پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۸، ۰۲:۳۰ ق.ظ

۰

قدیری ابیانه: سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در استرالیا گفت: روزی می‌گفتیم به نام خدایی که قویتر از ناوهای آمریکا است اما امروز می‌گوییم به نام خدایی که قویتر از کدخدایی است که ظاهراً در ذهن رئیس جمهور ما از خود خدا قویتر بوده و راه نجات ملت ایران را توسل به کدخدا می‌داند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، محمدحسن قدیری ابیانه پنج شنبه شب در همایش تبیین نقش جوانان عاشورایی در گام دوم انقلاب اسلامی به میزبانی مسجد سعادت مهرآباد نکا، واقعه عاشورای حسینی در کربلا را سبب گرایش بسیاری از مردم جهان به اسلام برشمرد و اظهار کرد: امام راحل در توصیف ماجرای عاشورا فرمود که خون بر شمشیر پیروز شد اما آن خونی که در کربلا ریخته شد در تاریخ پیروز گشت.

وی افزود: چه کسانی که قبل از انقلاب شهید شدند، چه در جریان انقلاب یا در جنگ تحمیلی و چه در ترورها و مدافعان حرم همگی بهشت جاوید را برای خود خریدند و پیروز واقعی شهدا هستند.

سفیر سابق جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: امروز اگر به جوانی بورسیه در بهترین دانشگاه دنیا با بهترین امکانات را نیز بدهند آیا از شرایط شهدای ما در بهشت بهتر است، این درحالی است که شهدا افرادی نبودند که جان، مال، خانواده و زندگی خود را دوست نداشته باشند بلکه برای علقه بزرگتری راهی جبهه شدند.

این مسئول اسبق اضافه کرد: امروز اسارت و شهادت شهید حججی، ایران بلکه دنیا را منقلب کرد آنجایی که یک فرد با ایمان درحالی که صحنه کربلا تداعی می‌شد توسط شقی‌ترین افراد یعنی داعش دستگیر شده اما با صلابت راه می‌رود و این صلابت نشان می‌دهد او ایمان به شهادت دارد.

 

* غلبه بر زور و زر با ایثار مدافعان حرم

وی گفت: شهدا بهشت جاوید را به دست آوردند و این ما هستیم که باید غصه از دست دادن چنین سرمایه‌ها و عزیزانی را بخوریم.

 قدیری ابیانه تصریح کرد: اما کسانی داریم که از عزیزتر از جان خود گذشتند و آن هم خانواده شهدا هستند که وجود این‌ها نعمت است و باید قدر این‌ها را بدانیم، این شهدا برای والدین خود سرمایه هستند و شفاعت می‌کنند که اگر خانواده شهدا خود را حفظ کنند در مسیری قرار دارند که خود نیز شفاعت می‌کنند.

وی افزود: ترامپ گفت هفت تریلیون دلار یعنی به اندازه 140 سال درآمد نفتی ایران در منطقه از سوریه و عراق و لبنان گرفته تا یمن و بحرین هزینه کرده و نتیجه‌ای نگرفتند حالا دشمن می‌گوید ایران طی هفت سال هفت میلیارد دلار کمک کرده یعنی یک هزارم آمریکا اما آنچه باعت پیروزی ما شده ایثارگری مدافعان حرم بوده است.

 

* پیروزی در نبرد تحمیل اراده‌ها

کارشناس برجسته مسائل استراتژیک اذعان کرد: درحالی که کشورها و گروه‌های مختلف خواهان سقوط بشار اسد در سوریه بودند اما اراده ما این بود که سوریه ساقط نشود و نشد حال آنکه ما در سوریه پیروز شدیم.

این مسئول اضافه کرد: البته برای این پیروزی بزرگ نزدیک به سه هزار شهید نیز تقدیم کردیم که در عین ناراحتی نسبت به از دست دادن بهترین یاران خود اما این رقم در قبال بزرگی این پیروزی کسب شده رقم بزرگی به شمار نمی‌آید.

وی گفت: در حالی که دشمنان قصد تجزیه عراق را داشتند افرادی هم از ایران و هم از عراق در مقابل خواسته آن‌ها ایستاده از جان خود گذشتند و آمریکا را شکست دادند تا امروز نفوذ فرهنگی ما بعد از قرن‌ها تا مدیترانه برسد.

