پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۸، ۰۸:۰۹ ب.ظ

۰

محمدحسن قدیری ابیانه» کارشناس مسائل راهبردی در رادیو اقتصاد گفت: موافق اصلاح قیمت حامل های انرژی به معنی افزایش و واقعی شدن قیمت سوخت است.

وی افزود: موضع بنده از نظر سیاسی با موضع دولت یکسان نیست بنابراین اگر دفاعی از افزایش قیمت سوخت صورت می‌گیرد به هیچ وجه به معنای طرفداری از دولت نخواهد بود.

این کارشناس مسائل راهبردی با اشاره به اینکه افزایش قیمت سوخت به صلاح کشور است، گفت: منابع نفت و گاز متعلق به همه مردم ایران است.

وی در ادامه افزود: بطورکلی هرکس شناسنامه ایرانی دارد صاحب این نفت و گازی است که در زیر زمین کشور است.

وی با اشاره به اینکه پول در اختیار دولت نیز متعلق به همین مردم است، اظهارداشت: پالایشگاه ها و واحدهای پتروشیمی نیز با پول دولت ساخته شده پس فرآورده های نفتی مربوط به مردم است.

قدیری ابیانه تصریح کرد: همه ایرانی ها در این منابع اعم از فقیر و غنی صاحب حق هستند اما به اندازه مساوی نه اینکه هرکسی بیشتر مصرف کند.

وی به رادیو توضیح داد: اگر نفت بشکه ای 60 دلار و نرخ هر دلار 12 هزار تومان در نظر گرفته شود هر لیتر نفت خام چهار هزار و 500 تومان روی ریل صادرات قرار می گیرد.

این کارشناس مسائل راهبردی گفت: هم اکنون قیمت هر لیتر بنزین در ایران با احتساب تمامی هزینه ها اعم از هزینه پالایش، انبارداری، حمل و نقل و توزیع 9 هزار تومان تمام می شود و بابت هر لیتر بنزین هشت هزار تومان یارانه اختصاص می‌یابد.

وی افزود: روزانه بیش از 80 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می شود که دستکم حق هر ایرانی از این بنزین روزی یک لیتر است.

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه یارانه روزانه و ماهانه یک لیتر بنزین در کشور به ترتیب 8 و 240 هزار تومان است، افزود: این حق هر ایرانی از شیرخواره تا افراد مسن است.

وی تصریح کرد: متاسفانه دولت این حق را گرفته و فقط به مصرف کنندگان بنزین می دهد.

این کارشناس مسائل راهبردی یادآورشد: برای مثال کسانی که 50 لیتر بنزین مصرف می کنند در واقع 400 هزار تومان از یارانه بهره‌مند می‌شوند که معادل یارانه 8 تا 9 ماه یک فرد است حال سئوال اینکه دولت با چه حقی دست توی جیب بیت‌المال عمومی کرده و چنین یارانه کلانی را به مصرف کنندگان سوخت پرداخت می کند.

b2n.ir/428552

۹۸/۰۸/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">