پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۲۶ ق.ظ

۰

قدیری ابیانه سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه پالرمو شریط اقتصادی و معیشتی جامعه را در جهت منفی تغییر می دهد، گفت: تصویب برجام نه تنها باعث بهبود اوضاع نشد بلکه اوضاع اقتصادی جامعه بدتر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسن قدیری ابیانه در گفت و گو با خبرنگار صبح توس، در خصوص تاثیر تصویب پالرمو بر شرایط اقتصادی جامعه اظهار داشت: با تصویب پالرمو شرایط اقتصادی و معیشتی جامعه در جهت منفی تغییر می کند.

👈با تصویب برجام اوضاع اقتصادی جامعه بدتر شد

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: تصویب برجام با توجه به انجام تمام تعهدات از سمت ایران و عدم انجام تعهدات از سمت غربی ها نه تنها باعث بهبود اوضاع نشد بلکه اوضاع اقتصادی جامعه بدتر شد.

کارشناس مسائل سیاسی بین الملل با بیان اینکه وعده هایی که رئیس جمهور که در خصوص تصویب برجام داد انتظاراتی را در نزد مردم به وجود آورد که این انتظارات برای تحول در بازار باعث رکود شد، تصریح کرد: ساخت و سازها و سرمایه گذاری ها متوقف شد تا نتیجه برجام مشخص شود و همین توقف، رکود را به دنبال آورد و برخی از مشکلاتی که در ایران به وجود آمد نتیجه همین وعده های بی اساس است.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه دولت ما کاری کرده که هر وعده ای بدهد مردم باید انتظار داشته باشند که عکس آن اتفاق بیفتد، اذعان کرد: اگر دولت می گوید که با CFT وضع ما بهتر خواهد شد باید مطمئن باشیم که وضع ما بدتر می شود این علامتی است که دولت با وعده های بی جای خود داده است.

👈تروریست ها در اروپا و آمریکا پایگاه و دفتر دارند

قدیری ابیانه ادامه داد: یکی از بندهای CFT مبارزه با قاچاق مواد مخدر، تروریسم و ... است در صورتی که تروریست های ایرانی در اروپا و آمریکا پایگاه و دفتر دارند و فعالیت خود را انجام می دهند، آیا نمی دانند که منافقین تروریست هستند و 17 هزار نفر را شهید کرده اند.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی که برای ونزئولا رئیس جمهور تعیین می کند چطور می تواند به تعهدات خود پای بند باشد، عنوان کرد: آنها با خارج کردن نام منافقین از گروه های تروریستی، می گویند که اینها جزو تروریست های CFT نمی شوند در صورتی که اروپایی ها خود اسلحه و مهمات در اختیار منافقین قرار داده اند که 17 هزار نفر را ترور کنند.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا تشریح کرد: اینکه ما بیش از 3 هزار شهید در راه مبارزه با مواد مخدر داده ایم و هنوز مواد مخدر وارد می شود به خاطر این است که سازمان های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و اسرائیل پشت باندهای مواد مخدر ایستاده اند و ترجیح می دهند که جوانان ما معتاد باشند تا اینکه مبارز و فهیم و فعال باشند.

👈این تفکر غلط است که به بهانه گرفتن بهانه عقب نشینی کنیم

وی با اینکه با این شرایط آیا ما باید به این کنوانسیونی بپوندیم که آمریکا، اروپا و اسرائیل بر آن مسلط هستند؟، ابراز کرد: این کشورها مخالف پذیرش مهاجران خارجی به کشور خود هستند اما عامل آوره شدن بسیاری از مردم در سوریه، افغانستان، عراق و... شده اند.

قدیری ابیانه با تاکید بر اینکه نباید فریب این شعارها را بخوریم، اظهار کرد: متاسفانه یکی از وادادگی هایی که در سیاست خارجی می بینیم این است که می گویند ما میخواهیم بهانه را از آمریکا بگیریم؛ اگر قرار است به بهانه گرفتن بهانه از آمریکا کنوانسیون هایی را بپذیریم پس راه تحمیل فشار و شرایط به ایران و وادار کردن ایران به پذیرش شرایط آنها، بهانه گیری است.

وی همچنین در ادامه افزود: این نوع تفکر که متاسفانه بر دولت و وزارت خارجه حاکم است یک تفکر تسلیم طلبانه، منفعلانه و مضرر به حال کشورمان از هر جهتی است و تا این تفکر حاکم باشد این نوع مشکلات را ما خواهیم داشت، دولت در برجام قاطعانه ابراز می کردند که تحریم ها برداشته می شود و برداشته هم نشد و در پالرمو و FATF حتی این تضمین را ندادند و قطعاً آنچه که این ها می گویند محقق نخواهد شد.

👈تیم موجود دولت و مجلس نمی توانند منافع ایران را تامین کنند

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه این یک تفکر غلطی است که متاسفانه در ذهنیت ظریف و یارانش به وجود آمده است که وقتی فشار زیاد می شود به بهانه گرفتن بهانه عقب نشینی کنند، تصریح کرد: یک نوع نگاه تسلیم طلبانه و تسلیم پذیرانه و عقب نشینی های بی مورد حاکم است که البته بابت این عقب نشینی ها مورد تشویق رسانه های کشورهای غربی قرار می گیرند ولی عملاً به ضرر ملت ما تمام می شود.

وی با تاکید بر اینکه اصل بر پیوستن به کنوانسیون های بین المللی نیست بلکه اصل بر منافع جمهوری اسلامی است در صورتی که پیوستن به این کنوانسیون ها عواقبی برای ما دارد، اذعان کرد: استفاده از دروغ در وزارت خارجه و دولت به یک روال عادی تبدیل شده و زمانی که می خواستند برجام را تصویب کنند می گفتند که برای رفع تحریم ها این برجام را پذیرفتیم و امتیازات را داده ایم در صورتی که حال می گویند که هدف ما رفع تحریم ها و اقتصادی نبود.

قدیری ابیانه در پایان تاکید کرد: تیم موجود در دولت و مجلس تیمی نیست که بتواند منافع ایران را در مجامع بین المللی حفظ کند.

dana.ir/news/1452359.html

۹۷/۱۱/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">