پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۴ فروردين ۱۳۹۷، ۰۱:۱۱ ب.ظ

۰

قدیری ابیانه کارشناس مدیریت راهبردی گفت: اگر اصلاحات اقتصادی مطابق با سیاست اقتصاد مقاومتی و شعار امسال مقام معظم رهبری توسط دولت و مردم پیاده شود وضعیت اقتصادی کشور به‌سرعت روبه بهبود خواهد رفت.

محمدحسن قدیری ابیانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس استان البرز گفت: امروز همه باید خود را مسئول تحقق اهداف کشور و پیشرفت همه‌جانبه آن بدانند تا هرچه زودتر بتوانیم از زیر بار مشکلات اقتصادی که امروز در حال تبدیل‌شدن به مهم‌ترین مسئله سیاسی است رها شویم.

وی افزود: امروز کشور ما با بحران اقتصادی روبه‌رو است و همین مسئله در رفاه عمومی مردم تأثیرات بدی برجای گذاشته که ادامه این روند مشکلات معیشتی مردم را افزایش خواهد داد.

دیپلمات سابق ایرانی ادامه داد: اما اگر اصلاحات اقتصادی مطابق باسیاست اقتصاد مقاومتی هم توسط دولت و هم توسط مردم پیاده شود وضعیت اقتصادی کشور به‌سرعت روبه بهبود خواهد رفت و در این خصوص همه باید خود را مسئول تحقق اهداف کشور و پیشرفت همه‌جانبه آن بدانند.

قدیری ابیانه بابیان تصوری که مردم راجع به درآمدهای نفتی دولت دارند، اظهار داشت: مردم بر این باورند که اگر درآمدهای نفتی درست هزینه شود، مشکلات اقتصادی آن‌ها نیز حل خواهد شد، لذا مردم انتظار دارند که دولت با اتکا به همین درآمدها مشکلات، مسکن، اشتغال، درمان، معیشت و ... آن‌ها را حل کند.

وی تصریح کرد: به‌طور مثال سال گذشته 70 هزار میلیارد تومان درآمد نفتی  داشتیم، یعنی به ازای هر ایرانی در هر ماه 73 هزار تومان، درحالی‌که تصور مردم از درآمدهای نفتی بسیار فراتر از این رقم است.

وی افزود: امروز مهم‌ترین کاری که باید در جمهوری اسلامی ایران انجام دهیم آگاه‌سازی افکار عمومی در مورد درآمدهای نفتی و غیرنفتی کشور است و این مسئله که دولت با این درآمدها حتی نمی‌تواند حقوق کارمندان خود را بپردازد.

قدیری ابیانه در ادامه گفت: تا سال 96 بدهی دولت به 700 هزار میلیارد تومان رسیده که این مقدار به‌اندازه 10 برابر درآمد نفتی سال گذشته کشور است، یا به عبارتی دولت به ازای هر خانواده چهارنفری 35 میلیون تومان بدهکار است که این مقدار در سال 96 افزایش‌یافته و در سال 97 نیز بیشتر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همین تصور نادرست مردم باعث شده است که تمام بحث‌های سیاسی و اجتماعی کشور در خصوص توزیع ثروت باشد نه تولید ثروت و ادامه این روند مشکلات اقتصادی کشور را افزایش خواهد داد.

قدیری ابیانه در پایان گفت: مردم ایران با این تصور که نیازهایشان را باید حکومت و دولت با اتکا به درآمدهای نفتی تأمین کنند، دچار تنبلی اجتماعی شده‌اند.

قدیری بیانه افزود: اگر اصلاحات اقتصادی مطابق باسیاست اقتصاد مقاومتی و شعار امسال مقام معظم رهبری توسط دولت و مردم پیاده شود وضعیت اقتصادی کشور به‌سرعت روبه بهبود خواهد رفت.

۹۷/۰۱/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">