پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۷، ۰۶:۴۷ ب.ظ

۰

روش انتخاب مدیران در کشور باید شفاف باشد

دوشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۷، ۰۶:۴۷ ب.ظ

محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس ارشد مدیریت استراتژیک در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: متاسفانه در بسیاری از دستگاه ها، سازمان ها و نهادها افراد بدون داشتن شایستگی های لازم و همینطور به روش های غیر اصولی به پست های مدیریتی گماشته می شوند که تداوم این رویه به هیچ وجه به صلاح مملکت نخواهد بود.

وی اظهار داشت: انتخاب و انتصاب مسئولان رده های مختلف اداری و اجرایی یکی از مسائل مهم و ضروری و از وظایف خطیر حکومت است.

این کارشناس ارشد مدیریت استراتژیک گفت: اگر مدیران شایسته و کارآمد در راس سازمان ها قرار گیرند کیفیت فعالیت های سازمانی به طور فزاینده ای بهبود خواهد یافت بنابراین انتخاب و انتصاب افراد در رده های مختلف سازمانی باید بر اساس معیارها و ملاک هایی باشد تا افراد شایسته جهت تصدی پست های سازمانی انتخاب و به کار گمارده شوند.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که وقتی افراد در ساختار و سیستم مدیریتی و اجرایی قرار می گیرند شرایط به گونه ای می تواند برای آنان مهیا باشد که زمینه بروز فساد، رانت و غیره ایجاد شود این روند را چگونه می توان اصلاح کرد، افزود: فساد را باید در نطفه خفه کرد.

قدیری ابیانه تصریح کرد: برای مثال درآمد ارزی حاصل از فروش و صادرات نفت کشور ۵۰ میلیارد دلار در سال است.

وی به رادیو اقتصاد گفت: ارز دولتی هم اکنون چهار هزار و ۲۰۰ تومان و نرخ ارز آزاد ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان است.

این کارشناس ارشد مدیریت استراتژیک افزود: تفاوت ارز دولتی و آزاد ۱۰ هزار تومان است که با احتساب ۵۰ میلیارد دلار درآمد ارزی یک رانت ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی در کشور ایجاد می شود.

وی بیان داشت: برای جلوگیری از این رانت باید نرخ ارز را شناور و آزاد کرد بنابراین بدون اعمال این سیاست به هر تعداد مدیر هم جابجا شود بدون شک زمینه رانت به قوت خود باقی خواهد ماند.

قدیری ابیانه ضمن اشاره به مثال دیگری توضیح داد: قیمت نفت خام در حال حاضر بشکه ای ۷۰ دلار است و این نفت پس از تبدیل به نفت سفید با احتساب هزینه های حمل، نقل و توزیع لیتری ۱۵۰ تومان فروخته می شود یعنی بشکه ای دو دلار!.

وی افزود: وقتی نفت سفید بشکه ای دو دلار فروخته می شود در حالیکه بیش از ۱۰۰ دلار قیمت دارد به خودی خود زمینه تشدید قاچاق را در جامعه فراهم می کند.

این کارشناس ارشد مدیریت استراتژیک یادآور شد: برنامه ریزی، سیاست گذاری و نظارت ها در مملکت باید به نحوی باشد که ریشه فساد از بیخ و بن خشکانده شود.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است.

radioeghtesad.irib.ir/NewsDetails/?m=094117&n=333898

۹۷/۰۸/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">