پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۳۴ ب.ظ

۰

محمدحسن قدیری‌ابیانه در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد، با اشاره به اقدامات خباثت‌آمیز دولت انگلیس در طول تاریخ، گفت: استعمارگران انگلیسی به‌مانند سایر استعمارگران برای سلطه بر سایر کشورها و غارت منابع آن‌ها در طول تاریخ دست به هر جنایتی زدند و ملت‌های زیادی را به فقر و فلاکت کشیدند.

وی افزود: آن‌ها مردم کشورها را به بردگی کشانده تا جایی که گفته می‌شد، آفتاب در سرزمین ملکه انگلیس غروب نمی‌کند؛ زیرا در هر بخش از کره زمین یا به عبارتی نیمکره روشن زمین که آفتاب به آن بتابد، مستعمرات انگلیس از زلاندنو، استرالیا، چین و هند در شرق تا آمریکا، کانادا در غرب و تعداد قابل‌توجهی از کشورهای آفریقایی وجود داشت.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا با اشاره به اینکه روز ملی آمریکا روز استقلال این کشور از سلطه انگلیس است، تصریح کرد: انگلستان افراد خلاف‌کار خود را به سایر سرزمین‌ها تبعید کرده و سلطه آن‌ها با قتل، غارت و نسل‌کشی‌ها همراه بوده است.

به گفته‌ی قدیری‌ابیانه آمریکا سرزمین سرخ‌پوستان بود؛ اما آن‌ها قتل‌عام شدند و امروز جز اندکی از آن‌ها باقی نماندند. در رابطه با ایران نیز انگلستان جنایات بسیاری را مرتکب شد، هرچند ایران مستعمره انگلیس یا آمریکا نبود و با اعمال‌نفوذ انگلستان و سپس با مشارکت آمریکا مقدرات ایران را در دست داشتند.

دکترای علوم استراتژیک اضافه کرد: به‌نحوی‌که رضاخان که زمانی مسئول نظافت اسطبل سفارت هلند بود، به خاطر ترکیبی از قلدری در مقابل مردم و مطیع بودن در مقابل انگلستان به سلطنت برگزیدند و هنگامی‌که او را تبعید کردند، فرزندش محمدرضا پهلوی، نماینده‌ای را نزد سفارت انگلستان فرستاد و از آن‌ها پرسید: که آیا من هم باید بروم و یا می‌توانم بمانم و قول داد، چنانچه تضادی در بین منافع انگلستان و ایران باشد، او منافع انگلستان را به منافع ایران ترجیح دهد.

وی بابیان اینکه انگلستان در طول ۵۰ سال سلطنت پهلوی، جنایت‌های بی‌شماری را در حق ملت ایران مرتکب شدند، اظهار داشت: قبل از آن در جنگ جهانی با غارت انبارهای گندم، آرد و غذا برای رساندن آن به سربازان انگلیسی در روسیه، قحطی بزرگی پدید آوردند که میلیون‌ها ایرانی در اثر آن جان باختند؛ اما انگلستان با آن ابهتش به‌مرور براثر مقاومت ملت‌ها تحلیل رفت.

وی ابراز داشت: قیام هند به رهبری گاندی، توانست هند را از استعمار انگلیس برهاند و این علی‌رغم جنایات بی‌شماری بود که انگلستان برای حفظ هند در بین مستعمراتش به کاربرد.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا بابیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به سلطه انگلیس و آمریکا در ایران خاتمه داد و ایران را به کانون ضد استکباری، ضد استعماری و ضد امپریالیستی جهان تبدیل نمود، یادآور شد: درهرحال هرگز از دشمنی انگلستان با ایران کاسته نشد و هیچ قطعنامه‌ای در سازمان ملل علیه ایران نیست که انگلستان جزء بانیان نباشد.

به گفته‌ی دکترای علوم استراتژیک هیچ توطئه‌ای علیه ایران و بلکه علیه جهان اسلام نیست که انگلستان در آن مشارکت اصلی نداشته باشد و برای سلطه برجهان و بخصوص کشورهای اسلامی سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن را راه انداختند و در راستای ایجاد اختلاف و ایجاد جدایی حدومرزی بین ملت‌ها و درون ملت‌ها قائل نبودند.

