پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۲۹ تیر ۱۳۹۷، ۰۶:۴۲ ق.ظ

۰

منبع خبر: خبرگزاری رسا: پنجشنبه ۲۸ تیر

تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه همه تلاش مسئولان باید صرف رسیدگی به امور مردم و کشور شود، گفتد: مسئولان باید از تنبلی و کم‌کاری اجتناب کرده و تلاش کنند تا کشور را از تحریم‌ها و تهدیدات دشمن به سلامت عبور دهند.

محمدحسن قدیری ابیانه تحلیلگر مسائل سیاسی و استراتژیک در گفت‌وگو با خبرنگار رسا با تاکید بر اینکه مسؤولان باید از تنبلی، اشرافی‌گری و تکبر اجتناب کنند، گفت: کشور ما در یک جنگ دائمی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و تبلیغاتی قرار دارد، در ایامی جنگ نظامی هم بود اما امروز با توجه به قدرت نظامی که ایران کسب کرده کسی جرات ورود به این عرصه را ندارد اما در سایر عرصه‌ها این جنگ همچنان ادامه دارد.

وی افزود: جنگ اقتصادی مشکلاتی برای مردم و کشور بوجود می‌آورد اما برای عبور از این مشکلات و پیچ توطئه‌ها مشارکت مردم و تحمل سختی‌ها بسیار ضروری خواهد بود؛ بنابراین با این شرایط طبیعی است که مسؤولان از مردم بخواهند در زمینه‌های مختل اقتصادی برخی امور را رعایت کرده و با صرفه‌جویی و پرهیز از اسراف، مسؤولان را در زمینه حل بحران اقتصادی یاری کنند.

قدیری ابیانه ادامه داد: اما اگر مسؤولان خود اهل اشرافی‌گری و ثروت‌اندوزی باشند طبیعتا کلام آنان نه تنها در جامعه اثر مطلوبی نخواهد داشت بلکه اثر معکوس در اذهان عمومی مردم به جای خواهد گذاشت؛ زیرا اگر مردم ببینند خودشان در مشکلات و معضلات هستند اما مسؤولان در رفاه کامل و فراتر از رفاه، رفتاری اشراف گرایانه و ولخرجی‌های آنچنانی دارند آن انگیزه لازم برای مشارکت و صبر بر مصائب و مشکلات را از دست می‌دهند و این ضرری دو چندان برای کشور به همراه خواهد داشت.

تحلیلگر مسائل سیاسی نخستین ضرر اشرافی‌گری و اسراف مسؤولان را بی‌توجهی آنان به بیت‌المال بیان کرد و اظهار داشت: دومین زیان این معضل اثر منفی است که در افکار عمومی ایجاد می‌کند و باعث می‌شود مشارکت مردم برای حل مشکلات اقتصادی کاهش یابد؛ بنابراین نمی‌شود جامعه با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم کند و مردم با بیکاری و تامین معیشت اولیه مشکل داشته باشند اما مسؤولان در ناز و نعمت به تفریح بپردازند.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا با تاکید بر اینکه مسؤولان نباید اهل کبر و تکبر باشند، ابراز کرد: مسؤولان باید نسبت به مردم متواضع باشند و نباید فراموش کنند که رای خودشان را به صورت مستقیم و غیر مستقیم از همین مردم اخذ کرده‌اند و نباید فراموش کنند آنچه که از بیت المال در اختیار آنان قرار دارد متعلق به همه مردم کشور است.

وی افزود: همچنین مسؤولان باید بدانند تنها مسؤول کسانی که به آنها رای دادند نیستند بلکه نسبت به کسانی که به آنها رای ندادند نیز مسؤول هستند. از این رو اگر کاندیدی رییس جمهور شد رییس جمهور همه مردم است بنابراین احترام همه مردم را باید نگاه دارد و نسبت به آنها تکبر نداشته باشد.

