پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۴۰ ق.ظ

۰

قدیری‌ابیانه سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک گفت: کسانی که با این روسیاهی آمریکا بار دیگر از مذاکره با آمریکا و ترامپ سخن می‌گویند، یا خائن‌اند یا نادان.

۱۳۹۷/۰۵/۱۱: محمدحسن قدیری ابیانه در گفتگو با یزدرسا در رابطه با مواضع اخیر دونالد ترامپ، گفت: ترامپ به واضح خواسته‌های خودش را بیان کرده، او گفته که خواستار این است که ایران به هیچ وجه از انرژی هسته‌ای استفاده نکند، برنامه تولید موشک‌هایش را قطع کند و آنچه را هم که دارد کنار بگذارد.

وی افزود: او گفته ایران به مقاومت کمک نکند و تأکید کرده که به دنبال این است که برای ایران مشکل ایجاد کند. وی ملت ایران را قبلا تروریست معرفی کرده، تعهدات امریکا را نقض کرده و حتی این را هم مطرح کرده که من اگر تعهدی هم بدهم باز می توانم آن را به هم بزنم.

تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار داشت: این خواسته‌های ترامپ دقیقا به خاطر دشمنی با ایران است و به خاطر این است که ما اصلا مسئله هسته‌ای نداشته باشیم.

کسانی که با هسته‌ای مخالفند مثل این می‌ماند که با برق مخالفند

سفیر اسبق ایران در استرالیا یادآور شد: این را الان مردم می‌فهمند که مسئله هسته‌ای عمدتا یعنی برق هسته‌ای. در همین ایامی که در این گرما برق‌ها قطع می‌شود مردم بر ضرورت تولید برق تأکید دارند و زیان‌های ناشی از قطع برق را درک می‌کنند. طبیعی است کسانی که مخالف برق هسته‌ای بودند باید پاسخگو باشند.

قدیری ابیانه با بیان اینکه ما باید برق هسته‌ای را گسترش بدهیم تأکید کرد: یکی دیگر از مشکلات کشورمان کم آبی است، این در حالی است که ما در جنوب کشور با خلیج فارس و دریای عمان حدود ۲۰۰۰ کیلومتر فقط مرز آبی داریم و از طریق برق هسته‌ای می توانیم آب دریا را شیرین کنیم و بخشی از نیاز به آب شیرین را تأمین کنیم.

وی با تأکید بر اینکه ما نیازمند برق هسته‌ای هستیم، تصریح کرد: کسانی که با برق هسته‌ای مخالفت می‌کنند مثل این می‌ماند که اصلا با خود برق مخالفت کرده‌اند.

■اگر توان دفاعی ما محدود شود امکان حمله آمریکا به ایران تقویت می‌شود

این فعال سیاسی در رابطه با توان موشکی ایران هم گفت: توان موشکی ما بازدارنده است. ما تا بحال به هیچ کشوری حمله نکرده‌ایم و همواره کار ما دفاع بوده است. اگر هم در کشوری مثل سوریه و عراق حضور داریم به دعوت دولت آن کشور بوده است.

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: آن‌ها می‌خواهند ما توان موشکی نداشته باشیم که اگر تجاوز کردند به ایران, توان دفاع نداشته باشیم. اگر توان دفاعی ما محدود شود امکان حمله آمریکا به ایران تقویت می‌شود.

وی در رابطه با حمایت ایران از جنبش‌های آزادی‌بخش عنوان کرد: ما از لبنان و حماس و سوریه دفاع می‌کنیم در واقع از حق حاکمیت آن‌ها حمایت می‌کنیم. یکی از موانع حمله به ایران وجود این جنبش‌ها است.

این تحلیلگر سیاسی یادآور شد: اوباما گفته بود علت اینکه آمریکا به ایران حمله نمی‌کند این است که حزب‌الله توان از بین بردن اسرائیل را دارد. پس اگر ما می‌خواهیم به ما حمله نشود باید این حمایت‌ها را داشته باشیم.

قدیری ابیانه تأکید کرد: این‌ها از گروهک منافقین و داعش و دیگر ترویست‌ها دفاع می‌کنند و نام آن‌ها را مقاومت می‌گذارند اما از جنبش‌هایی که نماینده ملت‌هایشان هستند و از کشورشان دفاع می‌کنند به آن‌ها تروریست می‌گویند.

وی تصریح کرد: حتی اگر حمایت ما از این کشورها و جنبش‌ها بخاطر اسلام و انسانیت هم نبود، بخاطر منافع ملی و امنیت ملی خودمان می‌بایست از آن‌ها حمایت می‌کردیم.

‌■حتی اگر دست از دینمان هم بکشیم آمریکا دست از سر ما برنمی‌دارند

سفیر اسبق ایران در استرالیا افزود: اگر ما از این مسائل هم عقب‌نشینی کنیم، باز هم کفایت نمی‌کند چرا که آن‌ها باز می‌آیند و مسئله حقوق بشر را مطرح می‌کنند. اول می‌گویند باید حجاب آزاد شود, بعد می‌گویند اصلا باید حجاب ممنوع شود. کاری که ترکیه آناتورک کرد، کاری که رضا شاه در ایران کرد، کاری که الان در فرانسه دارند انجام می‌دهند.