قدیری ابیانه تأکید کرد: ما در این حمایت از ملت‌های منطقه چیزی را برای خودمان نمی‌خواهیم اما این کمک در راه خدا بلایای زیادی را از ما دور کرد که تنها تأمین امنیت ما هم اگر مطرح بود باید این کار را می‌کردیم.

 

* بازدارندگی؛ سیاست کشور

وی بازدارندگی را سیاست کشور توصیف کرد و افزود: ما سیاست بازدارندگی را برگزیدیم و قصد تجاوز به کشوری را نداریم اما اگر به ما حمله شود پاسخی 10 برابر شدیدتر از آنچه علیه ما اقدام شده را نشان می‌دهیم.

این استاد دانشگاه بیان کرد: در شرایط ناامنی منطقه اگر ادعای دشمنان نسبت به هزینه جمهوری اسلامی در منطقه را بپذیریم آیا عقل حکم نمی‌کند که برای حفظ امنیت خود این هزینه را که له ازای هر ایرانی ماهانه یک دلار گفته شده را انجام دهیم.

این مسئول اضافه کرد: امنیت امروز ما مرهون فداکاری شهدا و ایثارگران است که به وظیفه خود عمل کردند و این امنیت را برای کشور به ارمغان آوردند به گونه‌ای که امنیت ایران را هیچ کشوری در دنیا ازجمله اروپا و آمریکا نیز ندارد درحالی که ما تنها با تقدیم کمتر از سه هزار شهید دشمن را زمین‌گیر کرده و امنیت را برقرار کردیم.

 

* ابرقدرتی اسلام با اتحاد ملل مسلمان

وی گفت: دشمن اذعان می‌کند که قطب بزرگ اسلامی در جهان در حال شکل‌گیری است و از سوی دیگر اقرار می‌کنند که هژمونی آمریکا مرده است حال آنکه باید خدا را برای رئیس جمهور شدن ترامپ شکر کنیم چراکه ایجاد شکاف در خود آمریکا و اختلاف میان این کشور و هم پیمانان آن تنها یکی از فواید ریاست جمهوری این فرد است.

قدیری ابیانه اظهار کرد: شکل گیری قطب تمدن بزرگ اسلامی حاصل تلاش شهدا، هدایت رهبر انقلاب و اتحاد ملت ایران حول محور ولایت بوده که درصورت تحقق آن، اتفاقات این سال‌ها برای نسل‌های بعد کلمه به کلمه اهمیت خواهد داشت.

وی اتحاد کشورهای اسلامی را سبب بی‌نیازی از کشورهای دیگر برشمرد و افزود: اگر کشورهای اسلامی متحد شوند به ابرقدرتی تبدیل می‌شوند که قدرت‌های غربی در برابر آن‌ها ارزش و اهمیتی نخواهد داشت.

سفیر اسبق جمهوری اسلامی یادواره شهدا را عامل اقتدار کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: شهدا به یادواره‌های ما نیاز ندارند بلکه ما نیازمند یادواره شهدا هستیم تا رفتار و سلوک آن‌ها را به دنیا نشان دهیم و با ترس دشمن از حضور چنین افرادی در کشور برای خود امنیت بی‌آفرینیم.

 

* ضعیف‌ترین اسرائیل تاریخ

این مسئول اضافه کرد: روزی اسرائیل قویترین ارتش‌های عربی را به راحتی شکست داد اما امروز در برابر حماس و حزب‌الله درحالیکه از نظر تجهیزات نظامی از ارتش‌های عربی ضعیف‌تر و اسرائیل از آن دوران خود قویتر است در 33 روز، 22 روز و حتی دو روز شکست می‌خورد.

وی گفت: اسرائیل زمانی می‌توانست کشورهای عربی را شکست دهد که پرچم عرب‌گرایی بالا بود اما بعد از انقلاب اسلامی که پرچم اسلام‌گرایی بالا رفت این جبهه مقاومت بوده در تمام نبردها پیروز بوده است.

