پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۷، ۰۱:۵۸ ب.ظ

۰

قدیری ابیانه با ذکر خاطره ای کمتر شنیده شده از همراهی با حضرت امام(ه) در نوفل لوشاتو، به تبیین مواضع راهبردی ایشان در برابر قدرت های زور گو خاصه ایالات متحده آمریکا پرداخت.

محمد حسن قدیری ابیانه در گفت وگو با جام جم آنلاین، با بیان اینکه مطابق آموزه های قرآنی پیامبران خدا به غیر ترویج دین و سعادت امت خویش هیچ چیزی برای خودشان نمی خواستند، اظهار کرد: چنین ویژگی بارزی نیز در امام(ره) وجود داشت و ایشان همواره فکر دنیا و آخرت مردم بودند و هیچ چیز را برای خود نخواستند.

وی با اشاره به اینکه پس از پیرزوی انقلاب هم تغییری در احوالات مادی امام رخ نداد، افزود: از همان ابتدایی که بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران به جماران رفتند همواره یک زندگی به دور از تجمل و ساده ای را دنبال کردند چرا که تسلیم امر خدا بودند و به باورهای الهی ایمان داشتند و همین قدرت ایمان باعث می شد ایشان خود را آلوده تجملات زودگذر دنیوی نگردانند. لذا ملت ایران با درک ساده زیستی امام بود که پیرو راستین او شدند.

قدیری ابیانه باور به تئوری«الله اکبر» در اسلام را باوری حقیقی در نزد امام دانست و تصریح کرد: امام الله را از هر قدرتی در جهان بالاتر و برتر از قدرت های زورگو برشمردند و این مسئله در جای جای مواضع انقلابی ایشان کاملا مشهود بود. بطور نمونه در اوج تهدیدهای نظامی آمریکا در دهه شصت امام در پاسخ به کارتر با عمق وجود خودشان می فرمایند« آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» و این مواضع محکم امام در بحرانی ترین شرایط آرامش خاصی در جامعه حکمفرما می کند که در مقطع جنگ تحمیلی بسیار موضع مهمی محسوب می شد.

وی با نگاهی به دیگر ابعاد شخصیتی امام و رویکرد قاطع ایشان در برابر دشمنان نظام و انقلاب خاطرنشان کرد: هر گاه شرایط جنگ برای رزمندگان سخت تر می شد امام با دیدی باز و واقع گرایانه برای دلگرمی رزمندگان در جبهه ها ابزار می کردند« ما در جنگ بر حسب تکلیف دینی خود عمل می کنیم خواه پیروزی نصیبمان گردد خواه شکست ظاهری، در هر دو صورت کسی که بر تکلیف خود عمل می کند پیروزی از آن اوست»، از طرفی چون شهادت را سعادتی عظیم برای افراد تلقی می نمودند تاکید داشتند کسی نباید برای شهید غصه بخورد و باید برای خودمان غصه بخوریم که آنها ما را ترک کردند.

قدیری ابیانه در همین ارتباط به ذکر جمله معروف امام در ذیل بیانیه خودشان بعد از پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت اشاره کرد و گفت: امام پس از پایان جنگ با اطمینان خاطری مثال زدنی عنوان کردند« خدایا درهای شهادت را به روی ملت ما نبند» دلیل این امر هم این بود که امام واقعا شهادت را نوعی سعادت برای بشر می دانستند. در حالی که ممکن است عوام جامعه هم به این موضوع واقف باشند لیکن آیا واقعا همه ما باور داریم و حاضریم این مسئله را به عینه لمس کنیم.

این کارشناس سیاسی رمز پیروزی امام بر رژیم طاغوت را در پیروی حقیقی او از آموزه های قرآنی و اجرای صحیح آنها دانست و ابراز داشت: اینکه ملت ما به رهبری امام بر رژیمی ثروتمند به واسطه منابع نفتی غلبه می کند، رژیمی که نه تنها دنیای غرب و آمریکا حتی چین و شوروی هم از او پشتیبانی می کند و عملا شاه را به انقلاب اسلامی ترجیح می دادند مسئله کوچکی نیست بنابراین با استعانت از آیات قرآن است که چیرگی بر طاغوت میسر می شود.

قدیری ابیانه در این باره افزود: با اسنادی که بعدها از لانه جاسوسی کشف شد «سایروس ونس» وزیر خارجه وقت آمریکا طی نامه ای به سفارت خود در ایران تصریح می کند حتی چین و شوروی هم رژیم شاه را به یک حکومت اسلامی ترحیح می دادند چون آنها نگران تسری انقلاب اسلامی ایران در میان ملت های مسلمان خود بودند. پس درمی یابیم امام خمینی در چنین فضایی انقلاب را با حمایت و مشارکت مردم به پیروزی رساندند.

وی در پایان به ذکر خاطره ای کمتر شنیده شده از همراهی امام در نوفل لوشاتو پرداخت و بیان داشت: با اینکه امام چند ماهی در نوفل لوشاتو مستقر بودند اما هیچگاه نماز خودشان را کامل نخواندند! دایما شکسته اقامه می کردند و این موضوع نشان دهنده آن بود که ایشان هرگز قصد اقامت و ماندن در فرانسه را نداشتند و باور داشتند به پشتوانه مردم به بزودی به ایران خواهند آمدند. به همین خاطر برای اینکه حد نماز شکسته را رعایت کنند نزدیک 10 روز که می شد از شهر خارج می شدند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بنده اعتقاد دارم خداوند بواسطه اعتقاداتی که در وجود حضرت امام نهفته بود نوعی بصیرت و آینده نگری منحصر به فرد نسبت به جهان به ایشان عطا کرده بود و شاید دلیل انتخاب رهبر معظم انقلاب اسلامی به رهبر جمهوری اسلامی ایران ناشی همین نگاه است.
وی تصریح کرد: خوشبختانه امروز ملاحظه می شود رهبری معظم انقلاب هم درست در همان مسیر حضرت امام و با همان صلابت امور جامعه اسلامی را پیش برده و تحلیل های ایشان در خصوص دشمنان اسلام و نظام کاملا راهبردی دقیق و منطبق با قرآن است.

jamejamonline.ir/online/3316079338376900709

۹۷/۰۳/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">