پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۰، ۰۳:۴۸ ب.ظ

۱

روزنامه یاست روز 18 دی 1390

یکی از تحلیل‌هایی که در رابطه با سفر رئیس جمهوری ایران به آمریکای لاتین مطرح می‌شود این بوده که ایران به دنبال یافتن جایگزینی برای کشورهای غربی است.

دکتر محمد حسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک این تحلیل را رد کرده و معتقد است: ایران به دنبال توسعه روابط خود با همه کشورها به غیر رژیم صهیونیستی و همچنین انگلیس است که مجلسیان به صورت قانون تصویب کردند که سطح روابط با بریتانیا باید کاهش یابد.

وی تصریح کرد: بنابراین ایران به دنبال این نیست که رابطه با کشورهای آمریکای لاتین را به جای روابط دیگر خود قرار داده و هدف جمهوری اسلامی توسعه روابط با این کشورها است.

وی تصریح کرد: آمریکای لاتین برای سران کاخ سفید به عنوان حیات خلوت است و نمی‌خواهند پای ایران به حیاط خلوت آنها باز شود، اما با اقدامات گسترده و خوبی که جمهوری اسلامی انجام داد،‌ هم اکنون ما روابط رو به گسترشی با کشورهای مخالف آمریکا در این منطقه داریم.

این کارشناس روابط بین‌الملل در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رسانه‌های غربی مدعی هستند ایران به دنبال دور زدن تحریم‌های اروپا است و به همین دلیل به کشورهای آمریکای لاتین نگاه ویژه‌ای دارد، گفت: اساسا ایران را نمی‌توان تحریم کرد، یکی از دلایلش همین روابطی است که با دنیا داشته و کشورهای بسیاری در جهان حضور دارند که آماده همکاری و گسترش تعاملات خود با کشورمان هستند.

دکتر قدیری ابیانه در پایان تاکید کرد: به هر حال لازمه یک دیپلماسی فعال و پویا این است که ما با همه کشورها بر اساس احترام و اعتماد متقابل کار کرده و روابط خود را با کشورهای دوست و همراه گسترش دهیم و به همین دلیل سفر رئیس جمهوری به آمریکای لاتین می‌تواند زمینه ساز تحقق منافع دو طرفه باشد.

۹۰/۱۰/۱۸

نظرات  (۱)

۱۹ دی ۹۰ ، ۰۰:۵۱ حامد سلیمانی نطنزی

 سلام آقای دکتر

بلاگ جدیدتون خیلی زیباست

تبریک میگم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">