قدیری ابیانه وضعیت اسرائیل را بسیار متزلزل توصیف و تصریح کرد: امروز کشوری که روزی شعار سلطه از نیل تا فرات سر می‌داد دور خودش دیوار کشیده و امنیت ندارد، رژیم صهیونیستی رفتنی است و جوانان ما قطعاً نابودی اسرائیل را خواهند دید.

 

* تکلیف ما چیست؟

وی افزود: شهدا رفتند اما تکلیف ما چیست؟ در زمان جنگ هرکس دنبال حمایت از جبهه بود به شکلی که بعضی به خط مقدم نبرد رفتند و شهید، اسیر و زخمی شدند و برخی نیز پشتیبانی کردند.

کارشناس ارشد مسائل استراتژیک اذعان کرد: زمانی جنگ به شکل نظامی بود اما اکنون در جنگ اقتصادی هستیم که جنگ سهمگینی است و در تاریخ چنین تحریم‌هایی بی‌سابقه بوده است به شکلی که اگر یک‌بیستم این تحریم‌ها علیه هر کشور اروپایی به کار گرفته می‌شد سقوط می‌کرد اما ملت ما رو ی پا ایستاده است.

 

* شیرینی پیروزی با تحمل سختی تحریم و مقاومت

این مسئول اضافه کرد: تحریم سختی می‌آورد اما مقاومت ما را به پیروزی می‌رساند، بخش مهم این پیچ تاریخی را پشت سر گذاشته‌ایم و به جایی رسیدیم که به قول رئیس جمهور فرانسه، "غرب دیگر سلطه در جهان ندارد" و هر اتفاقی در جهان بی‌افتد پایان آن به پیروزی ما ختم می‌شود.

وی گفت: امروز آمریکا هر کشوری را تحریم کند به نفع ما است چون آن کشور در جبهه ما و در تقابل با آمریکا قرار می‌گیرد.

قدیری ابیانه در بخش دیگری از سخنان خود ابهت ملت ایران را به خاطر فداکاری شهدا دانست و تأکید کرد: دستگیری نیروهای آمریکایی و انگلیسی، توقیف نفتکش انگلیسی و انهدام پهباد بزرگ و گرانقیمت آمریکایی که شاید برای ما عادی شده باشد نشان می‌دهد که روند حوادث به نفع ما بوده و اگر جانفشانی شهدا، هدایت رهبر انقلاب و اتحاد ملت در سایه ولایت نبود این پیروزی‌ها حاصل نمی‌شد.

 

وی افزود: روزی می‌گفتیم "به نام خدایی که قویتر از ناوهای آمریکا است" اما امروز می‌گوییم "به نام خدایی که قویتر از کدخدا است" کدخدایی که ظاهراً در ذهن رئیس جمهور ما از خود خدا قویتر بوده و راه نجات ملت ایران را توسل به کدخدا می‌داند.

سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: 6 سال وقت ملت ایران را گرفت و به جایی نرسید حالا به اروپا توسل پیدا کرد اخیراً گفته با هرکه لازم باشد ملاقات می‌کنم اما شما در حدی نیستید که در خلاف سیاست‌های کشور حرکت کنید.

این مسئول با اشاره به درپیش بودن انتخابات به طرح سوالی پرداخت و اضافه کرد: شهدا به چه کسانی رأی می‌دادند، روزی امام راحل فرمود که به لیبرال‌ها و مرفهین رأی ندهید اما کسانی که امروز رأی آوردند جزو لیبرال‌ترین‌ها و مرفه‌ترین‌ها هستند.

 

* معیار اصولگرای اصلاح‌طلب

وی گفت: باید توجه کنیم که اگر انتخاب ما بد باشد خودمان ضرر کرده و اگر خوب انتخاب کنیم نفع آن به خود ما می‌رسد.

قدیری ابیانه با تأکید بر دقت در انتخاب و فرستادن افراد به مجلس اظهار کرد: ما اصولگرا و اصلاح‌طلب واقعی هستیم که بر اصول اسلامی خود پایبند بوده و اصلاحات را در اسلامی‌تر شدن جامعه می‌دانیم درحالی که آن‌ها اصلاحات را در دورتر شدن جامعه از اسلام می‌دانند.

dana.ir/news/1516958.html

۹۸/۰۶/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">