پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۹:۴۴ ب.ظ

۰

پیدایش جهان چندقطبی و قطب اسلامی به رهبری ایران

سه شنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۹:۴۴ ب.ظ

قدیری ابیانه جهان چندقطبی10 اردیبهشت ۱۳۹۸ - قدیری ابیانه، سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک و استرالیا معتقد است از ابتدای انقلاب در هر صحنه‌ای که مردم مشارکت کردند، پیروزی های بزرگی نصیب کشور شده است. در شرایط امروز در عرصه بین‌الملل حتی دشمنان نیز ایران اسلامی را محور یک تمدن رو به شدن می بینند. جهان در حال پیمودن پیچ تاریخی مهمی است که شامل افول موقعیت تک ابرقدرتی آمریکا و تشکیل قطب‌های دیگری از جمله تمدن نوین اسلامی با محوریت ایران است.

دکتر محمدحسن قدیری ابیانه در گفتگو با مقاومتی نیوز گفت: با وجود همه ظرفیت های موجود، پیشرفت کشور در گرو این است که ما ظرف جمهوری اسلامی را با چه پر کنیم و چه کسانی را به عنوان مسئول انتخاب نماییم. مثل این است که ما قصد داریم یک ماشین بسیار پرقدرت را به دست یک راننده بسپاریم؛ در انتخاب این راننده گاهی اشتباهاتی هم از جانب مردم صورت گرفته که باعث کندشدن حرکت شده است.

مردم تعیین کننده پیروزی های انقلاب

سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک و استرالیا تصریح کرد: البته حرکت به جلو و پیشرفت همواره بوده است. آرمان عدالت همواره بوده اما سیاست های غلطی هم داشته ایم که ناشی از انتخاب مسئولین ناکارآمد برای مسئولیت های اجرایی یا مقننه بوده است. این سیاست های غلط سرعت ما را کند کرده یا اجازه نداده که عدالت آن طور که مورد نظر ماست پیاده شود.
وی افزود: اما مسیر برای این حرکت همواره فراهم است و هموار است و بهبود وضعیت بستگی زیادی به نوع انتخاب مردمدارد . در امور مختلف کشور، اعم از خود انقلاب و جنگ، هرجا مردم مشارکت کردند و هر صحنه ای که مردم حضور پیدا کردند ما آن جا پیروزی های بزرگی نصیبمان شد.

👈ایران، محور یک تمدن رو به شدن

قدیری ابیانه افزود: امروزه نفوذ جمهوری اسلامی ایران تا مدیترانه رفته است و دشمنان ما هم به ایران فقط به چشم یک کشور بزرگ قدرتمند اسلامی و ضدآمریکایی نگاه نمی کنند و ما را محور یک تمدن رو به شدن می بینند. این واقعیت هست و ما این محوریت را داریم و وضعیت روز به روز بهتر می شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر نگاهی هم به حوادث ۴۰ ساله اخیر بیندازیم می بینیم هر تحولی به نفع ایران شده است. مثلا شمال ایران بن بست محسوب می شد، با سقوط شوروی و شکل گرفتن کشورهای جدید شمال ایران به چهارراه تبدیل شده است. آمریکا با اهدافی به افغانستان و عراق حمله کرد و اهدافش محقق نشد و به قول آقای سعودالفیصل وزیر اسبق خارجه عربستان، آمریکا عراق را در سینی طلا تحویل ایران داد. به هر حال وضعیت رو به پیشرفت است.

قدیری ابیانه افزود: از نظر علمی ما در جنبه های مختلف پیشرفت های خوبی داشتیم اما آیا کافی است؟ نه، قطعا کافی نیست. آیا مسئولین همه به وظیفه خودشان عمل کرده اند؟ نه خیلی از مسئولین آن طور که لازم بوده به وظیفه شان عمل نکرده اند. هرچند حرکت متوقف نبوده است. آیا مردم به وظیفه شان عمل کرده اند؟ در مواردی که مردم و مسئولین به وظایف خود عمل کرده اند به موفقیت دست یافتیم و آن جایی که عمل نکرده اند دچار مشکل شده ایم.

پیدایش جهان چندقطبی و قطب اسلامی به رهبری ایران

وی ضمن اشاره به پیچ تاریخی مهمی که جهان در حال طی کردن آن است گفت: این پیچ تاریخی را من از زمان آغاز افول موقعیت تک ابرقدرتی آمریکا تا شکل گیری نظم نوین جهانی براساس جهان چند قطبی می بینم که در این جهان چند قطبی یکی از قطب های در حال شکل گیری قطب اسلامی به رهبری ایران است. ما حتما این پیچ تاریخی را انشاءالله با موفقیت پشت سر خواهیم گذاشت.
وی افزود: اما این که چقدر سرعت این تحول مناسب باشد به تلاش همه مسئولین و آحاد مردم تحت رهبری ولایت بستگی دارد. اگر ما از بیرون کشور به قضایا نگاه کنیم، این حرکت رو به جلو را به خوبی می توانیم حس کنیم کما این که وقتی کسی از کره ماه به زمین نگاه می کند گردش زمین را به خوبی می بیند و حس می‌کند. من معتقدم ما آینده مان بهتر از امروز است، ما موقعیت های عالی به دست خواهیم آورد و چشم اندازی که برای آینده کشور می بینم خیلی بزرگتر و فراتر از آن چیزی است که بتوان پیش‌بینی نمود.

باید از تهدیدات و تحریم ها فرصت بسازیم

قدیری ابیانه تصریح کرد: ۴۰ سال است که دشمنان می گویند ۶ ماه دیگر نظام سرنگون است، حالا آقای ترامپ یک حماقت به خرج داده و گفته ۳ ماه دیگر سرنگون است. خب معلوم است این سه ماه هم عبور می کند و معلوم می شود که هیچ اتفاقی نمی افتد. کما این که ما دیدیم این تحریم هایی که گفتند کمرشکن است و ۱۳ آبان شروع می شود، آغاز این تحریم ها مصادف شد با کاهش قیمت ارز و افزایش قدرت پول ملی یعنی درست بر خلاف چیزی که انتظار داشتند اتفاق افتاد.

وی در پایان ضمن اشاره به توانایی ایران در تبدیل تهدید ها به فرصت، گفت: من معتقدم تحولات جهانی هم به بهبود وضعیت ایران و ایرانیان کمک خواهد کرد. ایران این توان را تا بحال داشته است که از فرصت ها استفاده کند و تهدید ها را دفع کند و در بسیاری از موارد توانسته تهدیدات را به فرصت تبدیل کند و گام های پیشرفت را بردارد. در اوج تحریم های به اصطلاح کمرشکن دشمن، ایران در حال تدوین برنامه ۵۰ ساله آینده کشور است. با اضمحلال اسرائیل که خودشان هم این اضمحلال را پیش بینی کرده اند و با تزلزل در حکومت آل سعود که الآن بیش از هر زمانی عیان شده است، وضعیت جهان اسلام رو به بهبودی خواهد رفت و در این راستا در جهت اعتلای قدرت ایران هم گام های بسیار بلندی برداشته خواهدشد.


moqavemati.net/88375

۹۸/۰۲/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">