حتی نحوه ایجاد تغییر در این روحیه خود نیازمند پژوهش است.

این کارشناس مسائل استراتژیک با انتقاد از ضعف فرهنگ.کار در کشور گفت: در حالی که حضرت علی(ع) کار را بهترین تفریح معرفی می‌کند، امروز مردم ما اکثر تفریح را بهترین کار می‌دانند.

قدیری ابیانه بیان کرد: برای تغییر در این نگرش و تغییر در ذائقه مردم باید پیرامون موضوع «کار و فعالیت» اقدامات تبلیغاتی انجام دهیم و در مورد چگونگی ایجاد این تغییر نیز تحقیق و پژوهش صورت گیرد.

 امروزه در دنیا به جای تولید بر اساس ذائقه مردم، دنبال ایجاد ذائقه برای تولیدات خود هستند.

وی راهکار حل معضلات و چالش‌های امروز کشور را مطالعه و تحقیق دانست و بیان کرد: در حالی در کشور با مشکل اشتغال مواجه هستیم که وسعت ایران از مجموع وسعت کشورهای انگلستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا بزرگتر است و منابع خداداد بسیار زیادی در دسترس ما قرار دارد و برای تبدیل این امکان بالقوه به توان بالفعل و برای ایجاد اشتغال، نیازمند پژوهش‌های کاربردی و کارآفرینی هستیم.

تقویت صنعت خودرو نیازمند ایجاد فرهنگ کار و تلاش شبیه به وضعیت موجود در صنعت موشکی کشور است.

قدیری ابیانه با انتقاد از شعار زدگی برخی از مردم و مسئولان گفت: متاسفانه برخی از مردم و مسئولان راه حل برون رفت از مشکلات امروز را رابطه با آمریکا می‌دانند و این در حالی است که بسیاری از کشورهای منطقه متحد با آمریکا، در وضعیتی بسیار وخیم قرار دارند.

وی ادامه داد: اگر فرهنگ کار و تلاش در صنعت خودرو همانند صنعت موشکی کشور بود امروز خودروهای تولیدی ما می‌بایست در بالاترین سطح کیفیت باشد. کار و تلاش زمینه موفقیت و پیشرفت را فراهم خواهد کرد و در حالی که میزان کار مفید در کره جنوبی ۹ و نیم ساعت در روز است، این میزان در ادارات دولتی ایران تنها ۲۲ دقیقه است.

این کارشناس مسائل استراتژیک نصریح کرد: علی‌رغم تمامی ظرفیت‌های موجود در کشور، ایران در شاخص مصرف، پرمصرف ترین کشور جهان و در شاخص کار نیز جزو تنبل‌ترین کشورها است و در حال حاضر بنابر اطلاعات موجود، دورریز غذای ایرانیان معادل غذای مورد نیاز ۱۵ میلیون نفر است.

قدیری ابیانه، چاپ مقاله در مجلات«I.S.I» را فاقد ارزش اساسی برای کشور دانست و گفت: مقالات و پژوهش‌ها در کشور باید مسئله محور باشد تا بتواند بخشی از مشکلات کشور خودمان را حل کند و در این راه نباید از استفاده از خِرَد جمعی و کار تیمی که امروز به عنوان یک اصل اساسی در دنیا شناخته می‌شود دور شویم.

ایجاد تغییر در نگرش نسل‌های آینده، کشور را در مسیر پیشرفت قرار می دهد

وی طراحی، اجرا و ترویج متفکرانه بازی‌های کودکانه را راهکاری برای تغییر در نگرش نسل آینده کشور دانست و اظهار کرد: برای پیشرفت در کشور باید در همه زمینه‌ها بخصوص در زمینه فرهنگی کار و فعالیت کنیم چرا که امروز توهم استراتژی منابع باعث شده به جای تلاش و ابتکار برای افزایش تولید ثروت،همه سعی کنند از منابع عمومی و بودجه موجود دولتی استفاده کنند.

استراتژی توهم منابع؛ توطئه غرب بر علیه کشورهای نفتی

این کارشناس مسائل استراتژیک، با اشاره به اینکه استراتژی دشمن در قبال کشور ما باعث تغییر در نگرش مردم و مسئولین شده، تاکید کرد: آن چیزی که باعث شد تا امروز ایران به جای داشتن توان تحریم نفتی کشورهای غربی با مشکل تحریم و نخریدن نفت از طرف غربی‌ها مواجه شوند و اهرم مهمی را از دست بدهند.

  استراتژی دوگانه استعمارگران برای وابسته گردن کشورهای نفتی جهان سوم

قدیری ابیانه افزود: کشور‌های غربی برای جلوگیری از تحریم شدن توسط کشورهای نفت خیز، ترویج فرهنگ مصرف گرایی، مصرف کالای خارجی و فرهنگ تکیه بر منابع نفتی موجود و جایگزینی آن با کار را در جوامع ترویج کردند و نتیجه آن نیز وضعیت موجود در کشورهای نفت خیز است.

تصور مردم از درآمدهای نفتی بسیار بالاتر از واقعیت است

وی ادامه داد: تصور مردم از درآمدهای نفتی بسیار بالاتر از واقعیت است و این باعث شده تا مردم با تصور این که کشور از درآمد‌های بسیار بالایی برخوردار است، از کار و تلاش دور شوند. هر کسی که کمک کند تا این تصور غلط از میان مردم برداشته شود به آینده و حل مشکلات کشور کمک کرده است و این در حالی است که چگونگی زدودن این توهم نیز خود نیاز به پژوهش دارد.

این کارشناس مسائل استراتژیک، در خاتمه با اشاره به سهم ۷۳۰ هزار ریالی هر ایرانی از در آمدهای نفتی در هر ماه خاطر نشان کرد: تصور غالب مردم جامعه از درآمدهای نفتی، رقمی چند میلیون تومانی به ازای هر نفر در هر ماه است‌‌ و اگر آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور یک بار به صورت شفاف میزان درآمد نفتی نفت و سهم هر ایرانی را به مردم اعلام می‌کرد مردم توقعشان کم و تلاششان برای ساخت آینده‌ای بهتر بیشتر می‌شد و قطعا حل مشکلات کشور در گرو همین تلاش و کوشش است

۹۶/۱۰/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">