پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۲ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۴۳ ق.ظ

۰

رادیو گفتگو - فصل تجارت - کارشناس مدیریت استراتژیک گفت: چه کسی اجازه دارد در جیب فقرا –حتی کپرنشین ها- دست برد و برای آن فردی که می خواهد 50 لیتر بنزین بزند، 300 هزار تومان یارانه دهد؟ 

محمدحسن قدیری ابیانه با حضور در برنامه "حجره" عملکرد مجلس هفتم در تثبیت قیمت سوخت را "خیانت به کشور با نیت خدمت" تعریف کرد و افزود: «مجالس ما از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کنند.»


وی با اعلام اینکه مجلس نیز برای کسب محبوبیت موضوع یارانه را از سر خود باز کرده است، گفت: «قیمت سوخت در ایران هیچگاه و حتی یک روز بالاتر از قیمت جهانی نبوده.»
قدیری ابیانه با نقد این عبارت که "دولت می خواهد کسری بودجه اش را از مردم تامین کند" با بیان اینکه دولت باید هزینه های واقعی خود را تامین کند، اگر از مردم ایران تامین نکند از کشور خارجی باید تامین نماید؟ ادامه داد: «نگاه اینگونه است که دولت را جدا از ملت می دانند. اما اگر دولت برای تامین هزینه دفاعی یا حقوق معلمان یا... را ندارد از کجا باید جبران کند؟»
در برنامه "حجره" مطرح شد:                        دست دولت برای پرداخت یارانه بنزین در جیب فقراستوی ادامه داد: «ما از درآمدهای نفتی تصورات غلطی داریم. درست است که در سوخت مزیت نسبی داریم؛ اما مزیت م این است که نباید مثل سایر کشورها با کشتی نفت را به ایران حمل کنیم.»
قدیری ابیانه فروش نفت سفید بشکه ای دو دلار را حماقت محض خواند و افزود: «نفت خام اگر 80 دلار قیمت گذاری شده باشد، یعنی ارزان ترین نفت دنیاست و این عمده فروشی در محل تولید، لیتری نیم دلار است.»
این کارشناس حوزه استراتژیک به رادیو گفت وگو گفت: «فراورده اموال بیت المال و متعلق به ملت است و این 80 میلیون لیتر نیز به مردم تعلق دارد؛ 80 میلیون لیتر یعنی به ازای هر ایرانی یک لیتر! در یک ماه سی لیتر می شود و دولت سی تا 6 هزار تومان در هر لیتر یارانه می دهد؛ یعنی از هر ایرانی از بچه شیرخواره تا مسن ترین افراد، ماهی 180 هزار تومان برمی دارد که بنزین 7 هزار تومانی را لیتری 1000 تومان به فروش برسد و وارد باک خودروها شود.»
قدیری ابیانه در ادامه چنین بیان کرد :«چه کسی اجازه دارد در جیب فقرا –حتی کپرنشین ها- دست برد و برای آن فردی که می خواهد 50 لیتر بنزین بزند، 300 هزار تومان یارانه دهد؟ در حالیکه با این پول می توانیم 30 کیلو برنج بخریم و در اختیار آن فرد کپرنشین قرار دهیم ولی از سهم این افراد فقیر یارانه بنزین را می پردازیم.»
وی با بیان اینکه سرمایه کشور را در باک بنزین خودروها می ریزیم؛ درحالیکه باید از محل این سرمایه راه و جاده و پالایشگاه بسازیم، و فقر زدایی کنیم خاطرنشان کرد: «بیت المال مختص همه است ولی ماهی 180 هزار تومان از جیب هر ایرانی برداشت می کنیم تا بنزین را ارزان تر بفروشیم.»

tnews.ir/site/1131124161799.html 

۹۷/۱۰/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">