پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۷، ۰۶:۲۴ ب.ظ

۰

۱۵ شهریور ۱۳۹۷: محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، ضمن انتقاد از سیاست‌های اقتصادی دولت، اظهار داشت: دولت در زمینه اقتصاد ایرادهای بزرگی داشته و در واقع به اقتصاد مقاومتی عمل نکرده است.

وی با اشاره به توزیع غیرکارشناسانه ارز توسط بانک مرکزی، تصریح کرد: وقتی شفاف‌سازی در حوزه توزیع ارز صورت گرفت مشخص شد که اشتباهاتی در این زمینه صورت گرفته است. اما وضعیت موجود فقط نتیجه سیاست‌های غلط دولت نیست و رفتار مردم هم به نابسامانی شرایط اقتصادی دامن زده است.

قدیری ابیانه افزود: هجوم برای خرید ارز، سکه، ماشین و اصرار بر خرید کالاهای خارجی و رفتن مسافرت‌های خارجی از مواردی است که باعث خارج شدن ارز کشور می‌شود. همچنین اشتباه تکراری دولت در مورد تخصیص ارز به کسانی که مسافرت خارجی می‌روند هم در این مسئله تأثیرگذار بوده است.

سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک همچنین گفت: احتکارهایی که توسط کارخانه‌های دولتی مثل ایران‌خودرو و سایپا و برخی سرمایه‌داران صورت گرفته، برای اقتصاد کشور سم مهلک است؛ البته تحریم‌ها بی‌اثر نبوده است اما علت تأثیرگذاری تحریم‌ها ضعف اقتصادی داخل کشور و نقدینگی زیاد در دسترس مردم بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: ضعف فرهنگ کار و وجدان‌کاری، اشرافی‌گری در مصرف همگان یعنی هم مسئولان و هم مردم، عدم شفافیت اقتصادی، مالی و فساد همگی از عواملی است که باعث به‌وجود آمدن این شرایط اقتصادی در کشور می‌شود.

tasnimnews.com/fa/news/1397/06/15/1821198

۹۷/۰۶/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">