پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۵ فروردين ۱۳۹۸، ۰۱:۳۲ ق.ظ

۰

هر روز خبر تجاوز کشیشان به کودکان در کشورهای مختلف منتشر میشود. علت این هست که کلیسا، ازدواج کشیشان را که یک نیاز طبیعی است ممنوع کرده و بهانه ممنوعیت بر این اساس است که حضرت مسیح علیه السلام و حضرت مریم سلام الله علیها ازدواج نکرده بودند.

 اما واقعیت چیز دیگری است. در ابتدا در کلیسا ازدواج صورت می گرفت و بخشی از درآمد کلیسا صرف هزینه خود کشیشان و همسر و فرزندانشان می شد. برای اینکه این پول‌ها همه صرف کلیسا شود و خرج زن و فرزند کشیشان نگردد، کلیسا به همین دلیل ازدواج برای کشیشان و راهبه‌ها را ممنوع کرد. البته دلیلش رو عدم ازدواج حضرت مسیح علیه السلام و حضرت مریم سلام الله علیها عنوان کردند اما با توجه به اینکه تمام پیامبران ازدواج کردند ، از حضرت آدم و حضرت نوح حضرت ابراهیم حضرت یعقوب حضرت موسی علیه السلام و سایر پیامبران، بنابراین ازدواج امر طبیعی هست، اما تصمیم کلیسا برای منع کردن کشیشان برای ازدواج در حالی که این یک نیاز طبیعی است زمینه فساد کشیشان را فراهم آورده و هر روز خبر فساد آنها به گوش می رسد.

 بهترین راه برای جلوگیری از این مفاسد این است که این دستورالعمل کلیسا را رفع کند و به کشیشان و راهبه ها اجازه بدهند تا آنها هم ازدواج کنند. در شاخه هایی از مسیحیت که به کشیش ها اجازه دادند تا ازدواج کنند شاهد این فسادهایی که در کلیسای کاتولیک رخ می دهد نیستیم.

علت تجاکز کشیشان به کودکان این است که احساس می کنند که چون آنها کودک هستند متوجه ابعاد تجاوز نمی شوند. در حقیقت افشاگری‌ها توسط کسانی انجام می‌شود که در سن بزرگسالی هستند ولی تجاوز به خود در کودکی را به یاد می آورند.

لازم به ذکر است که تجاوز به کودکان معلول و عقب افتاده از دیدگاه کشیشان مورد بهتری هستند چرا که خطر افشاگری در بزرگسالی را ندارند.

۹۸/۰۱/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">