پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۸ آبان ۱۳۹۷، ۰۳:۲۴ ب.ظ

۰

بهره وری در نظام اداری ایران پائین است

سه شنبه, ۸ آبان ۱۳۹۷، ۰۳:۲۴ ب.ظ

گروه اقتصادکلان بازارنیوز : به گفته قدیری ابیانه بهره وری را می توان در سیستم اداری به دو شکل برون و درون سازمانی تعریف کرد.

وی همچنین اظهارداشت: سازمان ها ضمن ارتقای بهره وری لازم در فضای درونی باید بتواند در حوزه وظایف خود نیز موجب بهره وری شوند.

این کارشناس ارشد مسائل استراتژیک و اقتصادی گفت: سازمانی که نتواند بهره وری لازم را در درون خود ایجاد کند بدون شک در حوزه وظایف برون سازمانی خود نیز تحول آفرین نخواهد بود.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر شاخص بهره وری و کار مفید در دستگاه های اجرایی بسیار پائین است از اینرو ضرورت دارد مسئولان گام های بلندی در این مسیر بردارند.

قدیری ابیانه اظهارداشت: هم اکنون تعداد نیرو در دستگاه های اجرایی بسیار زیاد و ساعات مفید کاری بسیار کم است.

وی به رادیو اقتصاد توضیح داد: مطابق گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ساعات کار اداری دستگاه های دولتی تنها ۲۲ دقیقه در روز است.

این کارشناس ارشد استراتژیک و اقتصادی گفت: جدا از پائین بودن ساعات کار مفید در سیستم اداری وضعیت بهره وری انرژی نیز تعریف چندانی ندارد.

وی افزود: افزایش میزان بهره وری از کلیدی ترین عوامل موفقیت هر جامعه بویژه در بخش های اقتصادی است.

قدیری ابیانه ادامه داد: افزایش کار مفید و بالا بردن کارایی کارکنان کشور از برنامه های اساسی است که باید به صورت جدی مورد توجه برنامه ریزان در زمینه های مختلف قرار گیرد.

وی گفت: کوچک سازی بدنه اجرایی و کاهش حجم نیروی انسانی در ادارات دولتی یکی از مهمترین اقدامات در این زمینه است که مسئولان و برنامه ریزان باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

این کارشناس اقتصادی افزود: توجه اینکه امروزه با ورود نظام اتوماسیون (ماشینی) و انجام کارها در کمترین زمان ممکن دیگر نیازی به انبوه نیروی انسانی در ادارات نیست.

وی ضمن انتقاد از استخدام های بی رویه که به صورت مادام العمر در کشور انجام می شود، اظهار داشت: زمانی که فرد به آینده خود با استخدام رسمی در اداره ها اطمینان دارد اغلب کمترین بازدهی را از خود نشان می دهد.

قدیری ابیانه در مصاحبه با رادیو اقتصاد یادآور شد: برای افزایش بهره وری و میزان کار مفید در کشور تاکید بر چند نکته همچون فرهنگ سازی، آموزش ، اصلاح رویه استخدامی موجود و توجه به بخش خصوصی بسیار ضروری می‌باشد.

رادیو اقتصاد لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000AIn 

برچسب ها: اقتصاد ، بازارنیوز ، نظام اداری

khabarban.com/21302484

۹۷/۰۸/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">