پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۹، ۰۹:۳۲ ق.ظ

۰

پایان دوران قرنطینه مقدمه لازم برای جهش تولید است

دوشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۹، ۰۹:۳۲ ق.ظ

محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر پیشین ایران در مکزیک و تحلیلگر مسایل استراتژیک به روزنامه «رسالت» گفت: «کرونا به اقتصاد کشورها لطمه وارد کرده و این موضوع باعث افزایش فشارهای اقتصادی پیشین شده است. این ویروس حتی باعث بسیاری بیکاری و توقف بسیاری از تولیدات در سطح کشور و محدود شدن منابع مالی حکومت شده است.»

وی ادامه داد: «اکنون با قرنطینه بسیاری از مشاغل، تولید تعطیل و در نتیجه درآمدهای مالیاتی دولت نیز بر اثر تعطیلی تولیدات کاهش یافته و هزینه های مبارزه با کرونا و عواقب آن بر دوش کشور سنگین تر شده است. ما برای جهش تولید در وهله اول باید کشور را از قرنطینه و تعطیلی نجات دهیم. متاسفانه برخی از افراد جامعه با عدم رعایت قرنطینه موجب گسترش بیماری شده اند. اگر قرنطینه بدون مهار کردن ویروس برداشته شود باعث گسترش بیماری می شود و از سوی دیگر اگر قرنطینه ادامه یابد مشکلات عدیده اقتصادی به بار خواهد آورد. متاسفانه دولت در مبارزه با نقض قرنطینه هیچ قاطعیتی نشان نداد.» 

قدیری ابیانه با بیان این که پایان دوران قرنطینه مقدمه لازم برای جهش تولید است، افزود: «این موضوع در حالی امکان پذیر است که کرونا مهار شده باشد. متاسفانه نه دولت در ابتدا برای مبارزه با این ویروس به درستی عمل کرد و نه اقشاری از مردم حاضر به رعایت قرنطینه شدند که می توان در این رابطه به سفرهای نوروزی اشاره کرد.»

وی تصریح کرد: «نه دولت و نه اقشاری از مردم به خوبی وظایف خود را عمل نکردند. سبک زندگی ایرانیان باید اصلاح شود، فرهنگ کار، تولید و مصرف در کشور باید بهبود یابد، از اسراف اکیدا پرهیز گردد. با توجه به این که خرید جنس خارجی به اقتصاد کشور لطمه می زند باید این اقدام به عنوان یکی از عوامل ضربه به اقتصاد کشور تلقی شود. راهکار حل مشکلات اقتصادی کشور و کلید پیشرفت همه جانبه در عمل به شعارهایی است که مقام معظم رهبری به عنوان شعار سال عنوان می کنند و همه باید خود را مخاطب این شعارها بدانند.»

قدیری ابیانه ادامه داد: «ساعت مفید کاری باید افزایش یابد و مردم ایران باید خود را مخاطب شعارهای سال بدانند و هر فردی باید از خود بپرسد، من برای حل مشکلات چه کاری باید انجام دهم؟ در شرایط پیش از کرونا رونق تولید ضروری بود و با توجه به تعطیلی ها و آثار کرونا و جبران آن همه باید به جهش تولید فکر کنند. از این تهدید باید استفاده کرد و آن را به فرصت تبدیل کنیم.»

magiran.com/article/4029924

۹۹/۰۱/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">