قدیری‌ابیانه عنوان کرد: مثلاً اینکه اعراب خود را برتر از نژاد فارس یا ترک می‌داند یا چنین نگاهی در بین ترک‌های ترکیه نسبت به سایر ملل وجود دارد و یا تحقیر ترک و عرب نزد ایرانیان ناشی از توطئه انگلستان در راستای تفرقه‌انگیزی و جلوگیری از وحدت جهان اسلام بوده است.

وی با اشاره به اینکه جوک‌های قومیتی که در کشورهای مختلف ازجمله در ایران رایج شده نیز ریشه در توطئه انگلستان دارد، اذعان داشت: مثلاً جوک‌های که در رابطه با ترک، لر، رشتی و قزوینی گفته می‌شود که جفا در حق آنان است را نیز انگلستان ایجاد کرده و به آن دامن زده است.

وی بابیان اینکه ایجاد تفرقه ابعاد دیگری نیز داشته است، بیان داشت: مثلاً برای از بین بردن وحدت جهان اسلام در وزارت مستعمرات انگلستان، حوزه‌ای به ایجاد مذاهب و فرقه‌ها پرداخته است و مثلاً وهابیت را انگلستان برای از بین بردن آثار اسلامی ایجاد کرد و با شعار عبادت مخصوص خداست، به تخریب همه آثار اسلامی پرداخت.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا با اشاره به اینکه انگلستان نیز در تشکیل داعش نقش داشت که آن‌ها هم با شعار عبادت مخصوص خداست، گفتند: حجاج به‌جای خدا، سنگ‌های آن را می‌پرستند، این شرک است و باید جلوی شرک گرفته شود و راه آن تخریب خانه خداست و این در حالی است که انگلستان خود اگر دیوار خرابه‌ای متعلق به هزار سال پیش باشد، آن را حفظ می‌کند.

به گفته‌ی دکترای علوم استراتژیک قادیانیت در پاکستان، نیز بافته استعمار است. روس‌ها نیز به همین روش روی آوردند و آن‌ها ابتدا بهاییت را پایه‌گذاری کردند؛ اما انگلستان آن‌ها را به نفع خود مصادره نمود و لقب اشرافی سِر را به بنیان‌گذار بهاییت به خاطر خدماتی که به انگلیس عرضه کرده، ارائه نمود.

قدیری‌ابیانه بابیان اینکه در راستای منافع انگلستان، فراماسونی و بهاییت نیز توسط این کشور ترویج گردید، تصریح کرد: بریتانیای کبیر قدرت خود را ازدست‌داده و در حال تبدیل‌شدن به بریتانیای صغیر است، یعنی حتی در جزیره خود نیز خواستار تجزیه و جدایی از انگلستان شدند.

به گفته‌ی قدیری ابیانه امروز انگلستان چاره‌ای نمی‌بیند جزء اینکه همچون کفتار به دنبال لاشه‌هایی باشد که آمریکا شکار می‌کند و البته موقعیت آن دائم رو به نزول است، هرچند هنوز یک قدرت اقتصادی، نظامی واتمی است؛ اما دیگر آن موقعیت سابق را ندارد.

وی با اشاره به اینکه انگلستان با تمام توان از تجاوز صدام به ایران حمایت کرد و مردم ایران هرگز آن را فراموش نمی‌کنند، اظهار داشت: انگلستان هر نوع سلاحی در اختیار صدام قرارداد و آنجا پایگاه منافقین و تروریست‌ها و تجزیه‌طلبان است و در جنایات علیه سایر ملت مسلمان نیز هرگز کوتاهی نکرده است.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا حمایت از رژیم صهیونیستی، کشتار مردم فلسطین و لبنان و دیگران، حمایت آل سعود در کشتار مردم یمن را نمونه آن حمایت برشمرد و اذعان داشت: کشورهایی به‌مانند انگلستان که بدترین سابقه در ارتکاب جنایت علیه بشریت رادارند و تا آنجا که بتوانند به این روش ادامه می‌دهند، صدایشان در ادعای دروغین دفاع از حقوق بشر بلند است و خود را طرفدار دموکراسی، آزادی، عدالت و رعایت حقوق بشر معرفی می‌کنند.

دکترای علوم استراتژیک در پایان خاطرنشان کرد: توسعه و پیشرفت در انگلستان تا حد زیادی مرهون غارت سایر ملت‌ها ازجمله ملت ایران است و روزی باید خسارات این سیاست‌ها و جنایات را بپردازد.

yazd.farsnews.com/news/13970613000131

fna.ir/boethv

۹۷/۰۷/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">