پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۱۲ ق.ظ

۰

سفیر پیشین ایران در استرالیا و مکزیک با اشاره به تأثیر حضور گسترده مردم در انتخابات بر ناامیدسازی دشمنان، گفت: حضور هر ایرانی در انتخابات کشور را از اعزام نیروی رزمنده بی‌نیاز می‌کند و می‌توان گفت که مشارکت حداکثری یکی از صحنه‌های نمایش انتقام سخت مردم ایران از آمریکایی‌هاست.

محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس عالی مدیریت استراتژیک و سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات برای جمهوری اسلامی ایران و تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر حضور همه ایرانیان از طیف‌ها و سلایق مختلف گفت: در هر کشوری ملاک پیروزی در انتخابات، اکثریت شرکت‌کنندگان است نه اکثریت دارندگان حق رأی. در حقیقت کسانی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند حق انتخاب خود را به کسانی که شرکت می‌کنند واگذار می‌کنند. 

مقبولیت مجلس وابسته به حضور حداکثری است

وی ادامه داد: کسانی که به خاطر نارضایتی و اعتراض به وضعیت فعلی نمی‌خواهند در انتخابات شرکت کنند ابتدا باید نسبت به رأی خود گلایه کنند، چون کسانی که بر رأس امور در دولت و مجلس و شورای شهر هستند به واسطه رأی همین مردم به این سمت‌ها رسیده‌اند. بنابراین مردم حتما باید از این حق انتخاب و مشارکت استفاده کنند و نمایندگان خود را انتخاب کنند و با دقت بیشتر در انتخاب، افرادی را برگزینند که فردا موجب ناامیدی آنها نشوند.

قدیری ابیانه اظهار کرد: البته در کشورهای غربی که مشارکت حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد است کسی بیان نمی‌کند مشروعیت آن نظام سیاسی زیر سؤال رفته اما در ایران اینگونه نیست و مقبولیت مدیران با میزان حضور مردم در انتخابات سنجیده می‌شود و این به خاطر آن است که کشور ما در معرض توطئه‌ها و تهدیدات مختلف تبلیغاتی، اقتصادی و امنیتی قرار دارد و دشمنان زیادی در سطح جهان و منطقه دارد. لذا حضور گسترده مردم در انتخابات این دشمنان را ناامید می‌کند.

ناامیدسازی دشمنان؛ دستاورد مهم حضور گسترده در انتخابات

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا بیان کرد: امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها بیش از چهل سال است که مرتب مطرح می‌کنند نظام جمهوری اسلامی شش ماه تا یکسال دیگر سرنگون می‌شود لذا اگر آنها واقعا این امر را باور کنند بر تلاش‌های خود جهت سرنگونی نظام می‌افزایند. اما اگر مطمئن شوند که موفق به براندازی نمی‌شوند، ناامید شده و طرح‌های آنان خنثی می‌شود و مشارکت حداکثری عامل و مؤلفه اصلی ناامیدسازی دشمنان ایران و جمهوری اسلامی است.

وی ابراز کرد: البته پیش از انتخابات دوم اسفندماه مجلس، راهپیمایی ۲۲ بهمن و مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی با مشارکت عظیم مردم برگزار شد که انعکاس زیادی در رسانه‌های غربی پیدا کرد و باعث شد این تحلیل در خود آمریکا و اروپا شکل بگیرد که فشار بر ایران تأثیر ندارد و ایران در مقابل تهدیدات به پشتوانه حمایت مردم محکم ایستاده است. همین مسئله موجب شد که وقتی ایران پهپاد جاسوسی فوق پیشرفته امریکا و پایگاه هوایی عین الاسد را مورد حمله قرار داد، آمریکایی‌ها پاسخی ندهند چون فهمیدند پاسخ به ایران عواقب خیلی وخیم‌تری خواهد داشت.

قدیری ابیانه یادآور شد: یکی دیگر از عرصه‌هایی که تهدیدات و فشارهای دشمن را ناکام می‌گذارد حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی است. حضور هر ایرانی در انتخابات کشور را از اعزام یک نیروی رزمنده بی‌نیاز کند و به نوعی می‌توان گفت مشارکت حداکثری یکی از صحنه‌های نمایش انتقام سخت مردم ایران از آمریکایی‌هاست.

اصلاح انتخاب، نه عدم مشارکت در انتخابات 

وی اظهار کرد: براین اساس شرکت نکردن در انتخابات راه حل نیست بلکه راه حل اصلاح انتخاب است. لذا باید به کسانی رأی داد که کاملا قابل اعتماد باشند. براین اساس روز دوم اسفند شب قدر کشور برای چهار سال آینده است و این به خاطر تأثیر مجلس بر مسیر حرکت کشور است که از جمله آنها تأثیر بر مسئله فساد است؛ مجلس می‌تواند مبارز سرسخت با فساد یا شریک فساد باشد و این به انتخاب مردم بستگی دارد.

قدیری ابیانه درباره تأثیر منفی تعدد لیست‌های جریان‌های سیاسی و عدم ارائه برنامه مشخص به مردم برای تحقق انتخاب آگاهانه گفت: تأخیر در اعلام لیست‌ها برای رسیدن به وحدت بود که محقق هم نشد و همین امر موجب کثرت لیست‌ها شد. این به خاطر آن است که احزاب کشور برنامه‌محور نیستند. در حالی که در سایر کشورها مردم می‌دانند تفاوت احزاب مختلف در مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی چیست.

وی بیان کرد: در کشور ما همه شعار مبارزه با فساد، گرانی و رفع بیکاری را می‌دهند ولی راه رسیدن به شعارها را مشخص نمی‌کنند. نماینده مجلس نمی‌تواند شعاری بدهد که جزو وظایف و اختیاراتش نیست ولی بعضا این مسئله دیده می‌شود.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان اظهار کرد: راه اینکه این نقص برطرف شود اصلاح قانون انتخابات است و در عین حال باید نظارت مستمر بر رفتار نمایندگان و کنار گذاشتن آنها در صورت بروز فساد در همان دوره نمایندگی انجام شود. متأسفانه همین الان که برخی نمایندگان به خاطر فساد رد صلاحیت شده‌اند تا روز اخر دوره خود فعالیت می‌کنند و این نقص قانون است.

گفت‌وگو از مهدی مخبری

iqna.ir/fa/news/3879506

۹۸/۱۱/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">