پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۳۱ ب.ظ

۰

قدیری ابیانه کارشناس عالی امور استراتژیک به قانون FATF اشاره داشت و پیرامون این معاهده گفت: افزایش نرخ ارز و نوسانات بازاری در حوزه نرخ ارز تاثیر روانی تهدیدها بوده است و اگر ملتی در جنگ روانی تاثیرپذیر باشند، ضرر می‌کنند و ما بخشی از زیان‌هایی که کردیم به خاطر خودمان است یعنی هم ضعف مدیریتی و هم ضعف فرهنگی، اقتصادی و عملکرد مردم.

به گزارش سرویس اقتصادی انقلاب نیوز، دکتر قدیری افزود: اما تجربه نشان داده است که در تعهدات در رابطه با ما سخت‌گیری می‌کنند اما مزایای آن را حاضر نیستند که بدهند، مثلا در برجام ما به تعهدات خودمان عمل کردیم اما آنها به تعهدات خودشان عمل نکردند، هرچند امتیازاتی که ما دادیم خیلی بیشتر از امتیازاتی که آنها قرار بود به ما بدهند بوو و اخیرا جان کری گفت که ما هم بنا داشتیم که به موقع از برجام خارج بشویم.

سفیر اسبق ایران در مکزیک اظهار داشت: در NPT هم بنا بود در مقابل مجوز ما برای نظارت از تجهیزات هسته‌ای کشورمان، به ما کمک کنند تا از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای بهره‌مند شویم در حالی که نه تنها برخوردار نشدیم، بلکه بیشترین تحریم‌ها نیز به ما تحمیل شد و اتفاقاتی افتاد که اصلا به نفع کشور نبود.

وی عنوان کرد: در مورد FATF اینها عضویت را منوط به برقراری ارتباطاتی موکول کردند که عملا ما از آنها ضرر خواهیم کرد. آنها به تعهداتشان پایبند نیستند و این در حالی است که با تصویب FATF به دنبال گرفتن اطلاعات زیادی از ما هستند تا از طرفی با این اطلاعات مانع دور زدن تحریم‌ها توسط ما شوند و البته در این میان در جاهای مختلفی نیز ضررهایی را همین الان متحمل شده‌ایم.

سفیر اسبق ایران در استرالیا تصریح کرد: در قرارداد با بخش خصوصی توتال، اینها آمدند تا قراردادی ببیندند ولی اطلاعات مربوط به منابع ما را گرفتند و بعد آن را در اختیار خودشان، قطر و دیگران قرار دادند تا علیه ما استفاده شود. به همین خاطر نباید اصل را بر این بگذاریم که در توافقات بین‌المللی عضو شویم و این از اشتباهاتی است که انجام می‌دهند و فکر می‌کنند که حتما باید عضو شویم و اگر این بحث ممانعت از پولشویی و سوء استفاده‌های مالی است، خودمان باید برخورد کنیم و اگر اشتباهی می‌بینیم به صورت جدی واکنش داشته باشیم.

وی ادامه داد: مشکل معیشت مردم ما بیش از اینکه خارجی باشد، به خود داخل برمی‌گردد. البته تحریم‌ها و فشارها تاثیر دارد اما اثرپذیری ما بیشتر به خاطر مشکلات داخلی‌مان است. اینها باعث شده است که وضعیت معیشتی مردم دچار مشکل گردد و حتی اگر تحریم‌ها هم تاثیرگذار بوده، به خاطر مشکلات داخلی خودمان است و تحریم‌ها قدرت چندانی ندارند.

دکتر قدیری ابیانه به تاثیرگذاری افزایش نرخ ارز اشاره داشت و گفت: افزایش نرخ ارز و نوسانات بازاری در حوزه نرخ ارز تاثیر روانی تهدیدها بوده است و اگر ملتی در جنگ روانی تاثیرپذیر باشند، ضرر می‌کند و ما بخشی از زیان‌هایی که کردیم به خاطر خودمان است یعنی هم ضعف مدیریتی و هم ضعف فرهنگی، اقتصادی و عملکرد مردم.

وی در پایان اظهار داشت: آنها راحت می‌توانند اطلاعات ما را به دست بیاورند و نیازی به جاسوسی ندارند، ما خودمان اطلاعات را در اختیارشان قرار می‌دهیم و از این اطلاعات علیه خودمان استفاده می‌کنند. وقتی یکی از مسئولین بلند پایه تحریم ایران در وزارت خزانه‌داری آمریکا مسئولیت عالی در FATF دارد، معلوم است که از این اطلاعات علیه ما استفاده می‌کنند. آنها می‌خواهند 

 ما نتوانیم تحریم‌ها را دور بزنیم، در حالی که ما باید راه‌های دور زدن تحریم‌ها را حفظ کنیم و آنها از این اطلاعات علیه ما و به ضررما استفاده‌ها خواهند نمود.

۹۷/۰۷/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">