پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۸، ۰۸:۳۱ ب.ظ

۰

موفقیت سیاست بازدارندگی ایران با کمترین هزینه

سه شنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۸، ۰۸:۳۱ ب.ظ

 ۰۸ مرداد ۱۳۹۸

جمهوری اسلامی ایران توانسته است در راستای سیاست بازدارندگی خود با حداقل هزینه امنیت خود را تأمین و تضمین کند.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، محمدحسن قدیری‌ابیانه، سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک، گواتمالا، بلیز، استرالیا و کارشناس عالی اسبق امور استراتژیک وزارت امور خارجه است. وی در تحلیل سیاست بازدارندگی مؤثر جمهوری اسلامی ایران در قبال اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی یادداشتی نوشته است که در ادامه می‌خوانید.


از باراک اوباما پرسیدند چرا شما که ابرقدرت هستید به ایران حمله و کار را یکسره نمی‌کنید؟ وی در پاسخ گفت: "اگر به ایران حمله کنیم حزب‌الله لبنان، اسرائیل را ویران خواهد کرد".

توان حزب‌الله برای ضربه زدن به رژیم صهیونیستی از موانع حمله نظامی آمریکا به ایران است و از آنجا که سیاست ایران بازدارندگی دشمن در حمله به کشورمان است پس کمک به جنبش‌هایی مثل حزب‌الله، سیاست بازدارنده مؤثری است که مانع حمله به ایران است. دشمنان خارجی و ضد انقلابیون همواره تلاش می‌کنند که میزان کمک‌های ایران به فلسطین و لبنان و سوریه و عراق و یمن و افغانستان و ... را خیلی بزرگ‌تر از آنچه که هست جلوه دهند.

با فرض قبول ادعای آمریکا، هزینه‌کرد ماهانه تأمین امنیت هر ایرانی چقدر است؟

در این راستا ادعا کردند که ایران طی هفت سال گذشته ۷ میلیارد دلار برای این کشورها هزینه کرده است. بر فرض قبول ادعای آمریکا این به آن معناست که ایران سالانه حدود یک میلیارد دلار و به عبارتی به ازای هر ایرانی در هر ماه یک دلار، با احتساب نرخ این روزهای دلار حدود ۱۲ هزار تومان صرف این کمک‌ها کرده است.

سؤال اینجاست که آیا هزینه کردن ماهانه یک دلار به ازای هر ایرانی برای اجتناب از جنگ با آمریکا، رژیم صهیونیستی و اذنابش، داعش و دیگر گروهک‌های تروریستی برای اینکه ایران مانند عراق و سوریه ویران نشود، کار درستی نیست؟

برآورد خسارت ناشی از جنگ چقدر است؟

فرض کنیم ایران این هزینه را نمی‌کرد و آمریکا نیز به ایران حمله کرده و در این جنگ هزار موشک به ایران شلیک شود که ۹۹۸ فروند از موشک‌ها در هوا منهدم شده و فقط دو موشک به یک پالایشگاه اصابت کند. خسارت این دو موشک بیش از هزینه کرد یک‌ساله ایران به کشورها و جنبش‌های فوق خواهد بود! البته اگر دشمن تجاوز کند ما چندین برابر آن ضربه خواهیم زد ولی سیاست ایران اجتناب از جنگ از طریق تقویت جنبه‌های بازدارنده است.

موفقیت سیاست بازدارندگی ایران با کمترین هزینه

تقویت قدرت نظامی کشورمان و تقویت جنبش‌های آزادی‌بخش در جهت سیاست بازدارندگی است. آمریکا با صرف ۷ تریلیون دلار نتوانست نفوذی را در منطقه به دست آورد که ایران به ادعای دشمن با حدود یک هزارم آن، این کار را محقق کرد. ایران توانست نفوذ معنوی خود را در منطقه گسترش دهد و امنیت بی‌نظیری را برای خود تأمین و تضمین کند.

ana.ir/i/407737

۹۸/۰۵/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">