پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۷ دی ۱۳۹۸، ۰۶:۴۸ ق.ظ

۰

قدیری ابیانه در مصاحبه با کیهان👈وعده‌های غیرکارشناسانه دولت دوازدهم

📰وضعیت نظارت و کنترل بر قیمت‌ها بعد از افزایش قیمت بنزین-

📰بی‌تدبیری مدیران اجرایی و مشقت‌های معیشتی مردم

👈بخشی از گزارش کیهان👇

«دکتر محمد حسن قدیری ابیانه‌» دکترای مدیریت استراتژیک وسفیر سابق ایران در مکزیک و ایتالیا در گفت‌وگو با گزارشگر روزنامه کیهان می‌گوید: «ادعایی که دولت مانع افزایش قیمت‌ها پس از افزایش قیمت بنزین، خواهد شد از ابتدا بی‌اساس بوده است. اما این مقدار افزایش قیمت که شاهد آن بودیم، ناشی از افزایش قیمت بنزین نیست بلکه بخشی از آن به دلیل کاهش ارزش پول ملی ماست.»

وی در ادامه می‌گوید: «یکی از دلایل کاهش ارزش پول ملی ما فتنه‌ای است که به پا شد و خسارات زیادی به بار آورد. هر خسارتی اعم از مالی، املاکی، عمومی و خصوصی این از ثروت کشور ما کم می‌شود و هزینه می‌شود و در نتیجه ارزش پول ما کاهش می‌یابد. خواه این اتفاقات بر اثر فتنه باشد و خواه بر اثر سیل و زلزله و یا تحریم که در اثر تحریم صادرات نفت ما کاهش یافته و این نتیجه اقتصادی است که متکی به صادرات نفت خام است.»

دکتر قدیری ابیانه می‌افزاید: «مسائل سیاسی هم در کاهش ارزش پول ما تاثیر دارد. یعنی دشمن با این فتنه‌ای که بر پا شده امیدوار شد که تحریم‌هایش اثر دارد و می‌تواند موجب بروز فتنه و ایجاد خسارت شود. همین اطمینان به دشمن هم باعث تشدید فشارهای بیشتری شد و هم کاهش ارزش پول ملی را به دنبال داشت. اما اگر فقط افزایش قیمت سوخت بود، باید منجر به افزایش ارزش پول ملی ما می‌شد نه کاهش آن. چرا که طبق گزارشات اخیر با همین مقدار افزایش قیمت، حدود 20 میلیون لیتر مصرف بنزین کاهش پیدا کرده است، یعنی جلوی بخشی از اسراف گرفته شده. از ابتدا اعلام کردم که از این تصمیم دولت حمایت منتقدانه دارم. معتقدم نفس افزایش قیمت بنزین باید صورت می‌گرفت و هنوز هم باید صورت بگیرد اما شیوه اجرای آن قابل نقد جدی است.»

وی تأکید می‌‌کند: «قیمت تمام شده بنزین و نفت سفید و گازوئیل لیتری 8 هزار تومان است که قبلا بنزین لیتری هزار تومان بود و الان 60 لیتر بنزین لیتری 1500 تومان و آزاد آن هم لیتری 3000 تومان است. یعنی هر کس ماشین دارد بابت آن 60 لیتر بنزین سهمیه‌ای‌اش 390 هزار تومان یارانه می‌گیرد که معادل یارانه 8/5 نفر است که هر کدام 45 هزار تومان می‌گیرند و اگر از بنزین آزاد استفاده کند لیتری 5000 تومان یارانه می‌گیرد. یعنی 250 هزار تومان برای ۵۰ لیتر بنزین آزاد یارانه می‌گیرد معادل 5/5 نفر و این عادلانه نیست. خصوصا که این یارانه از جیب کسانی که ماشین ندارند و محرومند و حتی جاده هم ندارند پرداخت می‌شود و عدالت حکم می‌کند که فقرا اگر سهم بیشتری نبرند حداقل با قشر ثروتمند مساوی باشند.»

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا تصریح می‌کند: « یارانه بنزین 10 درصد جمعیت کشور که از همه ثروتمند‌تر هستند 23 برابر 10 درصد از فقیرترین‌های کشور است! و این به هیچ عنوان برای کشور ما مطلوب نیست و محرومین باید به حق‌شان از بیت‌المال عمومی برسند. بنابراین نفس افزایش قیمت بنزین خوب است اما نحوه اجرای این طرح متأسفانه اشتباه بود و همچنین چرا همزمان با افزایش قیمت بنزین یارانه‌ به حساب مردم واریز نشده بود و چرا دولت بعد از آن تدابیر لازم را انجام نداده بود.»

وی در ادامه می‌گوید: «سخن رئیس‌جمهور در خصوص اینکه خواب بودند و یا این که خواسته‌اند که به ایشان نگویند، این یعنی اوج بی‌تدبیری، اگر صحت داشته باشد، یعنی ایشان به عنوان رئیس‌جمهور، رئیس هیئت دولت، رئیس شورای عالی امنیت ملی که به گفته خودشان پیش‌بینی می‌کردند که حتی خسارات بیشتر از این‌ها باشد و کشورهای خارجی هم از جمله اردوغان، حشدالشعبی، حزب‌الله و مراکزی دیگر هشدار چنین آشوبی در ایران را داده بودند، چطور ممکن است رئیس شورای امنیت ملی بگوید که نمی‌خواهد این‌ها را بداند و صبح که از خواب بیدار شده، با خبر گشته است!»

دکتر قدیری ابیانه می‌افزاید: «سخن رئیس دولت یا کذب است که البته این دولت کذاب‌ترین دولت بعد از انقلاب است که این هم خودش جرم بزرگی است و یا حقیقت را گفته‌اند که بسیار وخیم‌تر است و نشان می‌دهد که ایشان که اختیارات بیشتری را می‌خواهند. ایشان با این حجم از اختیارات خواب را بر نظارت بر اجرای امور ترجیح می‌دهند که جرم این هم سنگین‌تر است! گرچه دروغ کلید هر پلیدی است.»

👈گزارش کامل کیهان👇

kayhan.ir/fa/issue/1753/5

Www.ghadiri.ir

@ghadiri1404

@Gozideha1404

۹۸/۱۰/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">