پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۷، ۰۶:۰۶ ب.ظ

۰

بهمن ۱۳۹۷: سفیر سابق ایران در مکزیک اظهار کرد: تفاوت فتنه سال 88 در ایران با کودتای امروز در ونزوئلا این است که وقتی مایکل لدین در نامه‌ای به ستاد موسوی از طرف دولت آمریکا در مورد چگونگی حمایت دولت این کشور سؤال می‌کند موسوی تأکید دارد که "حمایت آمریکا نباید علنی باشد" چون در ایران آمریکا منفور است اما در ونزوئلا کودتاگران حمایت آمریکا از خود را نقطه قوتی برای خود می‌دانند.

محمدحسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم آنلاین در خصوص کودتا در ونزوئلا تأکید کرد: اگر کودتایی که امروز در ونزوئلا با دخالت آمریکا اتفاق افتاده به موفقیت برسد کشتار وسیعی در این کشور به همراه خواهد داشت.

قدیری ابیانه بابیان اینکه تقریباً پیش‌ازاین در تمام کشورهای آمریکای لاتین توسط ایالات‌متحده کودتا اتفاق افتاده است اظهار کرد: کودتا علیه آلنده در شیلی و حاکم کردن دیکتاتوری پینوشه در این کشور به همراه حمایت از جنایت‌های او نمونه‌ای از این مداخلات است.

وی ادامه داد: در آمریکای لاتین معمایی مطرح است که چرا در تمام کشورهای این قاره کودتا اتفاق می‌افتد به‌جز ایالات‌متحده و در پاسخ گفته می‌شود دلیل آن این است که آمریکا در کشور خودش سفارت ندارد!

سفیر اسبق ایران در مکزیک با تأکید بر اینکه سفارتخانه‌های آمریکا در تمام کشورها محلی برای توطئه علیه استقلال و منافع کشور میزبان است خاطرنشان کرد: اکنون هم کاملاً واضح است که هدایت جریان کودتا در ونزوئلا در دست دولت آمریکاست و CIA این کودتا را اداره می‌کند موضوعی که البته در این کشور تازگی هم ندارد و حتی یک‌بار علیه چاوز هم اتفاق افتاد و او با حمایت مردمی بازگشت.

وی با اشاره به اینکه‌ اکنون اوضاع ـ اقتصادی ونزوئلا بسیار وخیم شده و تورم این کشور به بیش از 1000 درصد رسیده است گفت: بخشی از این تورم ناشی از توطئه‌های آمریکا و هم‌پیمانان آن‌ها، بخشی دیگر ناشی از کارشکنی‌های معارضین داخلی و بخشی هم به دلیل سیاست‌های خود دولت بوده است.

قدیری ابیانه افزود: ونزوئلا باوجوداینکه یک کشور نفت‌خیز است اما یارانه بسیار سنگینی برای سوخت مصرفی پرداخت می‌شود که در دنیا بی‌سابقه است و این مسئله هم موجب اسراف در مصرف سوخت، از دست رفتن منابع کشور و همچنین قاچاق سوخت با کشورهای همسایه است به‌نحوی‌که حداقل نیمی از سوخت مصرفی این کشور به کشورهای دیگر قاچاق می‌شود.

وی عدم قطع رابطه با آمریکا را یکی دیگر از اشتباهاتی دولت ونزوئلا برشمرد و خاطرنشان کرد: این اشتباه موجب شد تا به سفارت ایالات‌متحده برای توطئه علیه دولت و ملت ونزوئلا فرصت داده شود و بتوانند عناصر معارض داخلی را منسجم کنند.

سفیر اسبق ایران در مکزیک تأکید کرد: آمریکا نه‌تنها در تمام عرصه‌های ونزوئلا بلکه در همه کشورهای آمریکای لاتین دخالت آشکار دارد و اصولاً این منطقه را که بخش بزرگی از قاره آمریکاست و جمعیت بیش از 500 میلیونی دارد، به‌عنوان حیاط خلوت خود محسوب می‌کند.

وی به اشاره به اینکه به‌وضوح روشن است رئیس مجلس نمایندگان ونزوئلا عامل آمریکاست و مطابق با دستور آن‌ها عمل می‌کند اظهار کرد: از طرف دیگر اروپا هم همسو با آمریکا علیه ملت ونزوئلا وارد عرصه شده است، به‌طور مثال انگلستان ذخایر طلای ونزوئلا را بلوکه کرده است و برخی از کشورها گفته‌اند که منابع مالی ونزوئلا را در اختیار اپوزیسیون این کشور قرار می‌دهند.

قدیری ابیانه همچنین خاطرنشان کرد:‌ اینکه رئیس مجلس یک روز بعد از تماس معاون ترامپ خود را رئیس‌جمهور اعلام می‌کند و بلافاصله آمریکا و برخی از کشورها او را به رسمیت می‌شناسند نشانه‌ای از هماهنگی‌های قبلی میان دو طرف است موضوعی که توسط فتنه‌گران سال 88 در ایران هم پیگیری می‌شد و اهداف خود را در هماهنگی با آمریکا، اسرائیل و انگلستان دنبال می‌کردند.

وی ادامه داد: تفاوت فتنه سال 88 در ایران با کودتای امروز در ونزوئلا این است که وقتی مایکل لدین به‌عنوان پدر انقلاب‌های مخملی در نامه‌ای به ستاد موسوی از طرف دولت آمریکا در مورد چگونگی حمایت دولت این کشور سؤال می‌کند موسوی خواستار تشدید تحریم‌های سخت آمریکا علیه ایران می‌شود اما تأکید دارد که "حمایت آمریکا نباید علنی باشد" چون در ایران آمریکا منفور است و حمایت بیگانگان از آن‌ها لکه ننگ محسوب می‌شود اما در ونزوئلا کودتاگران حمایت آمریکا از خود را نقطه قوتی برای خود می‌دانند و اصولاً به خاطر حمایت و هدایت آمریکاست که جرئت کرده‌اند وارد این عرصه شوند.

این دیپلمات باسابقه در بخش دیگری از این گفت‌وگو در واکنش به اظهارنظر پومپئو در مورد حمایت 20 میلیون دلاری ایالات‌متحده از کودتاگران در ونزوئلا بابیان اینکه یک‌قلم از حمایت‌ها آمریکا از فتنه‌گران سال 88 در ایران 400 میلیون دلار بود ادامه داد: این فقط بخش کوچکی از کمک‌های ایالات‌متحده به فتنه‌گران بود و قطعاً امروز آمریکا در ونزوئلا هم بیش از 20 میلیون دلار هزینه کرده است و 20 میلیون دلار مطمئناً فقط یکی از این ارقام است.

وی ادامه داد: بااین‌حال بیان این مطلب توسط آمریکایی‌ها که 20 میلیون دلار برای اغتشاشات ونزوئلا اختصاص داده‌اند وقاحت خیلی زیادی لازم دارد که البته توسط آمریکا انجام می‌شود و هرچند دولت فعلی آمریکا درزمینهٔ مالی دچار مضیقه بسیاری است و بدهی دولت آمریکا به 22 هزار میلیارد دلار رسیده که معادل 440 سال درآمد نفتی ایران است بااین‌حال از وقاحت چیزی کم نخواهند گذاشت.

jjo.ir/fwjtctei

۹۷/۱۱/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">