پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۲۲ دی ۱۳۹۶، ۰۱:۳۱ ب.ظ

۰

روزانه 100 تا 105 میلیون لیتر گازوئیل در ایران مصرف می شود. قیمت تمام شده گازوئیل 2700 تومان در لیتر است در حالی که قیمت عرضه آن در ایران لیتری 300 تومان و در نتیجه بابت هر لیتر گازوئیل 2400 تومان یارانه پنهان تعلق می گیرد.

به عبارت دیگر سالانه مبلغی معادل 88 هزار میلیارد تومان یارانه پنهان گازوئیل است. یعنی سالیانه به ازای هر ایرانی حدود یک میلیون و 100 هزار تومان سهم هر ایرانی از یارانه گازوئیل است.

یارانه بنزین حدود 51 هزار میلیارد تومان است.

جمع یارانه دو رقم بنزین و گازوئیل 139 هزار میلیارد تومان است که از مبلغ 128 هزار تومانی که قرار است دولت از بابت مالیات و گمرک درآمد کسب کند.

این رقم را مقایسه کنید با رقم 60 هزار میلیارد تومانی بودجه عمرانی و این در حالی است که در لایحه بودجه 97 به شرکت‌های دولتی و وابسته وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و همچنین دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری اجازه می‌دهد تا سقف ۷ هزار میلیارد تومان اوراق مالی برای اجرای طرح‌های دارای توجیه فنی، اقتصادی و مالی خود که به تصویب شورای اقتصاد می‌رسد، با تضمین و بازپرداخت اصل و سود توسط خود، منتشر کنند.

همچنین پیش بینی شده که ۱۷ هزار میلیارد و 400 میلیون تومان برای حمایت از طرح‌های تولید، اشتغال، آموزش و کمک به کارورزی جوانان دانش آموخته دانشگاهی اختصاص دهند. به عبارت دیگر حدود سه برابر رقم فوق فقط یارانه پنهان بنزین و 5 برابر آن یارانه پنهان گازوئیل است.

یارانه های سوخت را مقایسه کنید با بودجه ردیف های جدول زیر مربوط به لایحه بودجه سال 97:

۹۶/۱۰/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">