پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۲۱ ب.ظ

۰

   قدیری‌ابیانه سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا با اشاره به اینکه برجام به فرجام مطلوبی نخواهد رسید، گفت: مدعیان تعامل با آمریکا فاقد درک استراتژیک هستند.

محمدحسن قدیری‌ابیانه در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد، با اشاره به اینکه با شناخت موقعیت آمریکا و اروپا می‌توان به اهداف آن‌ها از مذاکره و تصویب برجام پی برد و گرفتار توهمات و تصورات واهی نشد، گفت: بدهی دولت آمریکا به بیش از 21 هزار میلیارد دلار رسیده که معادل 420 سال درآمد نفتی ایران است و مجموع بدهی دولت، مردم و شرکت‌های آمریکا به بیش از 70 هزار میلیارد دلار رسیده است که برابر بر هزار و 400 سال درآمد نفتی ایران است.

وی افزود: سالانه حدود دو تا سه هزار میلیارد دلار به بدهی دولت آمریکا افزوده می‌شود که معادل 40 تا 60 سال درآمد نفتی ایران است. اکنون بیش از 40 میلیون نفر در آمریکا زیرخط فقر زندگی می‌کنند، میلیون‌ها نفر در آمریکا کارتن‌خواب هستند و سالانه دست‌کم دو و نیم میلیون نفر از طبقه متوسط به طبقه فقیر سقوط می‌کنند.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا با اشاره به اینکه آمریکا در حال افول از موضع تک ابرقدرتی و جهان به سمت چندقطبی شدن به‌پیش می‌رود، تصریح کرد: کشورهای چین، هند، ژاپن، روسیه، اتحادیه اروپا، برزیل، آفریقای جنوبی و همچنین جهان اسلام با محوریت ایران در حال تبدیل‌شدن به قطب‌های جهانی هستند.

قدیری‌ابیانه بابیان اینکه طبیعتاً آمریکائی‌ها از وضع موجود راضی نیستند و جهان در موقعیتی نیست که آمریکا بتواند به همه امرونهی کند، اظهار داشت: آمریکا برای حفظ موقعیت خود تنها راه خود را در تصاحب منابع نفتی می بیند، نفتی که چین، هند، ژاپن، اروپا و دیگر کشورها به آن محتاج هستند؛ لذا هدف سری آمریکا اشغال منابع نفتی ایران و سایر کشورهای منطقه است.

دکترای علوم استراتژیک عنوان کرد: باید بدانیم که هدف آمریکا تصاحب منابع نفتی ما است و این نیاز آمریکاست، آنگاه پی خواهیم برد که هدف آمریکا صرفاً سرنگونی نظام جمهوری اسلامی نیست و قرار نیست با هر نظام دیگری جایگزین شود؛ بلکه برای اینکه بتواند ده‌ها سال در منطقه مانده و منابع نفت و گاز و سایر منابع ایران را غارت نماید، باید ایران تجزیه شود و ژنرال‌های آمریکایی بر این قطعات کوچک سلطه داشته باشند.

وی بابیان اینکه این استراتژی سری آمریکا برای بازیابی موقعیت تک ابرقدرتی خویش و سلطه برجهان است، اذعان داشت: حال اگر کسانی فکر می‌کنند که با مذاکره و تعامل با آمریکا با رفتار دیپلماتیک، لبخند و بده بستان و با برجام و برجام‌ها می‌توانند آمریکا را از اهدافی که آن را برای موقعیت خود حیاتی می‌نامند منصرف ساخته و آن‌ها را به پذیرش سقوط از موضع تک ابرقدرتی راضی کنند، در غفلت به سر می‌برند و فاقد درک استراتژیک هستند.

وی ابراز داشت: دشمن از این خام‌خیالی‌ها استفاده خود را می‌برد کما اینکه با استفاده از خام‌خیالی تعامل با آمریکا برای ختم خصومت‌ها استفاده کردند و درنهایت برجام به تصویب رسید با این تصور که به عمل وعده‌های آمریکا می‌توان اطمینان کرد، حال‌آنکه دروغ، خلف وعده، فریبکاری و جنایت جزء ارکان سیاستی آمریکاست و با همین تصور ایران قبل از اینکه امتیازات لازم را از طرف‌های غربی بگیرد به تمام تعهدات خود عمل کرد و همه محدودیت‌ها را اعمال کرد، کما اینکه امتیازاتی که قرار بود به ما بدهند در حقیقت حقوق خود ما بود.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا با اشاره به اینکه نه دولت اوباما، نه در دولت ترامپ و نه اروپا با بهانه‌های مختلف به وعده‌های خود عمل نکردند و بلکه تحریم‌ها و تهدیدها را افزایش دادند، یادآور شد: چنانچه آمریکا از برجام خارج‌شده و تحریم‌ها را تشدید می‌کند برای این است که عملاً مجازاتی برای او در نظر گرفته نشده است.

