پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۷، ۰۲:۵۵ ق.ظ

۰

آمریکا در حال افول از موضع تک ابرقدرتی است

سه شنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۷، ۰۲:۵۵ ق.ظ

قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: آمریکا در حال افول از موضع تک ابرقدرتی است و جهان به سمت چند قطبی شدن پیش می‌رود.

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر محمدحسن قدیری ابیانه امروز در نشست بصیرتی با نخبگان بسیجی که با عنوان «افول آمریکا؛ توهم یا واقعیت» در مجتمع انصار همدان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به رشادت‌های شهید «همدانی» و شهدای مدافع حرم اشاره و اظهار کرد: این رزمندگان در کشوری که با ما هم مرز نیست شکست بزرگی را به دشمن تحمیل کردند.

وی با بیان اینکه آمریکا روبه افول است، به تشریح وضعیت اقتصادی و آمار بدهی‌ها و شرایط اقتصادی این کشور پرداخت و بیان کرد: بدهی دولت فدرال آمریکا بیش از 21 هزار میلیارد دلار است که برابر 430 سال درآمد نفتی ایران است.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه سالانه بیش از 2 هزار میلیادر دلار به بدهی آمریکا افزوده می‌شود، گفت: هر سال به اندازه 40 سال درآمد نفتی ایران به بدهی آمریکا اضافه می‌شود که این موضوع بازگوکننده ورشکستگی اقتصاد آمریکا است.

وی با اشاره به اینکه بدهی دولت، شرکت و مردم آمریکا بالای 71 هزار میلیارد دلار است، افزود: این مبلغ بیش از یک هزار و400 سال درآمد نفتی ایران است.

قدیری ابیانه با بیان اینکه سرانه بدهی هر آمریکایی 217 هزار دلار است، از بدهی 6 هزار میلیارد دلاری آمریکا به دیگر کشورها گفت و عنوان کرد: بدهی آمریکا به خارج به اندازه 120 سال درآمد نفتی ایران است ضمن اینکه اقتصاد آمریکا بزرگ است اما این میزان بدهی برای اقتصاد آمریکا بسیار سنگین است.

وی ادامه داد: ترامپ در دوران تبلیغات ریاست جمهوری اعلام کرده بود که آمریکا 7هزار میلیارد دلار در عراق و افغانستان هزینه کرده و این هزینه های منفعتی برای این کشور به دنبال نداشته؛ این در حالی است که خود ترامپ اعلام کرده در آمریکا برای آسفالت خیابان‌ها و تعمیر مدارس پولی وجود ندارد.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا با تاکید بر اینکه آمریکا به اندازه 140سال درآمد نفتی ایران در جنگ عراق و افغانستان هزینه کرد، ادامه داد: آمریکا در تلاش بود تا با تصاحب منابع نفتی و شکست عراق و مسلط شدن به افغانستان در نهایت به ایران حمله کند اما زمین‌گیر شد.

وی اضافه کرد: آمریکا با صرف هزینه‌های کلان در تلاش بود تا با سرنگونی حکومت صدام، حکومت آمریکایی را در عراق حاکم کنند اما با وجود مرجعیت، علما، مبارزین عراق و تلاش‌های ایران، آمریکا درعراق با شکست مواجه شد.

👈*راهیپمایی اربعین دشمن را ناراحت کرده است

قدیری ابیانه با بیان اینکه امروز مقامات عراق علاقه‌مند به کشور ایران و برخی از آنها مدیون ایران و سپاه ایران هستند، بیان کرد: راهپیمایی اربعین یکی از مظاهر دوستی ایران و عراق است که دشمن را ناراحت کرده است.

وی با اشاره به وجود بیش از 40 میلیون نفر زیر خط فقر در آمریکا عنوان کرد: در این کشور میلیون‌ها کارتن خواب وجود دارند و سالانه بیش از 2 میلیون نفر از طبقه متوسط به طبقه فقیر سقوط می‌کند.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی با تاکید بر اینکه آمریکا شرایط اقتصادی سابق را ندارد و شعار ترامپ بر این بود که شرایط بد اقتصادی آمریکا را به شرایط قبل باز گرداند، گفت: اقتصاد آمریکا در شرایطی بالای 45 درصد اقتصاد جهان بود اما امروز به حدود 20 درصد رسیده است.

وی افزود: دلار آن انحصار سابق را ندارد اما هنوز پول جایگزین دیگر برای تجارت جهانی ایجاد نشده ولی تشکیل پول دیگری برای تجارت بین الملل یک خطر است که بیخ گوش آمریکا نواخته می‌شود.

قدیری ابیانه با اشاره به تحریم‌های گذشته آمریکا علیه ایران، با بیان اینکه کشورهایی که امروز در تحریم آمریکا هستند در شرایطی در تحریم آمریکا علیه ما مشارکت داشتند، بیان کرد: امروز تعداد کشورهایی که توسط آمریکا تحریم مالی شدند به 14 کشور می‌رسد و تحریم‌های غیرمالی برای 20 کشور است.