قدیری ابیانه ادامه داد: بعد می‌گویند باید دست از دینتان هم بکشید، حتی اگر دست از دینمان هم بکشیم دست از سر ما برنمی‌دارند. آمریکای لاتینی‌ها اصلا هم‌دین و هم‌کیش آن‌ها هستند اما تقریبا هیچ کشور آمریکای لاتینی نیست که آمریکا در آن کودتا و دخالت نکرده باشد و آنجا را غارت نکرده باشد.

وی اظهار داشت: اهالی آمریکای لاتین یک ضرب‌‌المثلی دارند و می‌گویند: «می‌دانید چرا در آمریکای لاتین کودتا می‌شود اما در خود ایالات متحده آمریکا کودتا صورت نمی‌گیرد؟! بخاطر اینکه ایالات متحده آمریکا در کشور خودش سفارت ندارد؛ اگر سفارت داشت آنجا هم کودتا می‌شد.» یعنی سفارت آمریکا مظهر کودتا و دخالت در امور است که ما الان هم شاهد این وضعیت هستیم.

■کسانی که می‌گویند با ترامپ مذاکره کنیم یا نادان‌ هستند یا خائن

این تحیلگر سیاسی درباره ذوق‌زدگی برخی غرب‌زدگان از پیشنهاد مذاکره ترامپ تأکید کرد: حق داشتند آقایان که می‌گفتند ترامپ دیوانه است اما دیوانه‌تر از ترامپ کسانی هستند که می‌گویند برویم با او مذاکره کنیم؛ این‌ها یا نادان و دیوانه هستند و یا خائن به مملکت هستند.

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: اصلا جای مذاکره وجود ندارد، اصلا نباید کوتاه بیاییم. تحریم هم بکنند تنها راهش مقاومت است. عمق استراتژیی خواسته آمریکا تصاحب و مالکیت منابع نفت و گاز ما و سایر منابع ما است. این هم جز با تجزیه ایران امکان ندارد.

وی ادامه داد: مقدمه لازم برای تجزیه ایران –به زعم خودشان- سرنگونی جمهوری‌اسلامی است و سرنگونی جمهوری‌اسلامی با هدف تصاحب منابع نفت و گاز کشور و سایر منابع در دستور کار است. قرار نیست جمهوری اسلامی ساقط بشود و جای آن حکومتی از هر نوع دیگری سرکار بیایید بلکه باید ایران تجزبه بشود.

این کارشناس سیاسی عنوان کرد: لذا ما می‌بینیم که برخی از عناصر حتی سلطنت‌طلب و یا ضدانقلاب هم که حتی با جمهوری‌اسلامی مخالف هستند، اما می‌خواهند ایران، ایران بماند و تمامیت ارضی آن حفظ شود، آن‌ها هم به مخالفت با ترامپ پرداخته‌اند و می‌گویند حفظ جمهوری‌اسلامی منجر به حفظ تمامیت ارضی ایران می‌شود.

قدیری ابیانه بیان داشت: نمونه‌اش زاهدی وزیر خارجه زمان پهلوی و آخرین سفیر ایران در آمریکا و همچنین بنی‌صدر خائن است که به کشور خیانت کرد اما او هم مایل به تجزیه کشور نیست و می‌گوید در صورت آسیب دیدن جمهوری‌اسلامی، ایران تجزیه می‌شود.

وی گفت: اما هستند مزدورانی مثل منافقین و برخی از قلم به دستان که در مسیر دشمن عمل می‌کنند و سعی می‌کنند مقصر تحریم‌ها را ایران جلوه بدهند. در حالی که کاملا واضح است که ایران هر کاری که می‌شد کرد برای رسیدن به تعامل انجام داد و حتی بیش از آن را هم انجام داد. اما آن‌ها نه در دوران اوباما و نه در دوران ترامپ به تعهدات پایبند نبودند و در آینده هم پایبند نخواهند بود.

■خلف وعده، فریبکاری و جنایت جزء سیاست‌ خارجی آمریکا است

سفیر اسبق ایران در استرالیا تأکید کرد: اصلا خلف وعده، فریبکاری و حتی جنایت جزء سیاست‌های خارجی آمریکا بوده و هست و خواهد بود. ما هم باید استقلال خودمان را حفظ کنیم و بدانیم که حتی اگر عقب‌نشینی کنیم و دست از دین‌مان هم برداریم آن‌ها دست از سر ما برنخواهند داشت.

قدیری ابیانه اضافه کرد: مخالفت‌شان هم با اسلام بخاطر این است که اسلام بر استقلال و عزت و بر عدم وابستگی و عدم پذیرش سلطه بیگانگان تأکید دارد. وگرنه آن‌ها مخالفتی با اسلام آل سعود ندارند.

وی اظهار داشت: برای‌شان مهم نیست کسی هندی و گاوپرست باشد اما گاندی نباید نباشد، مهم نیست کسی مسیحی باشد اما چاوز و آلنده نباید باشد. اگر سلمان هم باشد اششکالی ندارد اما از نوع محمدبن‌سلمان باشد با او مشکلی ندارند.

این تحلیلگر سیاسی گفت: البته به این معنی نیست که چون مشکل ندارند به او خدمت می‌کنند. خود ترامپ هم گفته بود که به عربستان بعنوان گاو شیرده نگاه می‌کنیم. یعنی تا زمانی که این گاو شیر می‌دهد نگهش می‌دارند اما وقتی دیگر شیر نداد ذبحش می‌کنند و این کاری است که آمریکایی‌ها با عوامل دست‌نشانده خودشان کرده‌اند و خواهند کرد.

goo.gl/PbkCFm

۹۷/۰۵/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">