پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۲:۰۰ ب.ظ

۰

سفیر اسبق ایران در استرالیا گفت: امروزه همگان پی برده‌اند که تحلیل مقام معظم رهبری در مورد رفتار غرب با برجام تحلیلی واقع‌بینانه و متکی بر شناخت دقیق ماهیت استکبار بود.

دکتر محمدحسن قدری ابیانه در تحلیل خروج آمریکا از برجام در گفت وگو با خبرنگار یزدرسا گفت: با خروج آمریکا از برجام ثابت شد که مذاکره و توافق با آمریکا بی‌نتیجه است و این موضوع هم برای مذاکره‌کنندگان هم برای اقشار مختلف مردم اثبات شد و این در حقیقت هدف نرمش قهرمانانه بود.

وی افزود: با توجه به تبلیغات گسترده‌ای که در انتخابات سال 92 صورت گرفت و در تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری انعکاس داشت این موضوع القا شد که با مذاکره با آمریکا می‌توان از دشمنی‌ها کاست و به تعامل رسید و مذاکرات دیپلماتیک راه‌حل آن است.

این تحلیل گر مسائل سیاسی ادامه داد: این نوع تبلیغات شبهه را در اقشاری از جامعه ایجاد کرده بود که شاید بتوان از طریق مذاکره و دیپلماسی و تعامل، بر دشمنی‌ها فائق آمد، اما با وجود دادن امتیازات بسیار در برجام و اتکا به امتیازات محدود و نسیه، ملت ایران شاهد بود که نه تنها در دوران ترامپ بلکه در دوران اوباما نیز این تحریم‌ها عملا لغو نگردید بلکه تشدید نیز شد.

قدیری ابیانه تأکید کرد: نه تنها آمریکا بلکه اروپایی‌ها هم به تعهدات خود عمل نکردند و تحریم‌های بانکی کماکان برقرار بود. حمایت اروپا از برجام حمایت از برجامی است که به قول وزیر خارجه انگلستان «به دستان ایران دستبند زده است» و غربی‌ها چه آمریکا و چه اروپا به تعهدات خود عمل نکردند و تحریم‌ها کماکان برقرار مانده است.

وی اظهار داشت: لذا با خروج امریکا از برجام اتفاق خاصی در اقتصاد ایران رخ نمی‌دهد. زیرا قبل از خروج از برجام نیز به آن عمل نمی‌کردند و عملا شرکت‌های اروپایی نیز جرأت عقد قطعی قرارداد با ایران را نداشتند و حتی قراردهایی که امضا کردند هم مشروط به عدم مخالفت آمریکا بود.  

سفیر سابق ایران در استرالیا تصریح کرد: اگر آمریکا از برجام خارج نمی‌شد ایران دیر یا زود ناچار به خروج از آن می‌شد، اما در آن صورت تقصیر نقض برجام از نظر دیپلماتیک و تبلیغاتی بر دوش ایران سنگینی می‌کرد. ترامپ با خروج از برجام این بار را از روی دوش ایران برداشت.

**حالا همگان به دقیق بودن تحلیل رهبر انقلاب پی بردند

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: امروزه نزد جهانیان این آمریکا است که مسئول نقض برجام شناخته می‌شود و همگان پی برده‌اند که تحلیل مقام معظم رهبری در مورد رفتار غرب با برجام تحلیلی واقع‌بینانه و متکی بر شناخت دقیق ماهیت استکبار بود.

وی تصریح کرد: نباید مجددا دچار توهم شد و تصور کرد که اروپا حفظ رابطه با ایران را به روابط با آمریکا ترجیح می‌دهد به‌خصوص که اقتصاد اروپا اقتصاد بخش خصوصی است و بخش خصوصی تجارت گسترده‌ای با آمریکا دارد.

این کارشناس سیاسی با اشاره به حجم بالای مبادلات اقتصادی اروپا با آمریکا اظهار داشت: حجم روابط اروپا با آمریکا بیش از هزار میلیارد دلار است، در حالی که حجم روابط ایران و اروپا حدود 20 میلیارد دلار است.

**تاثیر روانی خروج آمریکا از برجام می تواند بحران‌زا تر از رفتار ترامپ باشد

قدیری ابیانه با اشاره به تأثیر روانی خروج آمریکا از برجام عنوان کرد: نگرانی که در ایران وجود دارد تأثیر روانی خروج آمریکا از برجام بر مردمی است که نقدینگی زیادی در اختیار دارند و به دلیل اشتباه در محاسبات ممکن است به رفتارهایی روی آورند که خود این رفتارها می‌تواند بحران‌زاتر از رفتار ترامپ باشد.

وی گفت: راه نجات اقتصاد ایران عمل به اقتصاد مقاومتی است با تأکید بر محورهایی که رهبر معظم انقلاب به عنوان شعار سال طی سال‌های گذشته و بخصوص امسال تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی که می‌تواند تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و اقتصاد کشور را رونق دهد.

97/2/19

goo.gl/xFqaC4

۹۷/۰۲/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">