پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۷، ۰۶:۰۲ ب.ظ

۰

سفیر اسبق ایران در مکزیک گفت: دشمنان می‌خواهند از طریق FATF به اطلاعات ما دسترسی پیدا کنند و از این اطلاعات علیه خودمان استفاده کنند، به عنوان مثال می‌توانند بر اساس این اطلاعات روش‌های دور زدن تحریم‌ها را بر ما ببندند.

محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس استراتژیک و سفیر اسبق ایران در مکزیک در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس شبکه خبری تهران نیوز، در ارتباط با تصویب FATF اظهار کرد: قراردادهای بین‌المللی به گونه‌ای تنظیم شده که در ظاهر امر مزایا و تعهداتی برای امضا کنندگان دارد، اما کشورهای که در این مجامع سلطه دارند مانع استفاده ما از مزایای آن می‌شوند و تنها تعهدات و مضرات آن نصیب ما می‌شود.

قدیری ابیانه گفت: ما در ان پی تی (NPT) باید اجازه نظارت می‌دادیم و متعهد می‌شدیم به سمت سلاح هسته‌ای نرویم اما در مقابلش هم حق برخورداری از انرژی هسته و صلح آمیز آن را داشتیم و کشورها مختلف و سازمان‌های بین‌المللی انرژی هسته‌ای می‌بایست ما را در این امر یاری می‌کردند؛ بازدیدها صورت گرفت اما بهره‌برداری از مزایای آن هرگز عملی نشد و عملاً ما از ان‌پی‌تی نتوانستیم استفاده کنیم.

وی برخود سازمان‌بین المللی و کشورهای طرف توافق نسبت به برجام را شبیه ان‌پی‌تی دانست و افزود: در برجام هم همین گونه شد و ما تعهدات زیادی دادیم و عمل کردیم اما آن‌ها تعهدات معدود خود را هم عمل نکردند. بنابراین برای ما از برجام آنچه باقی ماند شدیدترین نظارت‌هایی بود که بر هیچ کشور دیگری وجود نداشت.

 

✔*با تصویب FATF تمامی اطلاعات ما در دست دشمن می‌افتد

سفیر اسبق ایران در مکزیک ادامه داد: نه تحریم‌های بانکی برداشته شد نه چیز دیگری، حتی نمی‌توانیم پول نفت خود را منتقل کنیم. FATF هم همین است و مسئولین تحریم ایران در اتاق جنگ و خزانه‌داری آمریکا مسئول FATF هم هستند. آن‌ها می‌خواهند از این طریق به اطلاعات ما دسترسی پیدا کنند و از این اطلاعات علیه خودمان استفاده کنند، به عنوان مثال می‌توانند بر اساس این اطلاعات روش‌های دور زدن تحریم‌ها را بر ما ببندند.

قدیری ابیانه تمایل اروپا برای ایجاد یک سیستم بانکی مستقل با ایران را ناشی از ناراحت بودن آن‌ها نسبت به امر و نهی کردن آمریکا خواند و اذعان کرد: اروپاییان اعلام کردند به دنبال راهی برای دور زدن تحریم‌ها هستند و به فکر ایجاد یک سیستم مالی و سوئیفت مستقل هستند که بر اساس یورو ایجاد شود. آن‌ها از اینکه آمریکاها امر و نهی می‌کنند ناراحت هستند، اما در دشمنی با ایران یکسان‌اند و هر دو مایل‌اند که مردم ما در سختی باشند.

این کارشناس استراتژیک بیان کرد: اروپاییان همان‌های هستند که در زمان جنگ به صدام کمک کردند و همه نوع اسلحه در اختیار آن‌ها گذاشتند، همچنین به تروریست‌ها پایگاه دادند تا به ترورها و جنایاتشان در ایران ادامه بدهند، همان‌هایی که تحریم علیه ایران را تصویب کردند، بنابراین ما نمی‌توانیم اروپاییان را دوست بدانیم چرا که آن‌ها به دنبال منافع خود هستند و تمایل دارند ملت ما اسیر باشند و زمانی که می‌بینند نمی‌توانند ملت ما را اسیر کنند سعی می‌کنند از تجارت با ما سود خودشان را ببرند. و این بدین معنی نیست کها با آنها روابطی بر اساس منافع خودمان نداشته باشیم.

✔*ما را با طمع ایجاد ارتباط با سیستم بانکی به سمت FATF می‌کشانند.

وی خاطرنشان کرد: ما هر چقدر از نظر نظامی مستحکم‌تر باشیم و دشمن احساس کند که نمی‌تواند بر ما غلبه کند راه برای تجارت با ایران بازتر می‌شود.

قدیری ابیانه گزارشات دولت در مورد برجام را قابل اعتماد ندانست و گفت: دولت برای تصویب برجام آمارهای غلط می‌داد و همین کار را برای تصویب FATF انجام می‌دهد. الان اروپاییان اعلام کردند که حاضرند سیستم جدید برای انتقال امور مالی با ایران جدا از آمریکا بر اساس یورو برقرار کنند اما آن را موکول به تصویب FATF کردند.

این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: اروپاییان ما را با طمع و

به داشتن رابطه مالی به سمت تصویب FATF هول می‌دهند، اما معلوم نیست به وعده‌ها خود عمل کنند و مانند برجام که حتی هواپیما ایرباس ما را ندادند بر روی تعهدات خود در FATF بمانند.

وی می‌گوید: این‌ها نقش پلیس خوب و بد را بازی می‌کنند، ما باید تلاش کنیم راه پولشویی را بر اساس قوانین خودمان ببندیم نه بر اساس قوانین دشمنانمان.

۱۷ مهر ۹۷

goo.gl/G5JTnb

۹۷/۰۷/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">