پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۴۵ ق.ظ

۰

یک تحلیلگر مسایل سیاسی در رابطه با تحولات اخیر ترکیه گفت: ترکیه جدید بر اتحاد ترک زبانان تأکید و به بخش هایی از کشور ما که آذری زبان هستند، نیز نظر دارد، باید در نظر داشت اردوغان به دنبال گسترش سرزمینی ترکیه است و ما نباید از این موضوع غافل شویم.

محمد حسن قدیری ابیانه در خصوص تغییر نظام پارلمانی ترکیه به ریاستی و آغاز دوران ریاست جمهوری اردوغان از روز گذشته به خبرنگار ایمنا گفت: این تحولات مطابق با قانون اساسی و رأی مردم حاصل شد و حال قدرت در دستان آقای اردوغان متمرکز شده و تمام اختیارات در دستان اوست. در شرایط کنونی وی می تواند از این اختیارات استفاده کند و سیاست‌های خود را پیش ببرد، اما نحوه استفاده از این قدرت شرط است؛ اگر درست استفاده کند می تواند موجبات پیشرفت ترکیه را ایجاد کند، اما اگر اشتباه استفاده کند؛ باعث ضرر به ترکیه خواهد شد.

سیاست اشتباه ترکیه در قبال همسایگان

قدیری ابیانه افزود: به طور کلی ترکیه در خصوص سیاست جهانی و خصوصا در مقابل همسایگان خود مواضع اشتباهی را اتخاذ کرده است و  کماکان سیاست‌های اشتباه خود را در عراق و سوریه ادامه می‌دهد و این به ضرر ترکیه و همچنین سایر همسایگان است.

 قدیری ابیانه تصریح کرد : در حالی که ترکیه می توانست از دوستی با حکومت های عراق و سوریه، سود بیشتری ببرد تا با دشمنی با آنها، ولی راه دشمنی را پیشه کرده است. اصولاً دولت ترکیه متوجه نیست که هدف غرب از ترغیب ترکیه به دخالت نظامی در سوریه و عراق کمک به گسترش سرزمینی ترکیه نبوده، بلکه طعمه‌ای برای گرفتار کردن ترکیه بوده است.

این متخصص استراتژیست گفت: هدف اصلی غرب و آمریکا، تجزیه ترکیه فعلی است درحالیکه مسئله را به نحو دیگری عنوان می‌کنند،  ضمن اینکه رژیم صهیونیستی هم به  دنبال سلطه از نیل تا فرات است؛ بنابراین هدف غربی‌ها و رژیم صهیونیستی قطعا تجزیه ترکیه است؛ در حالی‌که وانمود می‌کنند حامی ترکیه هستند.

اردوغان همچنان پیگیر تصفیه حساب با کودتاگران 

قدیری ابیانه افزود: این واقعیتی است که نحوه برخورد با آن بستگی به آقای اردوغان و درک استراتژیک وی از وضعیت جهان و به طور خاص ترکیه دارد، اگرچه اردوغان اخیراً بیش از گذشته متوجه شده که آمریکا و اروپا در پی تجزیه ترکیه هستند و به همین دلیل است هم از کودتای ترکیه حمایت کردند.

وی در خصوص روابط ترکیه با غرب گفت: رفتار کشورهای غربی که در زمان انتخابات ترکیه به اردوغان اجازه تبلیغ و سخنرانی در کشورهایشان ندادند، نشانه ای از عدم طرفداری آنها از اردوغان است.

وی در خصوص برنامه‌های کوتاه مدت اردوغان گفت: از جمله برنامه‌های‌ جدید اردوغان؛ پیگیری جدی و تصفیه حساب با کودتاگران و طرفداران کودتا است که کم هم نیستند. از طرفی دخالت در عراق و سوریه را همچنان ادامه خواهد داد.  

قدیری ابیانه افزود:  معتقد هستم اردوغان به دنبال احیای گذشته ترکیه است و غرب هم با سوءاستفاده از این انگیزه اردوغان، به دنبال سرمایه گذاری در این حوزه و فریب ترکیه است.

وی تأکید کرد: باید در نظر داشت اردوغان به دنبال گسترش سرزمینی ترکیه است و ما نباید از این موضوع غافل شویم، وی مسأله اتحاد ترک زبانان را مطرح می کند و به بخش هایی از ایران که آذری زبان هستند، نیز نظر دارد.

 اتحادیه اروپا هرگز حاضر نخواهد شد ترکیه را بپذیرد

وی افزود:  یکی از فریب های دیگری که ترکیه قبل از اردوغان نیز گرفتار آن بود، این است که غربی‌ها وعده داده بودند؛ اگر قوانین ترکیه با قوانین اروپا منطبق شود، زمینه ورود این کشور به اتحادیه اروپا را فراهم خواهند کرد، ولی باید بدانیم اتحادیه اروپا هرگز حاضر نخواهد شد ترکیه را در خود جای دهد.

این استراتژیست تصریح کرد: البته فقط در یک صورت این امر اتفاق خواهد افتاد و آن تجزیه ترکیه و تخلیه غرب ترکیه از مسلمانان و پس دادن استانهای غربی ترکیه است؛ بخش هایی که اروپا معتقد است مالکیت آن‌ها را دارد و ترکیه آنها را متصرف شده است، البته از طرف اتحادیه اروپا وغربی ها، یکسری تسهیلات در زمینه تجاری و بازرگانی به ترکیه داده شده، اما این کافی نیست.

قدیری ابیانه در خصوص حیات سیاسی ترکیه در آینده گفت: ترکیه تلاش خواهد کرد در زمینه اقتصادی پیشرفت داشته باشد و مبارزه با مخالفان اردوغان و حامیان کودتا را نیز با جدیت دنبال خواهد کرد.

وی افزود: اردغان در دوره ریاست جمهوری خود همچنین از مبارزه با پ.ک.ک. حتی  در خارج از مرزها کوتاهی نخواهد کرد و در صدد خواهد بود جنبه های مخالف اسلام که توسط آتاتورک ارمغان آورده شده است، را منتفی کند، اما در عین حال آزادی های بیشتری برای رعایت حجاب به زنان خواهد داد.

http://www.imna.ir/news/347940

۹۷/۰۴/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">