پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۷، ۰۱:۱۸ ب.ظ

۰

منبع خبر: خبرگزاری رسا 1397/4/11

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: کسی که خود، ملت یا کشورش را دست‌کم بگیرد و دشمن را بزرگ ببیند رفتارهای منفعلانه خواهد داشت و نمی‌تواند قوانین کشور را به سمت و سوی صحیح هدایت کند.

محمدحسن قدیری ابیانه تحلیلگر مسائل سیاسی و استراتژیک در گفت‌وگو با خبرنگار درباره فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب با نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه نباید مجلس نماد تردید، خودکم‌بینی، یاس و ناامیدی، و بی‌اعتنایی و بی‌مبالاتی به مسائل کشور باشد، گفت: اصولا کسی که خود، ملت یا کشورش را دست کم بگیرد و دشمن را بزرگ ببیند رفتارهای منفعلانه خواهد داشت و نمی‌تواند قوانین کشور را به سمت و سوی صحیح هدایت کند.

این تحلیلگر سیاسی افزود: متاسفانه کسانی هستند که قدرت و توان کشور و ملت ما را دست کم گرفته و باور ندارند و بر عکس دشمن را که گرفتار معضلات بسیار بزرگی است را بسیار تواناتر از آنچه است می‌بینند ضمن آنکه به وعده‌های الهی هم ایمان قوی ندارند. چنین افرادی واداده و عملا تسلیم ترفندهای دشمن می‌شوند و قدرت تفکر را برای تدبیر امور از دست می‌دهند.

وی افزود: خودباوری یکی از ملاک‌های اساسی در جهت پیشرفت و حرکت هر ملت است به همین دلیل هم دشمن تلاش می‌کرد خودباوری را از ملت و جوانان ما بگیرد و عبارت "ما نمی‌توانیم" را به یک باور تبدیل کند و حضرت امام راحل درست بر خلاف این ترفند شعار «ما می‌توانیم» را سر داده و سعی کردند این را به مردم تفهیم کنند. 

امروزه خوشبختانه ما در عرصه‌های مختلف می‌توانیم به جای شعار ما می‌توانیم عبارت "ما توانستیم" را به کار بگیریم و این برای بسیاری از افراد به اثبات رسیده است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه غرب‌زدگی شبیه عقرب‌زدگی است، بیان داشت: امروز اگر یک نگاه منطقی به وضعیت آمریکا داشته باشیم متوجه خواهیم شد که آنها در حال افول هستند و دیگر آن قدرت سابق را ندارند؛ اما افرادی غربزده هستند که مشکل نگاه عاشقانه نسبت به غرب دارند (که معمولا فرد عاشق عیوب معشوق را نمی‌بینند و حتی زشتی های آن را هم زیبا می بینند) و یا مرعوب دشمن هستند. بنابراین کسانی که اینگونه فکر می‌کنند باید یک تلاشی برای اصلاح طرز تفکر خود داشته و واقعیت‌ها را بهتر بشناسند اما بدون ایمان یا ضعف آن، گاهی در تحلیل امور هم اشتباه می‌کنند.

قدیری ابیانه افزود: اگر ایمان امام راحل به قرآن و حمایت الهی یا ایمان مردم به اسلام، انقلاب و قرآن نبود، انقلاب ما نباید شروع می‌شد تا چه برسد به اینکه پیروز شود، بنابراین ضمن اینکه نباید مجلس این ویژگی‌های منفی را داشته باشد بلکه باید عصاره فضیلت‌های مردم باشد؛ بر همین اساس مردم هم باید کسانی را انتخاب کنند که از نظر عقیدتی سالم و مومن باشند و صرفا زمان انتخابات برای جمع کردن رای دم از خدمت به ملت نزنند.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه ایران از مجموع کشورهایی نظیر انگلستان، ایتالیا، فرانسه و آلمان و اسپانیا وسعت بیشتری دارد و حتی وسعت جنگل‌های ما از برخی کشورهای اروپایی بیشتر است و امکانات فراوانی وجود دارد، خاطرنشان کرد: جمعیت 80 میلیونی کشورمان که مهمترین سرمایه آن جمعیت جوان تحصیلکرده است باید به عنوان موتور، حرکت جامعه را پیش ببرند و می‌توانند این کار را انجام بدهند و هر جا تلاش صورت گرفته حتی زمان‌هایی که در اوج تحریم‌ها بودیم موفقیت‌ها حاصل شده است، بالاترین سطح تحریم در زمینه فعالیت‌های موشکی و هسته‌ای بود که ما در این زمینه هم موفقیت‌های بسیار بزرگ به دست آوردیم.

goo.gl/cvB1Cd

۹۷/۰۴/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">