پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۸، ۰۴:۵۵ ب.ظ

۰

قدیری ابیانه در میزگرد انتخاباتی در ایرنا: چالش خفاش شب در میزگرد انتخاباتی ایرنا 

تهران- ایرنا- در میزگرد «انتخابات ۹۸» که در ایرنا و با حضور محمد حسن قدیری ابیانه فعال سیاسی اصولگرا و رحمت الله بیگدلی فعال سیاسی اصلاح طلب برگزار شد طرفین به انتقاد به عملکرد جناح مقابل خود پرداختند. قدیری ابیانه پیشنهاد کرد قوه قضاییه انتخابات را برگزار کند و بیگدلی این ادعای قدیری را که یکی از اصلاح طلبان گفته است خفاش شب هم باید بتواند نامزد شود، مردود دانست.

در ابتدای میزگرد محمدحسن قدیری ابیانه به مصونیت قضایی نمایندگان در اجرای وظایف نمایندگی اشاره کرد و گفت: یکی از فلسفه های وجودی مجلس جلوگیری از فساد در قوه مجریه است زیرا این دستگاه اجرایی دارای تمرکز قدرت است. در این راستا مجلس حق نظارت بر دولت و وزرا و دستگاههای اجرایی را دارد.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان این که یک فرد اصلاح طلب سال ها قبل در جلسه ای گفت اگر بهاییان و خفاش شب نتوانند نامزد انتخابات شوند آن انتخابات آزاد نیست تصریح کرد: آخر مگر می شود در نظام اسلامی به بهاییان اجازه نامزد شدن در انتخابات را داد؟

او گفت: انتظارات مردم از نمایندگان مجلس باید واقع بینانه باشد. اما در بسیاری از مناطق مردم انتظاری را که باید از نمایندگان شورای شهر داشته باشند از نمایندگان مجلس دارند. مثلا بسیاری برای گرفتن وام از بانک ها از نمایندگان شهر خود نامه می گیرند. در نتیجه نمایندگان آن قدر مجبور به رسیدگی به این امور می شوند که می بینیم در مجلس می خوابند و از این بابت مورد کنایه مردم قرار می گیرند.

قدیری ابیانه ادامه داد:‌ مردم باید به این آگاهی برسند و نامزدی که با هزینه های میلیاردی قصد ورود به مجلس را دارد رای ندهند. چنین فردی اگر به مجلس راه یابد حتما در آن جا هم فساد و رانت به پا می کند. اگر مردم به وظایف مهم مجلس آگاه شوند حضور بهتری در انتخابات خواهند داشت.

 در ادامه میزگرد رحمت الله بیگدلی گفت: مشکل امروز این است که افرادی که تحصیلکرده و اتفاقا به وظایف مجلس آگاه تر هستند کمتر رای می دهند. پس باید دید چه اتفاقی افتاده که کار به این جا کشیده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: آقای قدیری می گوید فلان شخص اصلاح طلب گفته خفاش شب و بهایی ها هم باید بتوانند نامزد شوند وگرنه انتخابات آزاد نیست. آقای قدیری آخر در کجای دنیا به خفاش شب اجازه نامزدی می دهند. چنین کسی شایسته بیمارستان روانی است نه مجلس! چرا چنین اتهاماتی را به یک جریان فکری بزرگ می زنید؟

او تصریح کرد: همچنین وقتی در قانون اساسی قید شده که داوطلب باید مسلمان باشد چه کسی می تواند بگوید یک بهایی باید در جمهوری اسلامی نامزد شود. همین طورچه کسی می تواند ادعا کند کسی که قانون اساسی را قبول ندارد باید بتواند داوطلب ورود به مجلس شود در حالی که شرط التزام به قانون اساسی از پیش شرط های قانون انتخابات است.

بیگدلی با اشاره به نظر شهید مرتضی مطهری افزود: مشکل اینجاست که برخی خود را قیم مردم می دانند. در حالی که شهیدمطهری صریحا می گوید اگر مردم صدبار هم در انتخاب خود اشتباه کردند باید گذاشت این کار را بکنند تا به رشد فکری برسند.

قدیری ابیانه با تاکید بر این که هر کسی اجازه به ورود به انتخابات را ندارد گفت: کسانی که در فتنه ۸۸ نقش رهبری داشته اند حق نامزدی ندارند واگر من جای شورای نگهبان باشم آنها را رد صلاحیت می کنم.

او گفت: اگر روزی قانون اساسی بخواهد اصلاح شود پیشنهاد من این است کار برگزاری انتخابات را به جای وزارت کشور به قوه قضاییه بسپرند چرا که رییس جمهور مستقر نباید انتخاباتی را برگزار کند که خود خواهان پیروزی در آن باشد.

قدیری افزود: به هر حال به نظر من مشارکت مردم در انتخابات اسفند ماه امسال حتی پرشورتر از سالهای قبل خواهد بود.

بیگدلی هم در پاسخ به سخنان قدیری گفت: مردم از ما می پرسند همیشه به ما گفته اید بین بد و بدتر یکی را انتخاب کنید. باید راه انتخاب مردم را گشود.

او ادامه داد: شما حتی یک وزیر را در دوره اصلاحات نمی توانید پیدا کنید که فساد مالی داشته باشد اما به گفته خود آقای احمدتوکلی که اصولگرا هم است تمام حلقه اطراف آقای احمدی نژاد یا فساد مالی دارند یا انحراف فکری.

مشروح این میزگرد به زودی در ایرنا منتشر می شود.

irna.ir/news/83437292

۹۸/۰۵/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">