پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۲۶ ب.ظ

۰

یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: در حال حاضر آمریکایی ها به دلیل اینکه دراستفاده کشورهای دیگر از موضوع تعرفه متضرر شده اند، لذا به دنبال برهم زدن نظم تجارت جهانی هستند.

۱۳۹۷/۰۴/۲۴- محمدحسن قدیری ابیانه، استراتژیست سیاسی و کارشناس مسائل اقتصادی، در برنامه گفت و گوی اقتصادی رادیو گفت و گو در خصوص جنگ تجاری و اقتصادی بین آمریکا و چین، اظهار کرد: در حال حاضر شاهد جنگ تجاری بین آمریکا و چین، آمریکا و روسیه هستیم که ما باید بررسی کنیم در این شرایط تحریمی چه سودی را می توانیم عاید کشور بکنیم.

وی افزود: ما امکانات بالقوه در کشور داریم اما در بهره برداری از فرصت های این چنینی بسیار تعلل می کنیم به عنوان مثال زمانی که قطر تحریم شد صادرات ترکیه که با این کشور مرزی نداشت بسیار بیشتر از میزان صادرات ما بود.

این استراتژیست سیاسی گفت: آمریکایی ها در وضعیت بسیار وخیم اقتصادی به سر می برند و بدهی دولت آمریکا به بیش از ۲۱ هزار میلیارد دلار و با بدهی شرکت ها، مردم و دولت مجموعا به بیش از ۷۰ هزار میلیارد دلار رسیده است و سالی حدود ۳ هزار میلیارد دلار نیز بر این بدهی افزوده می شود.

قدیری ابیانه ادامه داد: اروپایی ها برای واردات ماشین های آمریکایی تعرفه بالا قائل بودند، درحالی که آمریکایی ها چنین تعرفه ای را برای آنها درنظر نمی گرفتند و همین امر موجب شده آمریکا ۷ میلیارد دلار اتومبیل به اروپا صادر کند و اروپایی ها ۳۷ میلیارد دلار صادرات داشته باشند.

کارشناس مسائل اقتصادی بیان کرد: ممکن است آمریکا با این سیاستها مزیت های اقتصادی داشته باشد، اما در حال حاضر رهبری این مهم را در غرب از دست داده است، مسائل اقتصادی، بیکاری و بدهکاری در آمریکا در وضعیت وخیمی قرار دارد.

وی توضیح داد: در حال حاضر چین از نظر اقتصادی و نظامی تقویت شده و تولید ناخالص ملی این کشور از تولید ناخالص ملی کشور آمریکا بیشتر شده است، البته کشور آمریکا تکنولوژی هایی را در اختیار دارد که چین از آنها بی بهره است.

قدیری ابیانه با بیان اینکه جنگ تجاری بین آمریکا و چین بر سایر کشورها از جمله کشور ما اثرگذار خواهد بود، تصریح کرد: اگر چینی ها کالایی را به آمریکایی ها می فروختند که امروز دیگر نمی توانند بفروشند موجب تلاش برای یافتن بازارهای دیگر و کاهش قیمت می شوند و از طرف دیگر اگر مصرف کاهش پیدا کند هزینه تولید افزایش می یابد.

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: فلسفه وجودی تجارت جهانی این بود که کشورهایی که تکنولوژی بالایی داشتند می خواستند تعرفه کشورهای دیگر را بردارند تا راحت تر محصولات خود را صادر کنند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر آمریکا متوجه شده که کشورهای دیگر از این مسئله استفاده می کنند و این موضوع باعث ضرر آنها شده است، لذا به دنبال برهم زدن این نظم تجارت جهانی هستند.

radiogoftegoo.ir/newsdetails/?m=175100&n=270024

۹۷/۰۴/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">