قدیری‌ابیانه بیان کرد: نظارتی بر عمل به وعده‌ها توسط غربی‌ها پیش‌بینی و تدارک دیده نشده است و اروپا هم اگر از برجامی حمایت می‌کند که ایران به تمام وعده‌های خود عمل کند و اروپا به آن عمل ننماید، یعنی از برجامی که به قول وزیر خارجه انگلستان دستبند به دست‌های ایران است.

دکترای علوم استراتژیک بابیان اینکه برجام به فرجام مطلوبی نخواهد رسید؛ اما اگر فرض کنیم که در نتیجه برجام ایران از هیچ‌یک از حقوق خود نمی‌گذشت و تمام تحریم‌ها و فشارها برداشته می‌شد، بااین‌وجود ده الی 20 درصد مشکل حل می‌شد و چنانچه تحریم‌ها بر ما اثر می‌گذارد، به خاطر وضعیت خودمان است و این ویژگی‌هاست که دشمن را به مؤثر بودن تحریم‌ها امیدوار می‌سازد.

وی با اشاره به اینکه مشکل ما در ایران بیشتر داخلی است و کلید حل آن نیز تحقق اقتصاد مقاومتی است که نه مردم و نه مسئولین به آن عمل می‌کنند، خاطرنشان کرد: تعطیلات مناسبتی در ایران بالاترین تعطیلات در دنیاست است، ساعت مفید کاری جزء پایین‌ترین ساعات کاری و فرهنگ و وجدان کاری بسیار ضعیف است درحالی‌که امام علی (ع) می‌فرمایند: بهترین تفریح کار است؛ اما باور مردم این است که بهترین کار تفریح است.

وی بابیان اینکه ایران در انضباط اقتصادی و اجتماعی نمره قبولی دریافت نمی‌کند، گفت: ترجیح خرید کالای خارجی به ایرانی یکی از عوامل مؤثر افزایش قیمت ارز، گرانی کالاها، مشکل تولید و عامل بیکاری است.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا با اشاره به اینکه دولت‌مردان ما نیز به وظیفه خود عمل نمی‌کنند و اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارند، هرچند شعار آن را می‌دادند، افزود: اختلاس، ارتشاء، حقوق نجومی، حزب گرایی و جناح‌بازی و امثالهم نیز خسارت زیادی به کشور وارد می‌کند.

قدیری‌ابیانه تصریح کرد: وقتی قیمت ارز افزایش پیدا می‌کند هجوم مردم برای خریدن ارز، خود موجب افزایش بیشتر آن می‌شود و تا زمانی که مسئولین و مردم به اقتصاد مقاومتی عمل نکنند، دشمن نیز به تأثیر تحریم‌ها امیدوار و به ادامه آن ترغیب می‌شود و وضعیت بهبود پیدا نمی‌کند.

دکترای علوم استراتژیک با اشاره به اینکه سال‌هاست مقام معظم رهبری از ضرورت رهایی اقتصاد کشور از وابستگی به صادرات نفت خام‌سخن می‌گویند؛ اما اقدامات عملی توسط مسئولین و رعایت موضوع توسط مردم ملاحظه نمی‌شود، اظهار داشت: مانع بزرگی در راه رهایی اقتصاد کشور از وابستگی به نفت وجود دارد و آن وابستگی ذهنی مردم به نفت است و تصور مردم از درآمد نفتی ده‌ها، صدها و هزاران برابر با واقعیت است؛ لذا در حالی که صادرات نفت به ازای هر ایرانی در هرماه کمتر از یک بشکه است؛ اما مردم فکر می‌کنند به ازای هر ایرانی ماهانه ده‌ها میلیون تومان نفت صادر می‌شود.

وی در پایان عمل به شعارهای سال که مقام معظم رهبری طی سال‌های گذشته مطرح کرده‌اند را کلید حل مسائل و راه پیشرفت کشور و خنثی‌سازی تحریم‌ها دانست و خاطرنشان کرد: ما باید به توانایی‌های ملت و کشورمان و نه به روابط خارجی متکی باشیم و این به معنای رابطه نداشتن با خارج نیست، باید امکانات بالقوه به بالفعل تبدیل شود و تبدیل آن نیاز به کار و تلاش آحاد مردم یعنی هم مسئولین و هم مردم دارد و هیچ‌کس نباید خود را تماشاگر بداند بلکه تک‌تک مردم بازیکنان عرصه این رقابت‌ها هستند.

تاریخ: ۱۳۹۷/۰۳/۰۱

fna.ir/bmjydw

۹۷/۰۳/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">