پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۵۲ ق.ظ

۰

قدیری ابیانه با اشاره به رفتارهای خصمانه دائمی کشورهای غربی علیه ایران و انقلاب گفت: برجام ثابت کرد دپپلماسی لبخند و سازش از دشمنی استکبار نمی کاهد.

✔برجام ثابت کرد دپپلماسی لبخند و سازش از دشمنی استکبار نمی کاهد

محمد حسن قدیری ابیانه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام و عمل نکردن اوباما، ترامپ و اروپا به تعهدات برجام هدف نرمش قهرمانانه را به نتیجه رساند، گفت: در حقیقت نرمش قهرمانانه برای زدودن این توهم بود که برخی‌ها دامن می‌زدند و اقشاری از جامعه را دچار اشتباه در تحلیل کرده بودند و آن اینکه اگر ما با آمریکا پشت میز مذاکره بنشینیم و با دیپلماسی به جای تقابل به دنبال تعامل باشیم می‌توان دشمنی‌ها را برطرف کرد و روابط را گسترش داد.

وی افزود: با اصرار دولت و موافقت رهبری با تعیین خطوط قرمز مذاکرات آغاز شد و در نهایت گروه ۱+۵با ایران به برجامی رسید که متاسفانه خطوط قرمز در آن رعایت نشده بود.

قدیری ابیانه ادامه داد: در برجام امتیازات زیادی به طرف مقابل داده شد و بخشی از تحریم‌ها بر روی کاغذ لغو شد، اما نه در دوره اوباما و نه دوره ترامپ و نه توسط اروپایی‌ها عملا تحریم‌های اصلی لغو و یا معلق نشد بلکه همواره بر ابعاد تحریم‌ها و فشارها افزوده شد، این درحالی بود که ایران قبل از اینکه غربی‌ها کوچکترین قدم را بردارند تمام تعهدات را حتی تخریب بخش‌های مهمی از تاسیسات هسته‌ای را اجرایی کرد.

✔اروپا رابطه تجاری هزار میلیاردی با آمریکا را فدای رابطه ۲۰ میلیاردی با ایران نمی‌کند

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام با بیان اینکه مسؤولان بر این باور بودند که در روز اجرای برجام همه تحریم‌ها از جمله تحریم‌های بانکی لغو می‌شود، ابراز کرد: این در حالی است که با گذشت دو سال و اندی از مذاکره، ایران هنوز نمی‌تواند در سه کشور عضو ۱+۵ یعنی انگلستان، فرانسه و آلمان حقوق کارکنان سفارت خود را از طریق بانک حواله کند در عین این که همین سه کشور ادعای حمایت از برجام را دارند.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا با تاکید بر اینکه حمایت اروپایی ها از برجام در حقیقت حمایت از ادامه تمام تعهدات و محرومیت‌های ایران بدون برخورداری از تعهدات غربی برجام از جمله در این سه کشور است، گفت: اگر اروپا خواستار تداوم برجام است خواستار تداوم برجامی است که به قول وزیر خارجه انگلیس دستبند به دستان ایران زده شده است.

وی ادامه داد: پس از خروج آمریکا از برجام اروپایی‌ها گفتند که خواستار حفظ برجام هستند اما مکرون رییس جمهور فرانسه اعلام کرد که حاضر نیست به خاطر ایران به جنگ تجاری با آمریکا برود. اگر اروپا بر حفظ برجام تاکید دارند چرا سران انگلیس و آلمان با اقدام ترامپ مقابله نکردند، همچنین خانم موگرینی گفت که نمی‌توانند ادامه حضور شرکت‌های اروپایی در ایران را تضمین کنند، این درحالی است که طبق برجام نه تنها آنها باید می‌توانستند کار خود را ادامه دهند بلکه باید راه را برای قراردادهای بعدی اروپا و سایر کشورها باز می‌کردند.

قدیری ابیانه اضافه کرد: به هر حال مهلتی که ایران برای اروپا تعیین کرده رو به پایان است و به طور قطع اروپا رابطه تجاری هزارمیلیارد دلاری با آمریکا را فدای رابطه بیست میلیارد دلاری با ایران نمی‌کند هر چند مایل است با ایران رابطه تجاری داشته باشد و آن هم برای سود خودشان و مشکلاتی است که در داخل کشور خودشان از جمله بیکاری و بحران اقتصادی مواجه هستند.

✔مذاکره و تعامل با غرب از دشمنی آنان با ایران کم نمی‌کند

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام در ادامه با بیان اینکه اروپا نیز به برجام پایبند نخواهد بود، گفت: این فرصت هم تمام خواهد شد و اروپا نیز خواهد گفت که نمی‌تواند برای تحقق برجام و جبران خروج آمریکا از برجام و تحریم‌های جدید کاری انجام دهد. این موضوع برای افکار عمومی کشور ما روشن شده است اما با گذشت این دو ماه روشن‌تر نیز خواهد شد که مذاکره و تعامل با غرب چیزی از دشمنی آنان با ایران کم نخواهد کرد.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه نه تنها مذاکره حتی رابطه دیپلماتیک با آمریکا از دشمنی غرب با ما کم نخواهد کرد، اظهار داشت: اسناد لانه جاسوسی نشان می‌دهد در دوران ده ماهه برقراری سفارت آمریکا در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکایی‌ها در پی توطئه‌های مختلف مانند تلاش برای تخریب و ضربه زدن به وضعیت اقتصادی ایران، حمایت از گروه‌های تروریستی، تلاش برای تجزیه کشور و کودتا علیه ایران بودند. البته با اسنادی که افشا شده معلوم می‌شود همه سفارتخانه‌های آمریکا لانه جاسوسی هستند.

