پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۸، ۰۱:۳۶ ق.ظ

۰

یادآوری نوع مرگ هاشمی تندروی نیست، «استخر فرح در انتظارت» یعنی هر کسی روزی می‌میرد

 ۱۳۹۸/۰۸/۲۱

اصولگرایان همچنان در پیچ و خم اتحاد انتخاباتی سیر می‌کنند و اخبار واصله حکایت از آن دارد که نمی‌توانند با لیستی واحد در انتخابات مجلس یازدهم وارد رقابت شوند. از این رو این سوال در اذهان سیاسیون طرح می‌شود که «جریان اصولگرایی با چه سازوکاری در انتخابات دوم اسفند 98 شرکت خواهد کرد؟»

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمدحسن قدیری‌ابیانه، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با گفتن اینکه «مسیر، حرکت و هدف یکی است» ابراز امیدواری کرد که اصولگراها با لیستی واحد در انتخابات شرکت کنند.

اصولگرایان در آرامش در حال پیگیری‌‌‌ کار انتخابات هستند

*ظاهراً اتحاد همچنان برای اصولگرایان احتمال محال است.

چطور؟ اصولگرایان در آرامش در حال پیگیری‌های کار انتخابات هستند و ان‌شاءالله در شرایطی خوب وارد انتخابات مجلس خواهند شد. نمی‌دانم منظور شما چیست که اتحاد را برای اصولگرایان امری محال می‌دانید.

*اینکه در لیست قم علی لاریجانی از قلم می‌افتد و آقای آقاتهرانی به عنوان دبیر کل جبهه پایداری اعلام می‌کند در صورت مشاهده رفتارهایی که نشان از پدرخواندگی دارد خود را ملزم به اتحاد نخواهد دید، نشانه‌هایی از انشقاق نیست؟

تا امروز هیچ کاری انجام نشده است که کسی یا کسانی ادعا کنند پدرخواندگی وجود دارد. در ضمن، هنوز تا موعد داغ شدن بحث‌های انتخاباتی خیلی مانده است و به همین دلیل هر نوع برداشتی نمی‌تواند منطبق بر واقعیت باشد. اینکه آقای لاریجانی در لیست قرار نگرفته است هم خب شاید گروه‌های دیگر به این تصمیم برسند که ایشان را وارد لیست خود کنند. ان‌شاءالله همه اصولگرایان می‌نشینند و با هم سر یک لیست مشترک به تفاهم می‌رسند.

√ آقای قالیباف هم در چارچوب اصولگرایان هستند

*آقای قالیباف نیز همچنان اصرار به طرح «نواصولگرایی» دارد.

هر کسی فکر و طرحی برای ادامه فعالیت‌های خودش دارد. آقای قالیباف هم در چارچوب اصولگرایان هستند و اگر نواصولگرایی یا مساله دیگری را مطرح می‌کنند، دلیلش این است که لزوماً همه نباید در بحث‌های مختلف مثل هم فکر کنند. مهم این است که مسیر، حرکت و هدف یکی است. امیدواریم در روز انتخابات اصولگرایان با یک لیست به انتظار رأی مردم بنشینند.

*امیدواری‌ای که زیاد هم نمی‌توان به آن خوش‌بین بود؟

چرا این حرف را می‌زنید؟ اصولگرایان برایشان مهم است که به اتحاد برسند و ان‌شاءالله هم می‌رسند.

√ نقدها و اعتراض‌هایی را هم به لاریجانی وارد می‌دانم

*یعنی می‌توان همنشینی طیف لاریجانی و پایداری‌چی‌ها را متصور شد؟

بعضی‌ها لاریجانی را اصولگرا می‌دانند و بعضی‌ها می‌گویند ایشان کمی تخطی کرده است. باید منتظر بمانیم و ببینیم لاریجانی در لیست نهایی خواهد بود یا نه. من مشخصاً آقای لاریجانی را به امثال احمدی‌نژاد، روحانی و عارف ترجیح می‌دهم. اما نقدها و اعتراض‌هایی را هم به ایشان وارد می‌دانم. مثل تصویب مساله مهمی به نام برجام که به طرز عجیبی در 20 دقیقه رأی آورد.

البته از آنجا که قرار نیست در قم یا لاریجان رأی بدهم، نظرم درباره حضور آقای لاریجانی در انتخابات مهم نیست. برای من ولایتمداری مهم است ولاغیر.

√با نفاق خودشان را ولایتمدار نشان می‌دهند

*متر و معیار ولایتمداری از نظر شما چیست؟

من آقای روحانی را ولایتمدار نمی‌دانم. بعضی‌ها با نفاق خودشان را ولایتمدار نشان می‌دهند.

√ *روحانی تنفیذ رهبری را دارد.

خاتمی هم تنفیذ رهبری و بنی‌صدر هم تنفیذ امام را داشت. من هیچ‌کدام از این 2 نفر را ولایتمدار نمی‌دانم.

√ همه یک روز می‌میرند

*بهتر است از این بحث خارج شویم. نظرتان درباره رفتارهای تندی چون در دست گرفتن پلاکاردی با مضمون «استخر فرح در انتظارت» چیست؟

هیچ. خب، همه یک روز می‌میرند و «استخر فرح در انتظارت» هم به این معنی است که هر کسی یک روز می‌میرد. حالا اگر کسی این را تهدید می‌داند تا عوام‌فریبی کند، بحث دیگری است.

√ *شما واقعاً به این حرف‌تان اعتقاد دارید؟

بله. آقای هاشمی در 84 سالگی در استخر سکته کردند و از دنیا رفتند. همه می‌میرند، من و شما هم می‌میریم و یادآوری این نباید تندروی تلقی شود.

√ تندروی این است که آقای روحانی دم از مذاکره بزند

*درست است در شرایطی که مردم گرفتارند و کشور مشکلات زیادی دارد، عده‌ای مدام بر طبل تندروی بکوبند و ساز مخالف کوک کنند؟

تندروی اصرار دولتی‌ها برای پیوستن به FATF است. تندروی این است که آقای روحانی دم از مذاکره بزند و بخواهد با آمریکا وارد گفت‌وگو شود.

 *اما امام حسین هم چهار بار با یزید و عمر بن سعد وارد مذاکره شد.

اصلاً چنین چیزی نیست. امام حسین یزیدیان را به حق دعوت کرد و مذاکره‌ای در کار نبود.

shahrekhabar.com/political/157354848058831

۹۸/۰۸/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">