پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۹، ۰۱:۴۱ ق.ظ

۰

تاکید اندیشکده انگلیسی بر لزوم شکایت لندن از چین و دریافت غرامت ۳۵۱ میلیارد پوندی

تاکید اندیشکده انگلیسی بر لزوم شکایت لندن از چین و دریافت غرامت ۳۵۱ میلیارد پوندی

یک اندیشکده انگلیسی در بررسی گسترده اپیدمی ویروس کرونا به این نتیجه رسید که انگلیس باید برای دریافت غرامت ۳۵۱ میلیارد پوندی به خاطر این بحران از دولت چین در دادگاه‌های بین‌المللی شکایت کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، نتیجه این بررسی در حالی منتشر شد که ۱۵ تن از اعضای ارشد حزب محافظه‌کار به رهبری دامیان گرین، معاون سابق بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در نامه‌ای از جانسون خواستند تا درباره روابط این کشور با پکن تجدیدنظر کند.

در این نامه آمده است: مقررات بین‌المللی مراقبت بهداشتی که از نظر قانونی الزام‌آور است، کشورهای جهان را ملزم می‌سازد تا در زمان همه‌گیری‌های بالقوه اطلاعات کاملی ارائه دهند. تخطی از این مقررات اجازه داد تا ویروس کرونا در سراسر جهان گسترش یابد و به لحاظ اقتصادی و بهداشتی پیامدهای بسیار جدی برای کشورهای سراسر جهان داشته باشد. زمانی که این بحران رفع شود ما از دولت انگلیس می‌خواهیم تا درباره روابط گسترده‌مان با چین تجدیدنظر کند. ما به مرور زمان اجازه دادیم تا هر چه بیشتر به چین وابسته شویم و در اتخاذ یک دیدگاه استراتژیک درباره اقتصاد بلندمدت و نیازهای فنی و امنیتی انگلیس ناکام بوده‌ایم.     

نخستین تحقیقات جامع درباره تاثیر اقتصادی جهانی شیوع این ویروس نشان داد که گروه هفت متشکل از هفت اقتصاد بزرگ جهان متحمل یک ضرر ۳.۲ تریلیون دلاری شده است که اگر حزب کمونیست چین از همان ابتدای نشانه‌های شیوع ویروس کرونا در اواخر سال گذشته میلادی نسبت به آن صریح و صادق می‌بود، از این ضرر جلوگیری به عمل می‌آمد.

مبلغ غرامت انگلیس شامل پوشش هزینه کامل کمک مالی ریشی سوناک، وزیر خزنه‌داری انگلیس و افزایش هزینه‌های خدمات بهداشت ملی (NHS) در واکنش به این بحران است.

این بررسی گسترده همچنین مستقیما به تصمیمات سیاسی انگلیس که اوایل سال جاری میلادی اتخاذ شد، از جمله عدم لغو پروازهای لندن به ووهان در ماه ژانویه اشاره دارد؛ تصمیماتی که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بر اساس اطلاعات نادرست از سوی چین اتخاذ شدند.  

در گزارش "انجمن هنری جکسون" که اندیشکده‌ سیاست خارجی انگلیسی است، تاکید شد که اسناد و مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهند چین مستقیما مفاد معاهده مراقبت بهداشتی بین‌المللی را نقض کرده است. در این گزارش همچنین ۱۰ راه حقوقی که کشورهای بزرگ می‌توانند در آن‌ها جبران خسارت‌های خود را درخواست کنند، مطرح شده است.  

در بخش نتیجه‌گیری این بررسی تحت عنوان "غرامت ویروس کرونا: ارزیابی مقصر بودن بالقوه چین و راه‌های واکنش حقوقی" آمده است: حزب کمونیست چین تلاش کرد تا اخبار بد را در داخل و خارج از این کشور پنهان کند.

در این گزارش آمده است: در حال حاضر چین با ایجاد یک کمپین پیشرفته و پیچیده اطلاعات نادرست، در تلاش است تا جهان را متقاعد کند که مقصر این بحران نیست و حتی کل کشورهای جهان باید به خاطر تمام کارهایی که چین انجام داده است، قدردان باشند. حقیقت این است که چین مسئول ویروس کروناست و اگر ادعاهای حقوقی علیه چین مطرح شود ممکن است این کشور موظف به پرداخت غرامتی برابر با تریلیون‌ها پوند شود. راه‌های حقوقی مذکور شامل شکایت از چین در دیوان دائمی داوری در لاهه به خاطر نقض تعهدات بهداشتی، طرح این موضوع در سازمان ملل و دیوان بین‌المللی دادگستری یا سازمان تجارت جهانی است.     

isna.ir/news/99011708801

پیشنهاد قدیری ۴ فروردین ۹۹👇

ghadiri.ir/post/6796

۹۹/۰۱/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">