قدیری ابیانه با بیان اینکه تکبر سبب می‌شود بین مردم و مسؤولان فاصله ایجاد شود، گفت: تواضع مردم را به مسؤولان و مسؤولان را به مردم نزدیک می‌کند. این نیز از موارد بسیار مهم است که دولت و دولتمردان باید به آن توجه داشته باشند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه همه هم و غم مسؤولان باید صرف رسیدگی به امور مردم و کشور شود، عنوان کرد: مسؤولان باید به جد از تنبلی و کم کاری اجتناب کنند و تلاش خود را به کار بگیرند تا کشور را از تحریم‌ها، فشارها و تهدیدات دشمن به سلامت عبور دهند؛ بنابراین با شرایط امروز تنبلی، کم کاری و بی توجهی توسط مسؤولان اصلا قابل قبول نیست ضمن اینکه مسؤولان باید این فرصت چند ساله خدمت را مغتنم بدانند و با خدمت به مردم آخرت خودشان را تضمین کنند.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا ادامه داد: اگر بر اثر تنبلی و کم کاری مسؤولان کشور دچار مشکل شود و مردم در تامین حداقل‌های زندگی خودشان دچار مشکل شوند این مسؤولان باید در دنیا و آخرت پاسخگو باشند لذا تنبلی و کم کاری توسط مسؤولان به هیچ وجه پذیرفته شده نیست. یک مسؤول نمی‌تواند بگوید من ساعت کارم از فلان ساعت صبح تا فلان ساعت عصر که اگر بخواهد این گونه رفتار کند این رفتار کارمندی است نه رفتار مسؤولی که در رده‌های بالای مسؤولیت قرار دارد و باید همه هم و غم خود را اختصاص دهد تا گره از مشکلات مردم باز کند.

وی افزود: اما اجتناب از تنبلی تنها مختص مسؤولان نیست. اقشار مختلف مردم نیز باید از تنبلی و کم کاری دوری کنند، ما نباید تصور کنیم که تنها دولت باید پرکار، متواضع و مردمی باشد و اهل تدبیر و تحلیل باشد، درست است که دولت باید وظایف خودش را به خوبی انجام دهد اما باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که دولت با اتکا به درآمدهای نفتی و سایر منابع نمی‌تواند همه نیازهای کشور را، از جمله نیازهای مردم را برآورده کنند، زیرا میزان صادرات نفت ایران به ازای هر یک نفر ایرانی در هر ماه کمتر از یک بشکه است در حالی که تصور مردم از درآمدهای نفتی ده‌ها، صدها و گاهی هزار برابر واقعیت است و این تصور در اذهان عمومی شکل گرفته که حکومت از جمله دولت مسؤول تامین نیازهای مردم است در حالی که در دنیا مردم می‌دانند آنها باید هزینه‌های دولت را تامین کنند.

قدیری ابیانه ادامه داد: البته این چیزی از وظایف دولت برای اختصاص بهینه بودجه و هدایت کشور به سمت پیشرفت و توسعه کم نمی‌کند اما واقعیت این است که نقش بسیار مهمی را خود مردم دارند و هر گونه تنبلی، افراط و عدم رعایت انضباط اجتماعی و اقتصادی و کم کاری مردم به اقتصاد کشور لطمه می‌زند و اگر این تنبلی فراگیر باشد خسارت وارده با توجه به جمعیت ایران ضریب آن 80 میلیون برابر می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از مسؤولان اجرایی گرفتار تفکر اشرافی‌گری هستند و این امر در میان مردم نیز نفوذ داشته است، گفت: همچنین مشاهده می‌شود برخی از مسؤولان و مردم کم‌کار و تنبل بوده و اسراف و اتلاف انرژی نیز توسط برخی مسؤولان و مردم صورت می‌پذیرد، بنابراین اشرافی‌گری، تنبلی و اسراف همه به ضرر کشور بوده و پسندیده نیست بنابراین سبک زندگی عمومی مردم نیز باید اصلاح شود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: امروز مردم از مسؤولان گلایه دارند جدای از اینکه این گلایه‌ها ممکن است به حق و یا ناحق باشد اما یادمان نرود که همین مسؤولان را مردم انتخاب کردند و اگر مشکلی در مسؤولان است این مشکل به خود مردم بر می‌گردد. پس اگر می‌خواهیم این مشکل رفع شود باید مردم در نوع رای دادن‌های خودشان تجدید نظر کنند.

8tag.ir/news/1768026282227932897-5493128047955882483

۹۷/۰۴/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">