پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۲۳ ق.ظ

۰

قدیری ابیانه سفیر اسبق ایران در مکزیک، یکی از دلایل هجوم مردم برای خرید مایحتاج را کاهش سود بانکی به ۱۰ درصد یعنی.کمتر از حتی میزان تورم اعلام کرد و گفت: این امر سبب شده تا مردم پول‌های خود را از بانک‌ها خارج و در جای دیگری سرمایه گذاری کنند.

محمدحسن قدیری ابیانه در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا درباره به هم ریختگی بازار گفت: چون نقدینگی دست مردم زیاد است و نگران آینده هستند سعی می‌کنند حتی اقلامی را هم که نیاز ندارند، احتکار کنند.

وی به تبلیغ برخی بانک‌ها برای سود بیشتر اشاره کرد و افزود: چون بانک‌های خصوصی برای جذب نقدینگی وعده سودهای بیشتر از بانک‌های دولتی دادند، توانستند ۷۰ درصد نقدینگی موجود در بانک‌ها را به خود اختصاص دهند و خود این موضوع به یک بحران اقتصادی و ورشکستگی در شرایط رکود تبدیل شده است.

سفیر اسبق ایران در مکزیک با اشاره به وضع نابسامان فعلی اقتصادی به‌ویژه افزایش قیمت‌ها در بازار گفت: اکثریت مردم و کارخانه‌ها محتکر شده‌اند.

این کارشناس مسائل سیاسی یکی از دلایل هجوم مردم برای خرید مایحتاج را کاهش سود بانکی به ۱۰ درصد اعلام کرد و افزود: این امر سبب شده تا مردم پول‌های خود را از بانک‌ها خارج و در جای دیگری سرمایه‌گذاری کنند.

قدیری ابیانه، کاهش ارزش پول ملی و افزایش قیمت ارز نسبت به ریال را از دیگر معضلات دانست و تصریح کرد: کاهش ارزش پول ملی باعث می‌شود امکان انجام سفرهای تفریحی در خارج کاهش یابد و این به نفع اقتصاد کشور است اما دولت با دادن ارز به مسافران عازم خارج، عملاً آثار مثبت آن را خنثی کرده است.

کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: اگر تدابیری اندیشیده شود نقدینگی موجود نزد مردم به سمت تولید حرکت کند، می‌توان از آن استفاده مطلوب کرد اما قوانین کار در کشور به نحوی است که افراد ترجیح می‌دهند وارد عرصه تولید و کار با نیروهای کشور نشوند. 

وی گفت: معتقدم یک موج گرانی دیگر در راه است چون با کاهش ارزش ریال، دیگر کار برای افغان‌های موجود در کشورمان به‌صرفه نیست، بنابراین موج بازگشت به کشورشان یا به کشورهای دیگر مدتی است که آغاز شده است آنان حتی می‌توانند با کار در کشور خودشان درآمدی بیش از کار در ایران کسب کنند.

سفیر اسبق ایران در مکزیک افزود: مهاجرت افاغنه باعث می‌شود تا تولید لطمه ببیند و یا اگر ایرانیان جایگزین آنان می‌شوند، نه به اندازه آنان کار می‌کنند و نه به میزان حقوقی که افغان‌ها می‌گیرند، رضایت می‌دهند و از آنجا که مزد نیروی کار با توجه به اندازه کار انجام شده است، بخشی از هزینه تمام‌شده هر کالا و محصول و خدمتی را تشکیل می‌دهد، بنابراین در صورت مهاجرت آنان شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود.

قدیری ابیانه رفتن افغان‌ها از ایران را فرصتی دانست برای کسانی‌که همیشه وجود افغان‌ها را موجب نبود فرصت شغلی ایرانیان اعلام می‌کردند، گفت: جای سوال دارد آیا جوانان ایرانی حاضرند تن به کارهایی بدهند که افغان‌ها انجام می‌دادند؟ متأسفانه رسانه‌های ما فرهنگ کار در کشور را تضعیف کرده‌اند و این یک معضل بزرگ کشور است.

ana.ir/fa/newsprint/315046

۹۷/۰۷/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">