پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۹، ۱۲:۰۲ ق.ظ

۰

محمد حسن قدیری با اشاره به بدهی نزدیک به 24 تریلیون دلاری دولت فدرال آمریکا گفت: این میزان بدهی معادل 470 سال درآمد نفتی ایران است.

محمد حسن قدیری ابیانه در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا؛ پیرامون تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد جهان گفت: ویروس کرونا تاثیر زیادی بر وضعیت اقتصادی جهان گذاشته است به نحوی که سازمان های اقتصادی جهان از رکود بی سابقه ناشی از این بیماری بر اقتصاد جهانی خبر داده و اعلام کردند این رکود نسبت به رکود سال 2008 به مراتب شدید تر است.

کاهش قیمت جهانی نفت تحت تاثیر تعطیلی صنایع جهان

این کارشناس مدیریت استراتژیک افزود: تعطیلی بسیاری از کارخانجات و صنایع جهان باعث کاهش مصرف نفت و در نتیجه کاهش قیمت جهانی این محصول شده به نحوی که در حال حاضر قیمت آن به حدود 20 دلار در هر بشکه رسید که این رقم درحدود 20 سال گذشته بی سابقه است البته رفتار عربستان و کشورهای نفت خیز در عرضه بیش از اندازه نفت نیز در این کاهش بی تاثیر نبوده است.

وی با اشاره به بدهی نزدیک به 24 تریلیون دلاری دولت فدرال آمریکا اظهار داشت: این میزان بدهی معادل 470 سال درآمد نفتی ایران بوده که بیماری کرونا سبب شده تا امریکائی ها بازهم به بدهی خود بیافزایند و مجبور به اختصاص 2.2 تریلیون دلار برای مقابله با وضعیت اقتصادی ناشی از این بیماری شوند که این مبلغ نیز معادل رقمی بیش از رقم کل صادرات نفت ایران طی 40 سال اخیر است.

کرونا وضعیت اقتصادی آمریکا را نسبت به گذشته وخیم تر کرده است

قدیری ابیانه تصریح کرد: سرانه بدهی هر خانوارآمریکایی 25 هزار دلار معادل 3.5 میلیارد تومان است و سرانه بدهی کل امریکا شامل بدهی دولت، مردم و شرکت های آمریکایی به رقمی قریب به 77 تریلیون دلار رسیده که معادل 1550 سال درآمد نفتی ایران است.

سفیرسابق ایران در استرالیا در پایان با بیان اینکه این بیماری وضعیت اقتصادی آمریکا را نسبت به گذشته وخیم تر کرده است گفت: در این مدت میلیون ها نفر در این کشور بیکار شدند و قطعا وضعیت بد اقتصادی در این کشور بر وضعیت کشورهای جهان به ویژه کشورهایی که به نوعی اقتصاد خود را به اقتصاد آمریکا گره زده اند تاثیرگذار خواهد بود.

yazdrasa.ir/bg/article/37778656

۹۹/۰۱/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">