پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۱، ۰۲:۵۵ ق.ظ

۰

قدیری ابیانه در گفت‌وگو با فارس: ایران رویکرد تدافعی جنبش عدم تعهد را به رویکردی تهاجمی تبدیل کرد

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: در گذشته کشورهای عدم تعهد رویکرد تدافعی داشتند اما در اجلاس اخیر با توجه به سیاست ایران و سخنان مقام معظم رهبری رویکرد تدافعی جنبش به یک رویکرد تهاجمی تبدیل شد.

محمدحسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، درباره بیانیه پایانی اجلاس تهران اظهار داشت: اجلاس تهران با سایر اجلاس‌های قبلی یک تفاوت اساسی داشت و آن روح حاکم بر جنبش عدم تعهد بود.

قدیری ابیانه بر همین اساس ادامه داد: در گذشته کشورهای عدم تعهد موضوع دفاع از کشورهای عضو جنبش را مطرح می‌کردند و در واقع این اجلاس رویکرد دفاعی داشت اما در اجلاس اخیر با توجه به سیاست ایران و سخنان مقام معظم رهبری رویکرد تدافعی جنبش به یک رویکرد تهاجمی تبدیل شد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به ضرورت تغییر مهندسی معیوب سازمان ملل و روابط بین‌الملل تاکید کرد: در این اجلاس نه تنها بر حق همه کشورها مبنی بر استفاده از انرژی هسته‌ای تاکید شد، بلکه به ضرورت خلع سلاح هسته‌ای کشورها نیز پرداختند.

وی تصریح کرد: طرح ضرورت مشارکت همه کشورها در مدیریت جهانی و لزوم لغو حق وتو و امتیاز ویژه 5 کشور سلطه یکی دیگر از بندهای بیانیه تهران بود که بسیار حائز اهمیت است.

قدیری ابیانه با بیان اینکه در بیانیه تهران و در موضع فلسطین تهاجمات سنگینی متوجه غرب شد، افزود: بنابر این بیانیه مقرر شد کمیته‌ای برای جنبش عدم تعهد تشکیل شود تا مصوبات جنبش در رابطه با فلسطین و اسرائیل از این طریق در سازمان ملل دنبال شود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار داشت: رسانه‌های خارجی فرمایشات مقام معظم رهبری را سیلی بر شورای امنیت ارزیابی کردند چرا که پس از فرمایشات ایشان، سایر کشورها نیز این موضع را تائید کردند.

وی اجلاس تهران را نقطه عطفی در تاریخ جنبش عدم تعهد ارزیابی کرد و گفت: ایران به عنوان رئیس جنبش عدم تعهد با صلابت مصوبات را پیگیری خواهد کرد.

قدیری ابیانه با تاکید بر اینکه اجلاس تهران نشان داد که نه تنها ایران در سطح بین‌الملل منزوی نیست بلکه اسرائیل و آمریکا در انزوا به سر می‌برند، افزود: سفر بان‌کی‌مون به تهران نشان دهنده افت شدید نفوذ آمریکاست چراکه با وجود حمایت آمریکا  از وی برای تصدی سمت دبیرکلی سازمان ملل و همچنین فشارها و تماس‌های مستقیم اوباما و نتانیاهو با وی ، او به تهران آمد.

وی تاکید کرد: برگزاری این اجلاس تحت فشار غربی‌ها برای جلوگیری از سفر مقامات به کشورمان یک پیروزی بزرگ برای جمهوری اسلامی است از این رو فعالیت گسترده رسانه‌های غربی برای کمرنگ جلوه دادن اجلاس تهران شکست خورد و این امر تهران را در کانون توجهات جهانی قرار داد.

۹۱/۰۶/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">