پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۷، ۰۱:۵۶ ق.ظ

۰

قدیری ابیانه: آل‌سعود مکه را از جهان اسلام به گروگان گرفته/خانواده شهدای منا باید شکایت بین‌المللی کنند.

قدیری ابیانه گفت: نباید اجازه داد گذشت زمان، حادثه منا را به دست فراموشی بسپارد و عربستان نیز از آن شانه خالی کند لذا باید بتوانیم تمام خانواده های حجاج کشته شده در منا را ترغیب به پیگیری کنیم.

تاریخ انتشار : شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷

 

محمدحسن قدیری ابیانه سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تقریب با اشاره به تاکید مجدد رهبر انقلاب برای پیگیری حادثه منا اظهار داشت: جنایت عربستان در ماجرای منا قابل اغماض نیست و عربستان عمدا این زمینه را برای کشتار حجاج فراهم کرد.

 

قدیری ابیانه با بیان اینکه عربستان به عنوان کسی که مسئولیت حج را بر عهده گرفته باید خسارت و غرامت پرداخت کند، تصریح کرد: سعودی باید به خانواده حجاج ایرانی و غیر ایرانی خسارت بپردازد.

 

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: این موضوع باید در دادگاه بین المللی پیگیری شود تا دیگر شاهد چنین جنایاتی نباشیم و از این رو عربستان باید در این زمینه هزینه بپردازد.

 

وی تاکید کرد: به نظر می رسد آل سعود، مکه و مدینه را به عنوان گروگان از جهان اسلام گرفته است و در این حوزه فقط به فکر درآمدزایی و منافع مادی است.

 

قدیری ابیانه در عین حال با بیان اینکه ما نباید از کشوری که نام خاندان خود را روی کشورش گذاشته است بیش از این انتظار داشته باشیم، افزود: سعودی یک خاندان مرتجع و مزدور است که خود را حاکم حرمین می داند درحالی که باید خادم این مکان شریف باشد.

 

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به لزوم شکایت خانواده ها از رژیم سعودی به دلیل جنایت منا به دستگاه قضایی در تمام کشورهایی که حجاج آنها کشته شدند، گفت: در این موضوع خیلی نمی توان از دولت ها انتظار داشت چراکه ممکن است برخی از آنها مانند نخست وزیر سابق مالزی از عربستان حق السکوت و رشوه گرفته باشند.

 

وی بر همین اساس افزود: بهتر است در ایران نیز خانواده ها از رژیم سعودی شکایت کنند تا در این زمینه حکم قضایی نیز صادر شود و در کنار آن به دادگاه های بین المللی شکایت شود.

 

قدیری ابیانه تصریح کرد: تاکیدات مجدد رهبر انقلاب درباره پیگیری حادثه منا بسیار مهم و ضروری بود و نباید اجازه داد گذشت زمان این مساله را به دست فراموشی بسپارد و عربستان نیز از آن شانه خالی کند لذا باید بتوانیم تمام خانواده های حجاج کشته شده در منا را ترغیب به پیگیری کنیم.

taghribnews.com/fa/doc/interview/346298

۹۷/۰۵/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">