پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۸، ۰۲:۱۸ ب.ظ

۰

قدیری ابیانه: کارشناس مسائل استراتژیک گفت: تعداد کشتی‌های انگلیسی که از تنگه راهبردی هرمز عبور می‌کنند، بسیار بیشتر از تعداد کشتی‌های عبوری ایران در جبل‌الطارق است؛ لذا توقیف نفتکش ایران در جبل‌الطارق حماقتی بود که انگلیسی‌های خبیث مرتکب آن شدند.

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸

«محمدحسن قدیری» ابیانه کارشناس مسائل استراتژیک در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، درخصوص توقیف نفتکش بریتانیا در خلیج فارس که این نفتکش در کشتیرانی دچار تخلف شد، اظهار داشت: اقدام نیروی دریایی سپاه پاسداران در توقیف نفتکش انگلیسی‌ها منطبق با قوانین بین‌المللی است.

وی افزود: این کشتی از پاسخ به پیام‌های بین‌المللی اداره کل بنادر ایران اجتناب کرده و می‌خواست بدون پاسخ از تنگه هرمز عبور کند که قایق‌های سپاه آن را توقیف کردند.

سفیر سابق ایران در استرالیا با تاکید بر اینکه اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در توقیف این نفتکش قابل تقدیر است، گفت: این اقدام از سوی ایران در سطوح بین‌المللی به عنوان واکنش به توقیف نفتکش ایران توسط انگلیس در جبل الطارق توصیف شده است؛ با این تفاوت که کشتی ایرانی به صورت قانونی و بدون هیچ تخلفی در حال حرکت بود که از سوی بریتانیا توقیف شد، اما نفتکش انگلیسی‌ها دستگاه موقعیت‌یاب خود را خاموش کرده بود و به هشدارهای جمهوری اسلامی ایران توجه نمی‌کرد.

قدیری ابیانه ادامه داد: انگلیس باید بداند که هر عملی عکس‌ العملی دارد، آن‌ها فراموش کردند که از یک ابر قدرت که گفته می‌شد آفتاب در سرزمین ملکه غروب نمی‌کند، مدت‌هاست به یک جزیره کوچکی تبدیل شده‌اند.

وی با اشاره به عبور کشتی‌های بریتانیایی از خلیج فارس گفت: تعداد کشتی‌های انگلیسی که از تنگه راهبردی هرمز عبور می‌کنند، بسیار بیشتر از تعداد کشتی‌های عبوری ایران در جبل الطارق است؛ لذا توقیف نفتکش ایران در جبل‌الطارق حماقتی بود که انگلیسی‌ها خبیث مرتکب آن شدند.

قدیری ابیانه در ادامه با اشاره به احتمال افزایش تنش در منطقه گفت: انگلیس دو راه بیشتر ندارد؛ یا فورا ضمن عذر خواهی نفتکش ایران را آزاد کنند و خسارات‌های وارد شده به ایران را جبران کنند، یا شاهد توقیف سایر نفتکش‌های خود در منطقه باشند.

سفیر سابق ایران در مکزیک گفت: توقیف نفکش انگلیسی در تنگه هرمز پیامی به انگلیس و هم‌پیمانانش بود که سرجای خود بنشینند و به آن‌ها یادآوری کرد که آن شیر ابر قدرت امروز به گربه ضعیفی تبدیل شده است.

defapress.ir/fa/news/354656

۹۸/۰۴/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">