پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۵ تیر ۱۳۹۸، ۰۱:۱۱ ب.ظ

۰

پیش‌بینی ترکیب انتخابات مجلس یازدهم

چهارشنبه, ۵ تیر ۱۳۹۸، ۰۱:۱۱ ب.ظ

تهران - ایرنا:‌ اسفندماه امسال، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار می‌شود تا سرنوشت ۲۹۰ کرسی بهارستان روشن شود. مشارکت ۶۲ درصدی مردم پای صندوق‌های رأی در انتخابات دهم مجلس، چندان دور از ذهن نبود. تازه دو سالی از عمر دولت اعتدال گرایان گذشته بود و مهار تورم افسارگسیخته و برنامه اقدام جامع مشترک ایران و ۵+ ۱ منعقد شده و امیدها را در دل برانگیخته بود. بسیاری از رأی دهندگان درصدد بودند با روی کارآوردن مجلسی همسو با دولت، ابزار قانونی لازم را در اختیار رئیس جمهور و یارانش قرار دهند تا قوه مجریه رونق اقتصادی را نیز به مهارتورم اضافه کند.

بر همین مبنا به ویژه، حضور طرفداران دولت در پای صندوق‌ها نسبتاً قابل توجه بود و در نتیجه آن در ابتدا اعلام شد که اصلاح طلبان و اعتدالگرایان با کسب ۱۳۷ کرسی در مقابل ۱۲۰ کرسی اصولگرایان اکثریت نسبی مجلس دهم را از آن خود نموده اند. مابقی صندلی‌ها نیز توسط آنچه «مستقلین» نامیده می‌شود و همین طور نمایندگان اقلیت‌های مذهبی پر شد.

این رونق اقتصادی به هر دلیلی چشمگیر نبود و برجام نیز با آمدن رئیس جمهوری در آمریکا که معاهدات بین المللی کشورش با دیگران را به هیچ می‌انگاشت در رکودی سنگین فرورفت. دلار هم سر به فلک کشید و پول ملی را بی ارزش کرد و فنر تورم هم به یکباره از جا دررفت.

با این وضعیت باید اسفندماه امسال باردیگر از طرفداران دولت و اصلاحات خواست که پای صندوق بیایند و به تیم روحانی، اصلاح طلبان یا ترکیبی از این دو رأی دهند.

محمدحسن قدیری ابیانه، که گرایشی مخالف دولت دارد، حضور مردم در پای صندوق‌ها را تضمین شده می‌داند. او به ایرنا می‌گوید: میزان شرکت مردم در انتخابات اسفندماه امسال چشمگیر خواهد بود و اصولگراها و انقلابیون شانس بیشتری برای پیروزی دارند.»

به باور قدیری ابیانه «عملکرد بسیار ضعیف اصلاح طلبان و اعتدالیون دلیل اصلی این پیش بینی است علاوه بر این، مطالبات مردم نیز به طور جدی توسط نمایندگان فراکسیون امید پیگیری نشد.»

👈حقوق‌های نجومی و ساخت و سازهای لواسان

قدیری ابیانه توپ را کاملاً در زمین اصلاح طلبان می‌داند: «در فهرست امیدمجلس هم شاهد بودیم که دختر آقای صفدرحسینی اصلاح طلب وقتی پای دریافت حقوق‌های نجومی پدرش پیش کشیده شد گفت این سهم ما از سفره انقلاب است. همین طور مسائلی که درباره ساخت و ساز در لواسان پیش آمد یا ماجرای عکس یادگاری گرفتن با آن وضعیت ذوق زده با خانم موگرینی در مجلس، همه و همه مواردی است که از یاد مردم نخواهد رفت.»

وی پا را از مجلس هم فراتر می‌گذارد: «آنهایی که می‌گفتند اگر اصولگرایان رأی بیاورند دلار به ۵ هزارتومان می‌رسد اکنون درباره دلار ۱۴ هزارتومانی هم نمی‌توانند توضیحی ارائه کنند. بسیاری از وعده‌هایی که در مناظره‌های انتخاباتی توسط اصلاح طلبان داده شد اکنون تبدیل به لطیفه و سرگرمی برای مردم شده است.»

قدیری ابیانه می‌گوید: «شورای شهری که یکدست دست اصلاح طلبان بود تا به حال سه شهردار عوض کرده است، آن افتضاح هم برای یکی از شهرداران سابقش پیش آمد و شاهدیم که هیچ کار بزرگی هم در سطح شهر تهران برای مردم انجام نداده است. علاوه بر اینکه یکی از اعضای شورای شهر اصلاح طلب دوره قبل این شورا مدعی شد که بابت قرار گرفتن هر کدام از اعضا در این لیست مبلغ دومیلیارد تومان وجه دریافت می شده است.»

وی صحبت‌های خود را با یک ادعای تکراری به پایان می‌برد: «البته رسانه‌های بیگانه طبق معمول از اصلاح طلبان حمایت خواهند کرد ولی معتقدم اصلاح طلبان و اعتدالیون در این انتخابات شکست خواهند خورد.»

👈۸ ماه صبر

کمتر از ۸ ماه دیگر یعنی در دوم اسفندماه ۹۸ یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. وضع معیشتی مردم، ائتلاف اصلاح طلبان با اعتدالیون یا عدم ائتلاف این دو، رد یا تأیید صلاحیت نامزدهای شاخص اصلاح طلب و امید مردم به اینکه خروجی این صندوق‌ها بار دشواری‌ها و گرانی‌های معیشتی را قدری از روی دوش آنها بردارد همگی می‌تواند عواملی تعیین کننده در میزان مشارکت و نتیجه این انتخابات باشد. به نظر می‌رسد هنوز باید صبر 

  1. ghatreh.com/news/nn47710132
۹۸/۰۴/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">