پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۰۷:۲۶ ب.ظ

۰

درس هایی از مقابله مکزیک با همه گیری آنفولانزای خوکی از زبان سفیر اسبق ایران

سفیر اسبق ایران در مکزیک با تاکید بر اینکه مردم باید ویروس کرونا را جدی بگیرند، گفت: مردم برای عبور از ویروس باید در منزل بمانند و رعایت کامل کنند.

محمدحسن قدیری ابیانه سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: بنده از سال 86 تا 89 سفیر ایران در مکزیک بودم؛ در این زمان آنفولانزای خوکی در مکزیک رایج شد و تمام اقتصاد آنجا را تقریبا متوقف کرد.

وی افزود: سالانه 25 میلیون نفر فقط از آمریکا به عنوان توریسم وارد مکزیک می‌شدند اما در ایام شیوع آنفولانزا این افراد وارد مکزیک نشدند.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا ادامه داد: در زمان شیوع آنفولانزای خوکی در مکزیک تمام هتل‌داری‌ها و شغل‌های وابسته متضرر شدند و آنفولانزا به سرعت در حال رشد بود؛ در این راستا دولت آنجا تدابیری اندیشید که یکی از تدابیر این بود که افراد از منزل خارج نشوند و در منزل بمانند؛ همچنین بهداشت را رعایت کرده و ماسک بزنند و دستکش دست کرده و مرتب دست‌ها را شستشو دهند و مردم هم رعایت کردند و مکزیک توانست بر آنفولانزای خوکی غلبه کند.

قدیری ابیانه در ادامه عنوان کرد: بعد از غلیه بر آنفولانزا، اقتصادی که در بسیاری از مسائل متوقف شده بود دوباره رونق گرفت.

وی در همین رابطه اضافه کرد: مسئولان و مردم در آن ایام همه جا ماسک می‌زدند؛ یکی از مواردی که مطرح کرده بودند این بود که گره کروات یکی از مراکز تجمع میکروب است آنگاه دیگر کسی با کروات از خانه بیرون نمی‌آمد و مقامات همه کراوات‌های خود را درآوردند. مردم هم دست بهم نمی‌دادند و سلام و علیکشان از راه دور بود و چون مردم رعایت کردند بر این ویروس غلیه پیدا کردند.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا ادامه داد: چیزی در آن زمان عنوان می‌کردند این بود که اگر افراد در منزل بمانند اگر کسی به ویروس مبتلا شده باشد ظرف یک یا دو هفته مشخص می‌شود لذا برای درمان او در منزلش می‌رفتند ما هم باید همین راهکار را در رابطه با کرونا باید دنبال کنیم.

وی ادامه داد: اما مردم هم باید جدی بگیرند همانطور که مردم مکزیک موضوع را جدی گرفتند و رعایت کردند.

وی تصریح کرد: به هر حال توصیه بنده به مردم این است که اگر می‌خواهید از ویروس کرونا عبور کنید راه این است که همانطور که مقامات گفتند مردم در منزل بمانند و رعایت کامل کنند.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا بیان کرد: متاسفانه من می‌شناسم کسانی که این مسئله را دست کم می‌گیرند و این موجب نگرانی تمام بستگانشان شده است، چون هم برای خودشان خطر دارد و هم برای عزیزترین افراد زندگیشان لذا از این تجربه هم باید درس گرفت و کاملا رعایت کرد.

وی افزود: کسانی که این هشدارها را رعایت نمی‌کنند در حقیقت هم به خودشان آسیب می‌زنند و هم افراد جامعه و مانع از این می‌شوند که این مشکل جمع شود.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا در خاتمه مطرح کرد: همانطور که خداوند در قرآن کریم فرموده است نجات جان یک انسان مانند نجات جان همه بشریت است و کشتن یک انسان بی گناه مانند کشتن همه بشریت است بنابراین بی احتیاطی و در خطر قرار دادن جان دیگران بخاطر بی احتیاطی خود مثل در خطر قرار دادن جان تمام بشریت است و این یک گناه نابخشودنی است لذا طبیعتا نجات جان همه بشریت در هر کار دیگری اولویت دارد.

farsnews.ir/amp/13981222000715

۹۸/۱۲/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">