👈*جهان اسلام با محوریت ایران در حال تبدیل شدن به قطب‌های جهانی

وی با تاکید بر اینکه امروز کشورهای تحت تحریم مالی آمریکا در تلاش هستند که خود را از وابستگی به دلار نجات دهند، افزود: کشورهایی که تحت تحریم مالی آمریکا قرار دارند باید برای رهایی از اثر تحریم، به دنبال ایجاد پول واحد بین چند کشور در راستای انجام تجارت باشند که این شرایط برای آمریکا خسارت بار و شکننده است به طوری که از دستورفتن انحصار تجا ت جهانی با دلار خسارت آن برای آمریکا بیش از این است که چند بمب اتم به نقاط پرجمعیت آمریکا اصابت کند.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه آمریکا در حال افول از موضع تک ابرقدرتی است و جهان به سمت چند قطبی شدن پیش می‌رود، گفت: کشورهایی همچون ژاپن، روسیه، برزیل، آفریقای جنوبی، هند و چین به سمت قطب شدن در حرکت هستند و جهان اسلام نیز با محوریت ایران در حال تبدیل شدن به قطب‌ جهانی است.

وی اضافه کرد: 1.5 میلیارد نفر از جمعیت جهان و نیمی از نقاط استراتژیک جهان در این کشورهای اسلامی هستند و منابع غنی نفت و گاز عواملی است که اگر جهان اسلام متحد شوند به قطب و ابرقدرتی تبدیل خواهند که دیگر قطب‌ها نمی‌توانند در برابر آن ادعایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه سیاست انگلستان در ایجاد تفرقه بین مسلمانان به دلیل عدم ایجاد اتحاد در جهان اسلام بود، گفت: در این راستا انواع تفرقه‌هایی که می‌توانستد از جمله دامن زدن به نژادگرایی، ملیت‌گرایی، قوم‌گرایی، اختلاف شیعه و سنی، سنی و سنی و شیعه و شیعه انجام دادند به طوری که انگستان بنیانگذار فرقه در جهان است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه آمریکا رو به افول و سقوط است، تصریح کرد: بیش از هزار کتاب در این زمینه توسط آمریکایی‌ها نوشته شده و آمارهایی که خودشان منتشر می‌کنند گویای این مطلب است که وضع آنها به شدت وخیم است.

قدیری ابیانه با تاکید بر اینکه آمریکا اقتدار سابق را ندارد و از حوزه تک ابرقدرتی سقوط کرده و قطب‌های دیگری در جهان شکل می‌گیرد، گفت: جهان اسلام با پیروزی انقلاب اسلامی و شعار وحدت مسلمین که امام راحل شروع کرده و استمرار یافته، به سمت تبدیل شدن به یک قطب بزرگ.حرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه ارزیابی استراتژیست‌های دوست و دشمن به این است که ایران محور طبیعی شکل‌گیری تمدن اسلامی است، اضافه کرد: دشمن به ایران تنها به عنوان یک کشور بزرگ، ثروتمند و قدرتمند مستقل و اسلامی و ضد آمریکایی نگاه نمی‌کند بلکه ایران را محور تمدن اسلامی در حال شکل‌گیری می‌داند.

👈* آمریکا به دنبال تسخیر کشورهای نفتی است

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا تاکید کرد: این دورانی که آمریکا از تک ابرقدرتی سقوط می‌کند تا یک نظم نوین جهانی جدید بر اساس وجود قطب‌های مختلف قدرت شکل بگیرد، این همان پیچ تاریخی است که رهبری بیان کرده اند و در این پیچ تاریخی فرصت‌ها و تهدیدهای فراوان وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا در تلاش است تا تک ابرقدرتی بودن خود را در جهان حفظ کند، تصریح کرد: در شرایط پیش آمده ما باید از فرصت‌ها استفاده و تهدیدات را از خود دور کنیم که البته این توان در ما وجود دارد که در شرایطی تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

قدیری ابیانه در بیان مصادیقی در خصوص تبدیل کردن تهدیدها به فرصت به قدرت موشکی ایران اشاره و عنوان کرد: بالاترین تحریم‌های کشور در زمینه موشکی بود اما با تلاش و همت، امیدواری، اعتقاد و اعتماد به نفس افرادی چون شهید «تهرانی مقدم»ها ایران اکنون جزو چند قدرت موشکی جهان است.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌های غربی اعتراف می‌کنند که توان موشکی حزب الله از توان موشکی تمام کشورهای اروپایی بیشتر است، گفت: مقامات آمریکا اعتراف کرده‌اند که آمریکا با وجود ابرقدرت بودن جرات حمله به ایران را ندارد چراکه اگر به ایران حمله کند حزب الله اسرائیل را نابود خواهد کرد.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی قدرت حزب الله برای حمله و ضربه زدن به اسرائیل را یکی از موانع حمله آمریکا و اسرائیل به ایران دانست و گفت: سوریه راه رسیدن سلاح به حزب الله است، با این وجود برخی‌ها از عدم حضور رزمندگان در جبهه‌های مقاومت و یاری رساندن به حزب الله دم می‌زنند.

