پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۱، ۰۶:۵۴ ق.ظ

۰

کشورهای منطقه پایگاه های آمریکا را تخلیه کنند

دوشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۱، ۰۶:۵۴ ق.ظ

دیپلماسی عمومی ما می تواند موجی را دامن بزند چه در عربستان و سایر کشور ها، پایگاه های آمریکا از آنها برچیده شود.

به گزارش سرویس سیاسی رویداد،یکی از پیامد های حرکت اخیر مردم کشورهای اسلامی در خروش به سفارت های ایالات متحده در نقاط مختلف جهان تغییر سیاست های کلان این کشور نسبت به غرب و آمریکا در پی بیداری اسلامی است .
با توجه به رفتار های چندگانه جریان اخوان المسلمین مصر در مقابل کشورهای اسلامی و ملت مصر محاصره سفارت آمریکا توسط مردم این کشور میتواند تغییراتی را در رفتار دولت مردان این کشور در مقابل موضع گیری های ایشان در مقابل غرب ایجاد کند در این راستا گفتگویی را با دکتر قدیری ابیانه کارشناس ارشد مسائل استراتژیک صورت دادیم که متن آن به شرح زیر است :
آقای مرسی دستورات مناسبی را برای شکایت از سازندگان فیلم در آمریکا، اعتراض به دولت آمریکا صادر کرده و دادستان مصر حکم دستگیری 10 نفر از افرادی که در ساخت این فیلم داشتند را صادر کرده است، تظاهرات گسترده مردم مصر و لیبی و سایر کشورها این هشدار را به آمریکایی ها می دهد که امروز ملت های جهان در مقابل اهانت عکس العمل های شدید نشان می دهند.
و دیگر ملت ها در این خصوص تنها نیستند و دولت های روی کار آمده در پی بیداری اسلامی مانند دولت لیبی و مصر به این قضیه اضافه شده اند.
زمینه برای فشار به دولت عربستان سعودی بسیار مناسب است، برای اینکه پایگاه های نظامی آمریکایی را در کشورش تعطیل کند، البته عربستان به هیچ وجه با این کار موافقت نخواهد کرد، اما رسانه ها و دیپلماسی عمومی ما می تواند موجی را دامن بزند چه در عربستان و سایر کشور ها، تا پایگاه های آمریکا از آنها برچیده شود.
این مسئله در عربستان، پاکستان و ترکیه و سایر کشورهای اسلامی حوزه خلیج فارس صدق می کند.
نمی شود پادشاه سعودی خودش را خادم الحرمین بداند و در سرزمین وحی پایگاه نظامی در اختیار کسانی قرار دهد که در آنجا توهین به مقدسات اسلامی به پیامبر اسلام و قرآن مجاز هست، نباید هیچ پایگاه نظامی آمریکایی و غربی در سرزمین وحی وجود داشته باشد. این موج می تواند مردم عربستان  را هم تحت تاثیر قرار دهد و دولت عربستان را وادار به چنین سیاستی کند.

۹۱/۰۶/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">