پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۴۵ ق.ظ

۱

قدیری‌ابیانه: روحانی اصرار داشت که ایران بخشی از تمامیت ارضی خود را واگذار کند/ ولایتی زیر بار این ننگ نرفت و مقاومت کرد

 سه شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۸

سفیر سابق کشورمان در استرالیا گفت: به‌عنوان کسی که عضو ستاد ۵۹۸ بود، شهادت می‌دهم که آقای روحانی اصرار داشت که جمهوری اسلامی ایران بخشی از تمامیت ارضی خویش واگذار کند، ولی آقای ولایتی، وزیر امور خارجه وقت زیر بار این ننگ نرفت و مقاومت کرد.

محمدحسن قدیری‌‌ابیانه در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره اظهارات روحانی در جمع استانداران و فرمانداران سراسر کشور اظهار کرد: ادعای دیوار کشیدن دور کشور توسط جناح رقیب مثل ادعای احمقانه دیوار کشیدن در پیاده‌روها بود.

وی با بیان اینکه ایران منعی برای روابط با سایر کشورها به غیر از رژیم اشغالگر قدس و آمریکا ندارد، گفت: روحانی ادعا می‌کرد که مذاکره می‌داند و زبان دنیا را می‌فهمد و مدعی بود که می‌خواهد به گذرنامه ایرانی اعتبار ببخشد، حال آنکه اعتبار گذرنامه سیاسی ایران را هم از بین برد؛ به‌نحوی که به وزیر امور خارجه کشورمان برای حضور در سازمان ملل متحد اجازه داده نمی‌شود.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: روحانی ادعا می‌کرد که با برجام می‌خواهد تحریم‌ها را از بین ببرد، اما نه‌تنها تحریم‌ها در دوران اوباما و ترامپ از بین نرفت، بلکه بر تحریم‌ها افزوده شد.

قدیری‌ابیانه با بیان اینکه روحانی هر ادعایی کرد عکس آن اتفاق افتاد، یادآور شد: با آمریکا مذاکره کرد ولی نتیجه عکس گرفت و امضای جان کری را ضمانت نامید در حالی‌که هیچ تضمینی از آمریکا نگرفته بودند.

وی بیان کرد: بنده به‌عنوان کسی که عضو ستاد پیگیری قطعنامه ۵۹۸ سازمان ملل بود، شهادت می‌دهم که آقای روحانی اصرار داشت که ایران از بخشی از تمامیت ارضی خویش صرف‌نظر کند، ولی آقای ولایتی، وزیر امور خارجه وقت زیر بار این ننگ نرفت و مقاومت شدیدی کرد.

سفیر سابق کشورمان در مکزیک با بیان اینکه آقای روحانی در سیاست خارجی فقط می‌تواند امتیاز دهد نه اینکه امتیازی بگیرد، گفت: ایشان ۶ سال کشور را معطل برجام کردند و به دروغ ادعا کردند که با برجام تحریم‌ها لغو شده است؛ در حالی‌که تحریم‌ها فقط معلق شده بود. به مکانیزم ماشه در برجام تَن دادند که به معنی آن است هرکدام از کشورهای عضو ۱+۵ می‌توانند تمام قطعنامه‌های شورای امنیت علیه ایران را بدون رأی‌گیری در این شورا بازگردانند.

قدیری‌ابیانه ادامه داد: بعد از خروج آمریکا از برجام به اروپا امید بستند؛ در حالی‌که برای صاحب‌نظران واضح بود که اروپا رابطه هزار و ۴۰۰ میلیارد دلاری با آمریکا را فدای رابطه ۲۰ میلیارد دلاری با ایران نخواهد کرد.

وی افزود: ظاهراً آقای روحانی هنوز هم دست از توهم‌پراکنی برنداشته‌اند و حاضر نیست اعلام کند که توانایی اداره کشور را ندارد. او گفته است نمی‌تواند بدون رابطه با خارج، کشور را اداره کند؛ در حالی‌که در این مدت حتی با آمریکا مذاکره کرد و هم‌اکنون منعی برای رابطه با اروپا و سایر کشورها به غیر آمریکا و رژیم صهیونیستی وجود ندارد، ولی واقعیت این است که او نمی‌داند چطور کشور را باید اداره کند.

سفیر سابق کشورمان در استرالیا با بیان اینکه اصولگرایان هیچ‌گاه داشتن رابطه با غرب را در هیچ دوره‌ای نفی نکردند، گفت: اما آنها بر رعایت عزت، حکمت و مصلحت ملت ایران در مذاکرات خارجی همواره تأکید می‌کنند.

قدیری‌ابیانه بیان کرد: واقعیت این است که آقای روحانی از دیپلماسی فقط مذاکره را می‌فهمد و حتی توان بده‌بستان را هم ندارد؛ یعنی فقط می‌تواند امتیاز دهد. او کسی است که از عاشورا هم درس مذاکره را برداشت می‌کند و می‌گوید پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌توان مورد نقد قرار داد، اما وقتی خود او مورد نقد قرار می‌گیرد، منقدان را به جهنم حواله می‌کند.

وی گفت: بهتر است آقای روحانی به‌جای فرافکنی رسماً‌ از ملت ایران عذرخواهی کند، ولی با تکبری که از او سراغ دارم، چنین نخواهد کرد.

به گزارش آنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور با کنایه به اصولگرایان گفت: «برخی می‌خواهند دور ایران را دیوار بکشند و بگویند ایران یک جزیره منزوی است. می‌خواهند ما را از دنیا جدا کنند. هر کسی می‌خواهد ما را از دنیا جدا کند فردا باید پاسخگو باشد».

۹۸/۱۱/۰۸

نظرات  (۱)

الهی که هرچه زودتر از شر این رئیس جمهور رها شویم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">