وی به تلاش‌های دشمن برای عدم ارتباط سوریه با جمهوری اسلامی ایران اشاره و عنوان کرد: کشورهای عربی به سوریه پیشنهاد دادند که بیش از ده‌ها میلیارد دلار به شما کمک می‌کنیم اما در عوض رابطه خود باوایرانکرا قطع کنید اما این کشور حاضر نشد، حال با این وجود برخی‌ها می‌گویند مسئله سوریه و لبنان چه ربطی به ایران دارد؛ درصورتی که کمک ما به سوریه موجب می‌شود که هم آمریکا جرأت حمله به ایران را نداشته و هم گروه‌هایی همچون داعش نتوانند در ایران ویرانی‌هایی را انجام دهند که در سوریه و عراق انجام دادند، کشورهای منطقه اطراف ما همه ناامن اند و تنها جمهوری اسلامی ایران است که امنیت پایدار دارد.

قدیری‌ابیانه افزود: آمریکا روبه افول است اما حاضر نیست تن به این افول و واقعیت دهد؛ همچنان که انگستان افول کرده، آمریکا نیز رو به افول است و نمی‌تواند با همه کشورها وارد جنگ شود.

وی با بیان اینکه آمریکا اگر بتواند بر منابع نفتی مسلط شود، کشورهای دیگر مجبور به اطاعت از آن هستند، افزود: آمریکا به دنبال تسخیر کشورهای نفتی است، چراکه می‌داند اگر بتواند کنترل نفت جهان را در اختیار بگیرد، کشورهای قدرتمند جهانی بار دیگر مجبور به پیروی از آمریکا خواهند شد.

👈* جمهوری اسلامی مانع بزرگی در مقابل خواسته‌های نامشروع آمریکا

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا با اشاره به اینکه هدف آمریکا تصاحب منابع نفتی ایران است و این نیاز آمریکاست، تصریح کرد: آمریکا متوجه این شده که جمهوری اسلامی مانع بزرگی در مقابل خواسته‌های نامشروع آنها است و به همین دلیل به دنبال فشار به کشور است تا به اهداف خود دست یابد.

وی اضافه کرد: آمریکا به خوبی می‌داند که هیچ‌گاه نمی‌تواند به ایران حمله کند، چراکه اگر این اقدام صورت پذیرد در روز نخست حمله تمام ناوگان دریایی‌اش در منطقه غرق و حداقل ۲۰هزار آمریکایی نیز کشته می‌شوند.

قدیری‌ابیانه با تاکید بر اینکه اصرار و تلاش آمریکا در عدم وجود توان موشکی در جمهوری اسلامی ایران به دلیل این است که اگر روزی نیاز بود تا به کشور ما حمله کند، توانایی دفاع از خود نداشته باشیم، گفت: برخی نظریه پردازها عنوان می‌کنند که عصر موشک گذشته و عصر گفتگوی تمدن‌ها است، باید به آنها گفت اگر عصر موشک گذشته چرا آمریکا هرسال بودجه نظامی خود را افزایش می‌دهد؟!

وی با بیان اینکه اگر آمریکاها به پیروزی ۵۰ درصدی علیه ای ان امیدوار بودند بی‌درنگ وارد عرصه نظامی با جمهوری اسلامی می‌شدند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در شرایطی اسرائیل شعار از نیل تا فرات را می‌دادند اما امروز دور خود را دیوار کشیده است، افزود: با این وجود باز هم احساس امنیت نمی‌کنند و از بادکنک‌های آتش‌زای فلسطین هم وحشت می‌کنند.

وی با بیان اینکه عدم احساس امنیت اسرائیلی‌ها و درخواست آنها برای بازگشت به میهن اصلی‌شان مهمترین نگرانی امروز اسرائیل است، تاکید کرد: هر پیروزی برای حزب الله و حماس و جهان اسلام اسرائیل را به لحظه اضمحلال خود نزدیک می‌کند.

قدیری ابیانه با بیان اینکه آمریکا قدرت و توان حمله نظامی به جمهوری اسلامی را ندارد، تاکید کرد: هدفگذاری آمریکا بعد از ناامیدی از حمله نظامی به کشور در این است که ما را از درون بپاشاند و در این خصوص علاوه بر تحریم‌های اقتصادی، در صدد است فتنه‌های اجتماعی را شکل دهد.

