پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۵۷ ب.ظ

۰

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با اشاره به اینکه بین نگاه اسلام و غرب به حقوق بشر تفاوت دیدگاه وجود دارد، گفت: غربی‌ها در آینده چاره‌ای ندارند جز اینکه به حقوق بشر اسلامی گرایش یابند.

محمدحسن قدیری‌ابیانه در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد، با اشاره به مفهوم حقوق بشر در تعالیم اسلامی و تفاوت آن با حقوق بشر غربی، گفت: حقوق بشر اسلامی برگرفته از نگاه اسلام به بشر در این دنیا و ارزش‌های مبتنی بر احکام اسلامی است که خداوند در قرآن به آن تأکید کرده فراوانی کرده است.

وی افزود: حقوق بشر اسلامی با حقوق بشر غربی بسیار تفاوت دارد؛ چنانچه که در غرب بر اساس مبانی غربی اولویت‌هایی در نظر گرفته می‌شود هرچند که به بسیاری از این اولویت‌ها عمل نمی‌شود که این اولویت‌ها در اسلام مد نظر نیست؛ درواقع حقوق بشر اسلامی به دلیل جامعیت و حاکمیت دین، دست برتر بر اعلامیه حقوق بشر غربی دارد.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا اظهار داشت: غربی‌ها معتقدند که بشر حق انتخاب دارد تا جایی که به دیگران لطمه وارد نکند و در آنجا اخلاق و دین و ارزش‌های دینی مطرح نیست؛ لذا بر همین مبنا ازدواج هم‌جنس‌ها نیز جزء حقوق بشر محسوب می‌شود؛ حتی به‌عنوان زوجی که بچه‌دار نمی‌شوند، حق‌دارند سرپرستی کودکان یتیم را نیز بر عهده بگیرند.

قدیری‌ابیانه بابیان اینکه چند سالی است که حتی ارتباطات جنسی با حیوانات نیز در غرب مجاز شناخته‌شده است، به‌نحوی‌که در سنای ایالات‌متحده آمریکا این موضوع به تصویب رسیده است، تصریح کرد: موضوعی که طلیعه آن در حال حاضر در غربی‌ها دیده می‌شود، به رسمیت شناخته شدن ارتباط محارم با یکدیگر است که زمینه‌چینی این موضوع به‌عنوان حقوق بشر در غرب فراهم‌شده است.

این کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به اینکه از دیدگاه غرب همه‌چیز در همین دنیا ختم می‌شود و دنیای آخرت هیچ جایگاهی ندارد، عنوان کرد: طبیعتاً همه این موضوعات مطرح‌شده در غرب به‌عنوان حقوق بشر با ارزش‌های اسلامی و الهی در تضاد است و ما نه‌تنها این موضوعات را جزء حقوق بشر اسلامی نمی‌دانیم؛ بلکه این موضوعات را انحراف تلقی کرده و با این موضوعات به مخالفت می‌پردازیم.

وی بابیان اینکه ما با آزادی مفاسد غرب مخالف هستیم؛ کما اینکه ازنظر غربی‌ها این موضوعات مفسده محسوب نمی‌شود، اذعان کرد: درواقع حقوق بشر اسلامی با حقوق بشر غربی دارای تفاوت‌های زیادی است، به‌عنوان‌مثال با توجه به تحریفات موجود در فرهنگ کلیسا در مسیحیت با استناد به نقل قول از انجیل که "اگر به تو سیلی زدند، آن گونه‌ات را هم در معرض سیلی قرار ده" تاکید دارند که پذیرش ظلم نشانه ایمان به خداست؛ این در حالی است که ازنظر دیدگاه اسلام پذیرنده ظلم، شریک ظالم محسوب می‌شود؛ چنانچه در حدیث نبوی آمده که دفاع از مظلوم در برابر ظالم خون‌ریز، نشانه ایمان به خداست.

این کارشناس مسائل بین‌الملل بیان داشت: واقعیت این است که در حقوق بشر اسلامی اجازه فساد در جامعه داده نمی‌شود و امربه‌معروف و نهی از منکر از اهمیت خاصی برخوردار است؛ همچنین حکومت همیشه درصدد است باکسانی که فساد به پا می‌کنند، برخورد جدی به عمل آورد.

قدیری‌ابیانه با تأکید بر اینکه غربی‌ها از تساوی حقوق زن و مرد صحبت می‌کنند و بر اساس دیدگاه اسلام، عدالت در حقوق زح و مرد از اهمیت خاصی برخوردار است، خاطرنشان کرد: ازنظر اسلام معتقدیم که خداوند زن و مرد را متفاوت از یکدیگر آفریده است و نیازهای متفاوتی دارند؛ هرچند که دارای نقاط مشترک زیادی نیز هستند که همین تفاوت‌ها باعث شده تا حقوق زن و مرد در اسلام متفاوت باشد.

وی با اشاره به اینکه در اسلام زن و مرد در تضاد و دشمنی یکدیگر دیده نمی‌شوند و مکمل یکدیگرند، ادامه داد: اسلام نفقه زن را بر عهده مرد گذاشته و به همین دلیل است که دیه مرد دو برابر زن است؛ چراکه با توجه به اینکه مردان مسئول تأمین هزینه‌های زندگی هستند که در صورت نبودن، زندگی خانواده دچار آسیب می‌شود و برای اینکه آسیب فقدان مرد، خانواده را تحت تأثیر مادی قرار ندهد، در اسلام دیه مرد دو برابر زن است.

این کارشناس مسائل استراتژیک در پایان بابیان اینکه بین نگاه اسلام و غرب به حقوق بشر تفاوت دیدگاه وجود دارد، تأکید کرد: واقعیت این است که حقوق بشر اسلامی به نفع جامعه، زنان و حتی مردان است و پیشرفت کشور را در پی دارد؛ لذا با توجه به روند در پیش‌گرفته غربی‌ها در موضوعات حقوق بشر، درنهایت با این روند دچار اضمحلال می‌شوند و در آینده چاره‌ای ندارند جز اینکه به ارزش‌های اسلامی گرایش یابند.

goo.gl/s5mRQt

۹۷/۰۵/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">