پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۲ مهر ۱۳۹۸، ۰۷:۴۵ ب.ظ

۰

گروه اقتصاد ــ سفیر اسبق ایران در مکزیک اظهار کرد: از جمله‌ موفقیت‌های نیروهای مسلح ما شامل ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس، پروژه‌های بزرگ راه‌سازی، پروژه‌های بزرگ پتروشیمی و پالایشگاهی است که باعث خنثی‌سازی بسیاری از توطئه‌ها و تحریم‌ها علیه کشور شده است.

محمدحسن قدیری‌ابیانه، سفیر اسبق ایران در مکزیک و کارشناس عالی مدیریت استراتژیک، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس، به بیان نکاتی درباره دستاوردهای اقتصادی جنگ تحمیلی برای جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: جنگ تحمیلی در شرایطی انجام شد که همه قدرت‌های مطرح جهان از جمله آمریکا، اروپا، شوروی و ارتجاع عرب و هم‌پیمانان آن از رژیم بعثی عراق حمایت می‌کردند. این قدرت‌ها همه نوع سلاح را در اختیار صدام حسین قرار دادند؛ به گونه‌ای که در پایان جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ایران، تعداد هواپیماهای عراق بیش از تعداد هواپیماهای این کشور در آغاز جنگ تحمیلی بود.

شکل‌گیری گروه‌های مهندسی در زمان جنگ تحمیلی

وی با اشاره به پیشرفت‌های نظامی کشور ادامه داد: در عین حال ابرقدرت‌ها مانع خرید ابتدایی‌ترین وسیله‌های نظامی از سوی ایران از جمله سیم خاردار می‌شدند. در طول جنگ هم دست به جنایات زیادی زدند و در نتیجه جمهوری اسلامی ایران چاره‌ای غیر از ورود به عرصه ساخت و ساز تجهیزات نظامی نداشت. لذا وارد این عرصه شد و موفق هم شد و در سایر حوزه‌های اقتصادی هم پیشرفت کرد.

قدیری‌ابیانه افزود: پیشرفت در زمینه ساخت موشک یکی از این موارد است و امروز ما به یک قدرت بزرگ موشکی تبدیل شده‌ایم. گروه‌های مختلف مهندسی در نیروهای مسلح برای برنامه‌ریزی و عملیات جنگی شکل گرفت. این گروه‌ها در زمان صلح یعنی بعد از جنگ تحمیلی نیز بیکار ننشستند و سعی کردند از امکانات و تجهیزات خودشان در جهت سازندگی کشور استفاده کنند.

موفقیت‌های اقتصادی در دوران دفاع مقدس

این کارشناس عالی مدیریت استراتژیک با اشاره به موفقیت‌های اقتصادی که از تلاش نیروهای مسلح نشئت گرفته، اظهار کرد: این نیروها در مرحله اول در زمینه بازسازی مناطق جنگی و ویران شده و در ادامه در عرصه‌های مختلف تولیدی و اقتصادی و به ویژه در صنایع و پروژه‌های بزرگ همانند ساخت سد تا کارخانجات و پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها اقدام کردند و همین باعث شده که امروز یکی از پیمانکاران بزرگ در بخش‌های مختلف، نیروهای مسلح باشند.

سفیر اسبق ایران در مکزیک درباره نقش نیروهای مسلح در مقابله با تحریم‌های اقتصادی علیه ایران گفت: البته در کشورهای مختلف نیروهای مسلح در عرصه سازندگی در زمانی که جنگ نیست مشارکت دارند. نیروهای مسلح موفقیت‌های بزرگی را در بخش‌های سازندگی به دست آوردند و توانستند در شرایط سخت اقتصادی و تحریم موفقیت‌های زیادی را کسب کنند.

وی ادامه داد: از جمله‌ موفقیت‌هایی که این نیروها توانستند کسب کنند شامل ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس و پروژه‌های بزرگ راه‌سازی، پروژه‌های بزرگ پتروشیمی و پالایشگاهی است که باعث خنثی‌سازی بسیاری از توطئه‌ها و تحریم‌ها علیه کشور ما شده و حتی در شرایطی که دولت توان مالی پرداخت هزینه‌های این شرکت‌های نظامی را نداشته است این‌ها به کار خودشان ادامه دادند و کار را متوقف نکردند و الان هم بابت پروژه‌هایی که انجام شده است از طلبکاران بزرگ دولت محسوب می‌شود.

قدیری‌ابیانه با بیان اینکه متخصصان و نیروهای ماهر زیادی از سوی نیروهای مسلح ایران تربیت شده‌اند، افزود: در این راستا نیروهای زیادی هم در این پروژه‌ها تربیت شدند و کسب مهارت کردند و در حوزه‌های مختلفی وارد عرصه سازندگی شدند. البته پروژه‌هایی که نیروهای مسلح اجرا کردند آن قدر وسیع و گسترده است که نیاز داشتند از متخصصان غیرنظامی هم در این راستا استفاده کنند.

آموزش مهارت‌های اشتغال به سربازان

سفیر اسبق ایران در مکزیک با اشاره به نقش نیروهای مسلح کشورمان در ایجاد اشتغال، ادامه داد: البته در این رابطه اقداماتی صورت گرفته است و نیروهای زیادی به کار گرفته شده‌اند و بخش زیادی از مشکلات مربوط به عدم اشتغال را نیروهای مسلح برطرف کرده‌اند.

این کارشناس عالی مدیریت استراتژیک در پایان اظهار کرد: اقدام جدیدی که در نیروهای مسلح آغاز شده این است که برای سربازانی که دوره سربازی خود را می‌گذرانند این امکان فراهم شده است تا دوره‌هایی را آموزش ببینند و مهارت‌هایی را در زمینه‌های مختلف کسب کنند که بعد از دوره سربازی بتوانند از این مهارت‌ها برای ایجاد اشتغال و گذران زندگی خودشان استفاده کنند. این هم اقدام بسیار ارزنده‌ای است و نتایج بسیار خوبی را به بار خواهد آورد.

iqna.ir/fa/news/3844389

۹۸/۰۷/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">