وی افزود: به عنوان نمونه ما همواره بعد از انقلاب با انگلیس رابطه دیپلمایک داشتیم جز در مقاطع کوتاهی که این رابطه قطع شد این در حالی است که هیچگاه دشمنی انگلیس با ایران کاهش نیافت بلکه انگلیس در تمام توطئه‌ها و تحریم‌ها علیه ملت ایران مشارکت کرد و بانی همه قطعنامه‌هایی بود که علیه ایران در مجامع بین المللی صادر شد و از جنایات صدام و تروریست‌ها حمایت کرد. بنابراین همین موضوع نشان می‌دهد که رابطه دیپلماتیک نیز نمی‌تواند از خصومت‌ها بکاهد چه برسد به مذاکرات.

قدیری ابیانه با بیان اینکه موضع‌گیری کشور‌ها بر اساس منافعی است که تعریف می‌کنند، گفت: همین منافع باعث شد انگلیسی‌ها علیه مصدق کودتا کنند و یا قبل از آن رضا شاه را بر سر کار بیاورند. آنها خواستار تصاحب منابع و ثروت ایران از جمله نفت و گاز هستند. سرنگونی جمهوری اسلامی و تجزیه ایران به قطعات کوچک لازمه حضور چندین ده ساله آنان در کشور برای غارت منابع نفت و گاز و سایر منابع ایران خواهد بود.

✔اثبات دشمنی آمریکا بزرگ‌ترین دستاورد برجام

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه روشن شدن این موضوع که نرمش و لبخند در مذاکره با آمریکا و سایر طرف‌های غربی موجب کم شدن دشمنی آنان با ایران نمی‌شود، بزرگ‌ترین دستاورد برجام است، گفت: این روشنگری هدف نرمش قهرمانانه بود و ما باید بدانیم غرب چه آمریکا و چه اروپا فشارهای خود را بر ایران افزایش خواهند داد.

وی افزود: اما حتی اگر نتیجه برجام این بود که همه تحریم‌های ایران بلاشک لغو می‌شد و آنها به تمام حقوق ایران اذعان می کردند و عملا احترام می‌گذاشتند حداکثر ده تا بیست درصد مشکلات اقتصادی ما رفع می‌شد. مشکل اصلی کشور خود ما در زمینه مدیریت‌ها و بعضا عملکرد مردم هستیم.

قدیری ابیانه اضافه کرد: مشکل ایران سبک اقتصادی و فرهنگ زندگی است، ملت ما علی‌رقم امتیازت ویژه و بسیار مثبتی که نسبت به سایر ملت‌ها دارد، در بعد فرهنگ و وجدان‌کاری، ایرانی‌ها جزو کم کارترین و پر تعطیلات‌ترین و با کمترین ساعت مفید کاری در جهان هستند و از طرف دیگر ما جزو پر مصرف‌ترین ملت‌ها محسوب می‌شویم.

✔تحقق شعارهای سال شاه کلید حل مشکلات و راهکاری برای پیشرفت کشور

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا در ادامه بیان داشت: مصرف سوخت در ایران به اندازه مصرف سوخت چین با یک میلیارد و چند صد میلیون نفر جمعیت و با آن همه تولید است، گفت: متاسفانه دور ریز غذای ما ایرانیان می‌تواند سالانه غذای ۱۵ میلیون نفر را تامین کند. همچنین ترجیح خرید کالای خارجی نسبت به کالای داخلی از عوامل موثر در افزایش نرخ ارز و کاهش ارزش پول ایران، بیکاری، گرانی و مشکلات اقتصادی است .

وی افزود: برای مثال زمانی که ارز گران می‌شود مردم برای خرید ارز بیشتر هجوم می‌آورند و این هجوم خود باعث کاهش ارزش پول ملی و افزایش قیمت ارز می‌شود. زمانی که در اوج تحریم‌ها سه میلیون ایرانی برای تعطیلات به خارج از ایران می‌روند این امر عامل موثری در بروز مشکلات اقتصادی کشور به شمار می‌رود.

وی تحقق اقتصاد مقاومتی را تنها راهکار برای برون رفت از مشکلات معیشتی مردم دانست و گفت: دولت، مجلس و سایر ارگانها و نهادهای حکومتی و همچنین ملت عزیز باید بدانند که حل مشکلات کشور با تحقق اقتصاد مقاومتی امکان پذیر است اما متاسفانه نه دستگاه حکومتی و نه مردم به وظیفه خود عمل نمی‌کنند.

وی شعارهای سال را کلید حل مشکلات و راهکاری برای پیشرفت کشور دانست و عنوان کرد: اگر اقتصاد مقاومتی و شعار‌های سال توسط مسؤولان و مردم عمل نشود وضع اقتصادی کشور وخیم‌تر خواهد شد و دشمن نیز به تاثیرگذاری تحریم‌ها امیدوارتر می‌شود و در نتیجه آن را تشدید خواهد کرد.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا در ادامه خاطرنشان کرد: اگر همه مردم و مسؤولان به وظایف خود عمل کنند شاهد پیشرفت سریع حوزه‌های اقتصادی کشور و حوزه های مختلف آن خواهیم بود و دشمن نیز با ناامید شدن از تحریم‌ها از ادامه تحریم‌ها منصرف خواهد شد از این رو باید فرهنگ عمومی کشور اصلاح شود. امام علی(ع) می‌فرمایند بهترین تفریح کار است؛ در حالی که باور مردم ما این است که بهترین کار تفریح است بنابراین هر زمانی که این باور در مردم وجود داشته باشد که بهترین تفریح کار است آغازی 

۹۷/۰۳/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">