وی با بیان اینکه برنامه امروز دشمن برای ما نابودی از درون است و در این راستا در تلاش برای فتنه‌های اجتماعی است، افزود: دشمن در این راستا به دنبال القای ناکارآمدی و فریب برخی اقشار تأثیرگذار در کشور است.

👈* آمریکا به هیچ عنوان دست از سر نفت ایران برنمی‌دارد

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا به تحصن‌های معلمان اشاره و بیان کرد: دشمن با ایجاد ناامیدی و فتنه اجتماعی معلمان را به تحصن و اغتشاش تشویق و اعتصابات را دامن می‌زند.

وی با بیان اینکه کاهش ارزش پول ملی، زندگی را برای مردم دشوار کرده است، گفت: دشمن به برخی اعتراضات مردم امیداور شده و فکر می‌کنند از این طریق می‌توانند به نتیجه برسند و دیگر انقلاب به ۴۰ سالگی خود نمی‌رسد در صورتی که این یک خیال خام است.

قدیری ابیانه در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه تجزیه ایران از اهداف قطعی غرب است، عنوان کرد: آمریکایی‌ها می‌دانند که هرگز نمی‌توانند به فرض محال سرنگونی نظام به صورت بلند مدت در این کشور حضور داشته باشند، چراکه بار دیگر ملت ایران قیام کرده و مانند دوران طاغوت، آنها را از کشور خود بیرون خواهند راند.

وی با بیان اینکه آمریکا در حال سقوط است و تنها راه برای رهایی از سقوط دست یابی به منابع نفتی ایران است، اضافه کرد: آمریکا به این نتیجه رسیده که برای رسیدن به اهداف خود چاره‌ای جز تجزیه ایران ندارد چراکه تجزیه ایران شرط لازم برای تاراج منابع نفتی ایران و مقدمه لازم برای تصاحب منابع نفتی منطقه است که به واسطه آن مجدد می‌توانند به تک ابرقدرتی جهان دست یابد که بر این اساس مذاکره با آمریکا معنی و دستاوردی ندارد.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی با تاکید بر اینکه مذاکره با آمریکا فایده‌ای ندارد و رهبری از ابتدا بر این تاکید داشتند، یادآور شد: این دولت ادعا کرد که دولت‌های قبلی روش مذاکره را بلد نبودند و توانایی آن را نداشتند، که البته در مذاکرات نیز بیش ازحد گاف دادند به طوری که آب خوردن خود را به برجام وصل می‌کردند، دولتمردان امتیازات بسیاری به آمریکا دادند اما در مقابل آمریکایی‌ها بدون اینکه به وعده محدود خود عمل کنند، بار دیگر تحریم‌ها را بازگرداندند.

وی با اشاره به اینکه گاف بزرگ دولت و تیم مذاکره کننده اعتماد به آمریکا بود، خاطرنشان کرد: آنها مفت فروشی کردند و در قبال توان هسته‌ای که دادند تنها یک چک بی‌محل گرفتند، تمام امتیازات را دادند تا تحریم‌ها لغو شود، اما وقتی آمریکا تمام امتیازت مدنظر خود را گرفت دیگر دلیلی ندارد که به وعده های خود عمل کند.

قدیری ابیانه با بیان اینکه دولت در جریان مذاکرات هسته‌ای امیدار بود اما فریب خورد، گفت: آقای ظریف را با مصدق مقایسه می کنند حال آنکه مصدق، دشمن را نشناخت و بلکه به حمایت آن امیدوار شد که نتیجه این امیدواری برای مصدق سقوط دولت او و گرفتاری ۲۵ ساله مردم ایران شد اما در شرایط فعلی تدبیر و تیزبینی رهبری مانع از سقوط کشور شد.

وی با تاکید بر اینکه اگر در جریان مذاکرات تمامی امتیازات را هم می‌دادیم آنها باز از هدف تصاحب نفت نمی‌گذشتند، تصریح کرد: آمریکا به هیچ عنوان دست از سر نفت ایران برنمی‌دارد، ضمن اینکه اگر از اسلام هم دست بکشیم باز هم آمریکا جمهوری اسلامی ایران را رها نمی کند‌.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه سه کشور اروپایی دیگر نیز تنها به منافع خود فکر می‌کنند، ابراز داشت: عملکرد اتحادیه اروپا هم به نفع ما نخواهد بود چراکه آنها هم دشمن ما هستند؛ این نرمش قهرمانانه فایده‌ای که برای کشور داشت این بود که برای آنها که برای ارتباط با آمریکا له‌له می‌زدند ثابت کرد که رابطه به آمریکا فایده‌ای ندارد و آنها تنها به دنبال دشمنی با ایران هستند.

خبر در حال تکمیل است...

basijnews.ir/fa/news/9086316

۹۷/۰۹/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">