پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۵۰ ق.ظ

۰

دی ۲۹, ۱۳۹۸: قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی گفت: برجام یک توافق افتضاح و بیش از یک توافق مرده است که متأسفانه دولت می‌خواهد این جسد را به صورت مومیایی نگاه دارد تا آن را زنده قلمداد کند؛ چون آن را تنها دستاورد خود عنوان می‌کند.

محمدحسن قدیری‌ابیانه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شبکه خبری تهران نیوز، درباره تصمیم اروپایی‌ها در فعال‌سازی مکانیزم ماشه اظهار کرد: از قبل هم مشخص بود که اروپایی‌ها به هر نحوی شده، مکانیزم ماشه را قبل از پایان محدودیت‌های برجام فعال و تمامی تحریم‌ها را باز می‌گردانند.

وی با بیان اینکه براساس مکانیزم ماشه هر یک از کشورهای عضو برجام بدون هیچ‌گونه بهانه‌ای می‌توانند پرونده ایران در شورای امنیت را به جریان بیندازند تا تحریم‌ها دوباره بازگردد، گفت: و اگر شکایت هم کنیم و ادله بیاوریم که به تعهداتمان عمل کردیم، دوباره مکانیزم ماشه کشورمان اعمال خواهد شد.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در زمان امضای برجام ضمانتی خاص از طرف اروپایی دریافت نشد، خاطرنشان کرد: تمامی تعهداتی که در مذاکرات داده شد، یک‌طرفه و آن هم از جانب ما بوده است.

مکانیزم ماشه و بازگشت تحریم‌های شورای امنیت

قدیری‌ابیانه با اشاره به اینکه در این وضعیت دولت باید اروپایی‌ها را با کارت NPT بر سر عقل بیاورد، یادآور شد: بهتر است موضوع خروج از ان‌پی‌تی در صورت اجرای مکانیزم ماشه مطرح شود، اما این مسئله خیلی اهمیتی نخواهد داشت؛ چون استفاده از مکانیزم ماشه ۱۰۰ درصد قطعی خواهد بود و اروپایی‌ها اجازه نخواهند داد که ما پس از پایان محدودیت‌های برجامی بتوانیم آزادانه سلاح خرید و فروش کنیم و کاری خواهند که تحریم‌ها دوباره بازگردد.

وی ادامه داد: اروپایی‌ها درصدد این هستند تا تعلیق دوباره تحریم‌ها را به مذاکره مجدد، این بار با آمریکا و طبق خواست آنها منوط کنند.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک در پاسخ به اظهارات برخی از مسئولان و شخصیت‌های سیاسی که می‌گویند دولت باید مدارا کند تا دوره ترامپ تمام شود و یک دموکرات در آمریکا بر روی کار بیاید، گفت: چیزی که آقای جان کری هم گفته بود این است که جمهوری اسلامی ایران نباید فکر کند با روی کار آمدن یک دموکرات، آمریکا به برجام باز خواهد گشت و به تمام بندهای آن عمل می‌کند، بلکه برجام برای گذشته است و دوباره باید یک توافق جدید امضا شود؛ لذا در این مسئله بین استراتژی جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها تفاوتی وجود ندارد، مگر در تاکتیکشان تفاوتی وجود داشته باشد.

دولت دست از جسد برجام هم بر نمی‌دارد

قدیری‌ابیانه در پاسخ به این پرسش که آیا برجام با اجرای مکانیزم ماشه به پایان عمر خود نزدیک شده است؟ تصریح کرد: برجام یک توافقی بیش از یک توافق مرده است. متأسفانه دولت می‌خواهد این جسد را به صورت مومیایی نگاه دارد تا آن را زنده قلمداد کند؛ چون تنها دستاورد دولت در این ۶ سال فقط همین برجام بود؛ در صورتی که برجام یک دستاورد نیست، بلکه یک افتضاح است.

وی گفت: متأسفانه دولت جرات پذیرش اشتباه و عذرخواهی از ملت را ندارد و ضروری است که اعضای هیئت دولت و شخص رئیس جمهور یک دوره اخلاقی نزد سردار امیرعلی حاجی‌زاده (فرمانده هوافضای سپاه) بگذرانند.

tehrannews.ir/?p=555352

۹۸/۱۰/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">