پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۸، ۰۱:۵۸ ق.ظ

۰

قدیری‌ابیانه کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه می‌توان در مقابل اجرای مکانیزم ماشه موضوع خروج از ان‌پی‌تی را مطرح کرد، گفت: اما نحوه خروج از آن باید با ملاحظات دیپلماتیک همراه باشد.

محمدحسن قدیری‌ابیانه در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، اظهار کرد: آقای روحانی چندین بار گفته بود که براساس برجام بعد از پایان محدودیت‌ها خواهیم توانست به خرید و فروش سلاح در عرصه جهانی بپردازیم، اما این خیال باطلی بود که رئیس جمهور داشت؛ چون اروپایی‌ها به هر نحوی که شده، مکانیزم ماشه را قبل از پایان محدودیت‌ها فعال و تمامی تحریم‌ها را باز می‌گردانند.

وی افزود: براساس مکانیزم ماشه که در برجام پیش‌بینی شده و تعجب‌برانگیز است که هیئت ایرانی به آن تن داده، هر یک از کشورهای عضو 1+5 در صورتی‌که مایل باشند حتی بدون هیچ‌گونه بهانه‌ای می‌توانند این مکانیزم را به کار بیندارند و موضوع تحریم‌های ایران شورای امنیت مجددا به طور اتوماتیک برقرار گردد.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: باید از هیئت دیپلماتیک پرسید که این چه ذلتی است که در برجام پذیرفتند؟ ما اگر شکایت کنیم و دلایلمان را هم ارائه دهیم و حتی اگر به تمام تعهداتمان هم عمل کنیم، مکانیزم ماشه دوباره علیه جمهوری اسلامی به کار خواهد رفت.

قدیری‌ابیانه گفت: متأسفانه هیئت دیپلماتیک هیچ ضمانتی از طرف مقابل برای عمل به تعهداتشان دریافت نکردند، ولی در مقابل به طرف اروپایی راجع به همه چیز بیشترین ضمانت را داده‌اند.

وی با بیان اینکه برجام یک توافق چندجانبه بوده و باید همه به آن عمل کنند، خاطرنشان کرد: قرار نیست که فقط جمهوری اسلامی به تعهدات برجامی خود عمل کند و اروپا دست روی دست بگذارد، در مقابل نقض عهد آمریکا سکوت کند و نتواند اجرای تعهد را انجام دهد.

سفیر سابق کشورمان در مکزیک با بیان اینکه در مقابل اجرای مکانیزم ماشه، می‌توانیم خروج از ان‌پی‌تی را مطرح کنیم، یادآور شد: اما نحوه خروج از آن باید با ملاحظات دیپلماتیک همراه باشد؛ یعنی به جای اینکه بگوییم از ان‌پی‌تی خارج می‌شویم، عمل به آن را معلق می‌کنیم و زمانی عمل مجدد به آن را بررسی خواهیم کرد که رژیم صهیونیستی به این معاهده بپیوندد و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم بر فعالیت هسته‌ای این رژیم غاصب نظارت و گزارش آن را ارائه کند که این آژانس هرگز چنین کاری را انجام نخواهد داد. در واقع با این کار تمام توجهات را از خروجمان از ان‌پی‌تی به سوی عدم تعهدات هسته‌ای رژیم صهیونیستی و عدم بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از مراکز هسته‌ای این رژیم معطوف خواهیم کرد؛ بنابراین این می‌تواند ابزاری در راستای تاکتیک تبلیغاتی بین‌المللی جمهوری اسلامی محسوب شود.

قدیری‌ابیانه گفت: موضوع خروج ایران از ان‌پی‌تی، دلهره‌ای در میان اروپایی‌ها به وجود خواهد آورد و این دلهره می‌تواند ضمانت کار به حساب آید، اما در این بین فقط باید مطمئن باشیم که چین و روسیه علیه ایران دست به تصویب قطعنامه‌ی جدیدی علیه کشورمان نخواهند زد.

ana.ir/fa/news-amp/15/466867

۹۸/۱۰/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">